• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • ettplusettlikamednoll
    TwinkyIVF skrev 2016-02-25 20:32:01 följande:

Någon mer än jag dom har rätt mycket sammandragningar? Vecka 25 imorgon

Tillägger: Men prata med din barnmorska om det :) 
  • frucgsvensson
    Frutopia skrev 2016-02-25 19:22:57 följande:

Vi köpte brio smile, paket med babyskydd som gick att sätta på chassit utan adapter

Ja, men tydligen ska det utgå nu. Fr.om sista feb tror jag hon sa.
  • frucgsvensson
    ettplusettlikamednoll skrev 2016-02-25 21:00:12 följande:

Jag har haft mycket (alltså flera, flera, flera per dygn) sammandragningar sedan vecka typ 17 eller ännu tidigare (Är  i vecka 27+0 i morgon) Var orolig ett tag men pratade med min barnmorska som sa att det är helt normalt så länge det inte är smärtsamt och blir ett "värkarbete" eller om det kommer blod. 

Jag har även sammandragningar bara av att ligga ner. Varje gång jag rör mig på natten och speciellt om jag lägger mig på rygg så blir hela magen stenhård! Lite obehagligt men ska vara helt ofarligt..

Har också rätt mycket. Alltid då jag ligger ner, eller sitter. Har fått det typ en gång bara då jag var ute och gick. Har läst någonstans att det inte är ovanligt att man får 20-25 sammandragningar per dag.
  • Gweny
    TwinkyIVF skrev 2016-02-25 20:32:01 följande:

Någon mer än jag dom har rätt mycket sammandragningar? Vecka 25 imorgon

Inte så mycket än faktiskt. Är i v.25.
  • TwinkyIVF
    ettplusettlikamednoll skrev 2016-02-25 21:00:12 följande:

Jag har haft mycket (alltså flera, flera, flera per dygn) sammandragningar sedan vecka typ 17 eller ännu tidigare (Är  i vecka 27+0 i morgon) Var orolig ett tag men pratade med min barnmorska som sa att det är helt normalt så länge det inte är smärtsamt och blir ett "värkarbete" eller om det kommer blod. 

Jag har även sammandragningar bara av att ligga ner. Varje gång jag rör mig på natten och speciellt om jag lägger mig på rygg så blir hela magen stenhård! Lite obehagligt men ska vara helt ofarligt..

Det är precis allt det du skriver som jag har! Fick också tidigt och får också när jag ligger ner på rygg.

Ja ska kolla med henne men det känns inte ont på det sättet . ska dit 11 mars så jag får kolla då :)
  • frucgsvensson

Nu har vi beställt barnvagn iallafall. En stor milstolpe för oss!

Måste fråga. Hon som startade den här gruppen, är hon kvar? Eller har jag missat något på vägen?

• Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-02-27 20:11:58 följande:

Nu har vi beställt barnvagn iallafall. En stor milstolpe för oss!

Måste fråga. Hon som startade den här gruppen, är hon kvar? Eller har jag missat något på vägen?

Ingen aning faktiskt. Vad blev det för barnvagn? Vi har inte köpt ännu...inte hittat nån vi fastnat för. Antingen med modell el färg.

Går in i v.26 idag.
  • Sälma Riit

Kan idag krasst konstatera att den som inte haft förstoppning och varit lös i magen samtidigt har inte levt. Hoppas ingen av er någonsin behöver uppleva detta, kändes stundvis som en förlossning light :)

• frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-02-28 10:30:39 följande:

Ingen aning faktiskt. Vad blev det för barnvagn? Vi har inte köpt ännu...inte hittat nån vi fastnat för. Antingen med modell el färg.

Går in i v.26 idag.

Det blev en av de sista brio smile som fanns kvar i vår butik här :) fanns dock inte i grått som vi ville ha, så det fick bli liggdelen i ocean och sittdelen i brun (tur att de inte används tillsammans, då hade det sett knas ut, haha).

Vi var även och köpte alla tillbehör till säng och spjälsäng idag. Känns som att det är bäst at köpa de stora inköpen nu innan man går på gravpenningen.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15