Sälma Riit skrev 2016-02-08 21:05:01 följande:
Ett tips är att vara köpa en lite tjockare tröja i liten storlek. Vi hade många till sonen som föddes i ett varmt september och fick kämpa för att använda alla. Tänk på att det går att ha täcke eller filt i vagnen så de måste inte vara påpälsade om vädret är dåligt!
Det är lite dumt att köpa kläder redan nu har jag märkt eftersom affärerna mest har vinterkläder, långärmade body osv. Men vi köpte några små T-shirtar på Kanarieöarna :)
Ja, jag tror att det är lite därför som vi inte köpt någonting ännu. Men de bodys som finns i neutrala färger (bas) borde ju vara tillräckligt tunna tänker jag?
Sen har jag fått för mig att jag bara vill använda omlottbodys i början. Är ju så små och bräckliga känns det som i början. Och så när man är ovan..
Lutetzia skrev 2016-02-08 21:07:20 följande:
Vi har också börjat handla kläder. Det är så roligt! Det blev några bodies och byxor i stl 50 och 56. Har köpt både kortärmat och långärmat, man vet ju aldrig vad det är för väder i juni/juli. Förra året var det ju jättekallt men det kan ju lika gärna vara 30 grader. Har tänkt så att vi skaffar lite basgrejer som man sen kan komplettera om man behöver. Räknar också med att man kommer att få en del kläder. ;)
Vad tänker ni ha för sängkläder till bebisen? Vi har köpt en sovpåse, tänker att det kan vara bra på sommaren.
Jag tyckte jag såg fina sängkläder på ikea. Men jag funderar dock på om man verkligen behöver täcke där i juni? Tänker att det kanske räcker att man klär i pyjamas och sen en tunn mysig filt? Eller även va utan pyjamas och bara filt om det blir varmt?