• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Sälma Riit
    odie skrev 2016-02-08 08:54:25 följande:

Nu har vi äntligen börjat känna lilltjejen! I Lördags fick till och med maken sig en liten puff när han kände på magen! Är idag i v. 19+3, mår superbra efter många jobbiga veckor.

Skönt att må bra! Jag hoppas på några sådana veckor också. Mådde bra innan kräksjukan och om bara den för eländiga smaken i munnen kunde ge med dig hade livet varit toppen!
  • odie
    Sälma Riit skrev 2016-02-08 09:04:47 följande:

Skönt att må bra! Jag hoppas på några sådana veckor också. Mådde bra innan kräksjukan och om bara den för eländiga smaken i munnen kunde ge med dig hade livet varit toppen!

Usch förstår det, är inte kul att vara kräksjuk och kan tänka mig att det är ännu värre nu när man är gravid! Krya på dig!
  • frucgsvensson
    Junilängtan skrev 2016-02-08 08:36:40 följande:

Jag har kört på kläder från h&m och lindex, tycker h&ms byxor är supersköna och helt okej snygga :) Det ena byxparet från lindex var värdelösa, gick sönder efter några användningar.

Får kika på den hemsidan sen, är ju snart dags för lite vårkläder :D

Jag vet inte om det är något galet med vårat h&m här för här finns då typ ingenting att välja på! Sist jag var där fanns det byxor i manchestertyg eller bara jeans som var skinny. Sen fanns det NÅN tröja, men mest prickiga linnen och t-shirts. Vet inte om det är jag som är kräsen? Jag har dock ett par jeans därifrån som jag gillar, men de börjar bli lite för trång över rumpen nu ;)
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-02-08 07:38:12 följande:

Där köpte jag förra gången. Nu satsade jag på lite amningskläder på boob, dyrare men funkar sen också. Och zalando har billiga gravkläder!

Vad tyckte du om kläderna då? Hur var de i storlekarna? (från bonprix)
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-02-08 11:31:16 följande:
    Vad tyckte du om kläderna då? Hur var de i storlekarna? (från bonprix)
    Ok. Dålig kvalitet men du ska ju inte ha det så länge.
  • Sälma Riit
    odie skrev 2016-02-08 09:30:47 följande:
    Usch förstår det, är inte kul att vara kräksjuk och kan tänka mig att det är ännu värre nu när man är gravid! Krya på dig!
    Tack! Nej inget vidare med kräken och sparkarna i magen. Men det går ju över sägs det :)
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-02-08 12:18:50 följande:

Ok. Dålig kvalitet men du ska ju inte ha det så länge.

Jag har köpt vanliga kläder därifrån, men dem har varit bra. Tyckte dock att det var mer åt stora storlekar så.
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-02-08 09:03:20 följande:

För er som inte känner något kan jag dela med mig av mitt elände. En livlig krabat som sparkar och boxas när man har kräksjukan var visst ingen kul kombo ;)

Huua låter inget vidare. Krya på dig!
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-02-08 12:41:51 följande:

Jag har köpt vanliga kläder därifrån, men dem har varit bra. Tyckte dock att det var mer åt stora storlekar så.

Ajdå. Jag som klickade hem allt i en storlek större. Jaja, det blev billiga kläder och bara två byxor och en tröja/kofta med knappar. Får se hur det sitter :)
  • frucgsvensson

Vi har fastnat lite hör hemma. Vi VILL börja handla och köpa grejer åt lillen, men det är som en spärr som säger ifrån.

Sen vet vi liksom inte var vi ska börja!? Vagnen måste beställas snart vet vi. Men sen då, var börjar man?

Hur mycket kläder behöver man i början?

VAD behöver vi? (Helkroppsbodys? Kortärmat? Osv) vi är beräknade till 6/6.

Vilka storlekar är bra att ha? Vi väntar en pojke.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15