• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Lutetzia

Vi ska göra ett till ul i v 32 men har inget med tillväxt eller ivf att göra, utan beror på att min moderkaka i nuläget är föreliggande. 

• ettplusettlikamednoll
    Frutopia skrev 2016-02-29 21:15:24 följande:
    Kan det bero på vilket landsting man tillhör? Vi ska runt tul v32, som inte har med ivf att göra, utan det var standard som jag förstod det (Sthlm)
    Det kan säkert vara olika här och där :)  

Där jag bor erbjuds tex alla oavsett ålder att göra KUB-test och det har jag förstått är något som inte erbjuds överallt. Så sånt här varierar nog.
    Lite konstigt tycker jag. Risker och komplikationer och annat dom kollar efter måste ju vara lika för alla gravida oavsett stad, så då borde ju även vården vara det.. Men men :)
  • TwinkyIVF

Kan det bero på vilket landsting man tillhör? Vi ska runt tul v32, som inte har med ivf att göra, utan det var standard som jag förstod det (Sthlm)

Vi bor också i sthlm :) Och våra vänner gjorde tul v.32 för att det var IVF och dom bor också i sthlm. Men ingen som sagt något till mig om det men ska fråga min bm. För att det har inte sagts att det kommer bli något mer ul för oss.
  • Hoppsan2016
    Lutetzia skrev 2016-02-29 21:26:00 följande:

Vi ska göra ett till ul i v 32 men har inget med tillväxt eller ivf att göra, utan beror på att min moderkaka i nuläget är föreliggande. 

Samma här, pga moderkakan ska jag göra ett extra UL
  • Sälma Riit
    Vad jag har fattat var det standard för ivf-patienter. Men det är det inte längre. Vi ska som sagt också göra det för bm tyckte det. Också Sthlm.
  • TwinkyIVF
    Sälma Riit skrev 2016-02-29 22:39:09 följande:

Vad jag har fattat var det standard för ivf-patienter. Men det är det inte längre. Vi ska som sagt också göra det för bm tyckte det. Också Sthlm.

Ja men precis så jag hade fattat det också :) Jag ska säga till vår att vi önskar ett också.
  • Frutopia
    Sälma Riit skrev 2016-02-29 22:39:09 följande:
    Jaha ok, ja det är nog så då. Vi fick bara hem en kallelse utan att bm nämnt nåt. Bra med extra koll iallafall :)
  • Gweny

Hmm ok. Konstigt att det skiljer sig så.

Har ni blivit drabbade av att Sophiahemmet stänger ner redan i maj? El har ni tänkt andr ställen? (ni i dem trakterna)

Jag tillhör NÄL själv.

• Sälma Riit
    Gweny skrev 2016-03-01 16:38:04 följande:

Har ni blivit drabbade av att Sophiahemmet stänger ner redan i maj? El har ni tänkt andr ställen? (ni i dem trakterna)

Jag tillhör NÄL själv.

Vi ska föda på BB Sthlm som förra gången så inte vi.
  • Hoppsan2016

Först skulle södra BB stänga, sen den 16 augusti även BB Sophia . Men nu har BB Sophia meddelat på Facebook att deras förlossning stänger redan 16 maj!!!!! Tack för den. Känns så jävla bajs nu!!!!! Så jag har drabbats redan 2 gången haha

Gweny skrev 2016-03-01 16:38:04 följande:

Jag tillhör NÄL själv.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15