• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-02-28 22:43:05 följande:

Det blev en av de sista brio smile som fanns kvar i vår butik här :) fanns dock inte i grått som vi ville ha, så det fick bli liggdelen i ocean och sittdelen i brun (tur att de inte används tillsammans, då hade det sett knas ut, haha).

Vi var även och köpte alla tillbehör till säng och spjälsäng idag. Känns som att det är bäst at köpa de stora inköpen nu innan man går på gravpenningen.

Låter som en rolig shoppingrunda.
  • Lulak1

Hej, 
    Det var länge sen jag skrev här och kanske ingen kommer ihåg mej :) .
    Hoppas alla mår bra och snart ska vi ha underbara bebisar. 
    För oss allt funkar ok  so far och imorgon börjar v 30 :) .

Är förfarande förkyld men det ska bli bra till slut, hoppas jag .

• Gweny
    Lulak1 skrev 2016-02-29 11:24:27 följande:

Hej, 

Det var länge sen jag skrev här och kanske ingen kommer ihåg mej :) .

Hoppas alla mår bra och snart ska vi ha underbara bebisar. 

För oss allt funkar ok  so far och imorgon börjar v 30 :) .

Är förfarande förkyld men det ska bli bra till slut, hoppas jag .

Jodå! Åh bara 10v kvar för dig. Spännande!

Själv i v.26 nu.
  • Lulak1

Gweny :) det går sakta men säkert . 
    Tänker efter påsk att förbereda bb väska :) . 
    Orkar mindre varje dag .

• TwinkyIVF

Någon av er här som ska göra tillväxt ultraljud pga att det är IVF graviditet? Har någons NM sagt något?

• Sälma Riit
    TwinkyIVF skrev 2016-02-29 19:19:38 följande:

Någon av er här som ska göra tillväxt ultraljud pga att det är IVF graviditet? Har någons NM sagt något?

Vi ska! Vet inte om det beror på mina dåliga värden men bm satt att man inte gör det längre men att hon tyckte att vi skulle göra det ändå. Har fått tid sista mars i v 33.
  • Gweny
    Lulak1 skrev 2016-02-29 18:13:40 följande:

Gweny :) det går sakta men säkert . 

Tänker efter påsk att förbereda bb väska :) . 

Orkar mindre varje dag .

Ska nog också börja packa väskan om några veckor. Lägga i alla papper iallafall. SU ville vi skulle lämna ett som dem får sen...
  • Gweny

Hmm nä inte jag iallafall. Varför tycker dem det behövs när man gjort IVF?
  • ettplusettlikamednoll

Nej.

Till mig (oss) sa dom redan på fert.kliniken efter ultraljudet i typ vecka åtta då dom tittade att ett hjärta slog att från och med då så räknas vi  som vilket "vanligt" par som helst.
  • Frutopia
    ettplusettlikamednoll skrev 2016-02-29 20:55:58 följande:
    Nej.

Till mig (oss) sa dom redan på fert.kliniken efter ultraljudet i typ vecka åtta då dom tittade att ett hjärta slog att från och med då så räknas vi  som vilket "vanligt" par som helst.
    Kan det bero på vilket landsting man tillhör? Vi ska runt tul v32, som inte har med ivf att göra, utan det var standard som jag förstod det (Sthlm)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15