• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-02-23 22:05:17 följande:

Aha, okej! Skönt ändå att det kollas upp! Det kanske är svaret på ditt mående som du skrev. Hoppas att det blir bättre.

Fy. Å jag som inte har kräkts någonting under hela graviditeten. Känns mig lyckligt lottad över det! Lider med dig/er som haft/har sånna problem.

Har också varit förskonad från det!
  • Frutopia
    frucgsvensson skrev 2016-02-23 21:54:24 följande:

Är det någon som har erfarenhet av en Bedside crib spjälsäng? Dom är smalare och med hjul. Troll tror jag märket är?

Jag undrar lite hur den är för då jag läser recensionerna så är det några som skriver att den är lite ranglig, att man inte kan få den tätt mot sängen t.ex.

Jag/vi vill ha en spjälsäng som går att ha nära sängen så att ena sidan tas bort. Det går inte på ikea sängarna vad vi sett, för då kan man ju bara ha sängen i läget längst ner? Har en hög kontinentalsäng och vill ha honom i samma höjd som oss. Jag vill inte ha honom i sängen så det känns som en bra idé med öppen spjälsäng, men vet som sagt inte vilken säng som kan tänkas fungera bra utan att det blir så mycket nivåskillnader på vår och hans säng.

Vi köpte en Bedside Crib av märker jack and Lily, den känns inte ranglig utan väldigt stabil trots hjul. Även vi har kontinentalsäng och den gick att justera så högt. Vi är väldigt nöjda, för vi vill ha henne nära men vågar inte ha henne i sängen, sambon rör sig väldigt.
  • Jasmin Karlsson

Är det någon som har erfarenhet av en Bedside crib spjälsäng? Dom är smalare och med hjul. Troll tror jag märket är?

Jag undrar lite hur den är för då jag läser recensionerna så är det några som skriver att den är lite ranglig, att man inte kan få den tätt mot sängen t.ex.

Jag/vi vill ha en spjälsäng som går att ha nära sängen så att ena sidan tas bort. Det går inte på ikea sängarna vad vi sett, för då kan man ju bara ha sängen i läget längst ner? Har en hög kontinentalsäng och vill ha honom i samma höjd som oss. Jag vill inte ha honom i sängen så det känns som en bra idé med öppen spjälsäng, men vet som sagt inte vilken säng som kan tänkas fungera bra utan att det blir så mycket nivåskillnader på vår och hans säng.

Man kan ha Ikeas spjälsängar i högsta läget men utan sidan, men det är inget Ikea rekommenderar eller hur det var. Men det blir stabilt och bra...
  • ettplusettlikamednoll

Vi kollade först på en sån liten sidosäng men känner att det är onödigt att köpa en säng som bebisen bara kan sova i några månader. Så vi kommer att köpa ikeas spjälsäng med löstagbar sida och sedan palla upp med det antal madrasser i för att få den höjd som behövs :)  

• frucgsvensson
    ettplusettlikamednoll skrev 2016-02-24 08:14:33 följande:

Vi kollade först på en sån liten sidosäng men känner att det är onödigt att köpa en säng som bebisen bara kan sova i några månader. Så vi kommer att köpa ikeas spjälsäng med löstagbar sida och sedan palla upp med det antal madrasser i för att få den höjd som behövs :)  

Ja, det är lite så vi tänker också. Jag tror att vi kör en sån variant vi också :)
  • frucgsvensson

Har för mig att det var fler än vi som tänkte köpa en brio smile vagn här? Eller ni kanske redan har beställt/köpt? Vi fick iaf veta häromdagen att den modellen ska utgå, det kommer tydligen heta britax smile nu. Vet dock inte skillnaden ännu på dom, de var min man som pratade med babyproffsen. Kan tänka mig att dom bara ändrat namnet, men vet inte.

• frucgsvensson
    frucgsvensson skrev 2016-02-25 19:18:58 följande:

Har för mig att det var fler än vi som tänkte köpa en brio smile vagn här? Eller ni kanske redan har beställt/köpt? Vi fick iaf veta häromdagen att den modellen ska utgå, det kommer tydligen heta britax smile nu. Vet dock inte skillnaden ännu på dom, de var min man som pratade med babyproffsen. Kan tänka mig att dom bara ändrat namnet, men vet inte.

Jo! Nu kom jag på en sak. Själva babyskyddet går inte att fästa direkt på vagnen som jag förstod det som, utan man måste ha någon slags adapter så att det ska fungera. Om man alltså köper travel-setet.
  • Frutopia
    frucgsvensson skrev 2016-02-25 19:20:31 följande:
    Jo! Nu kom jag på en sak. Själva babyskyddet går inte att fästa direkt på vagnen som jag förstod det som, utan man måste ha någon slags adapter så att det ska fungera. Om man alltså köper travel-setet.
    Vi köpte brio smile, paket med babyskydd som gick att sätta på chassit utan adapter
  • ettplusettlikamednoll
    TwinkyIVF skrev 2016-02-25 20:32:01 följande:

Någon mer än jag dom har rätt mycket sammandragningar? Vecka 25 imorgon

Jag har haft mycket (alltså flera, flera, flera per dygn) sammandragningar sedan vecka typ 17 eller ännu tidigare (Är  i vecka 27+0 i morgon) Var orolig ett tag men pratade med min barnmorska som sa att det är helt normalt så länge det inte är smärtsamt och blir ett "värkarbete" eller om det kommer blod. 

Jag har även sammandragningar bara av att ligga ner. Varje gång jag rör mig på natten och speciellt om jag lägger mig på rygg så blir hela magen stenhård! Lite obehagligt men ska vara helt ofarligt..
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15