• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • frucgsvensson

När kan man köpa AmningsBHar? Har hört att man ska vänta så länge som möjligt och t.om till efter mjölken runnit till? Men jag vill gärna ha något innan så att man har också. Vill gärna ha några mjukare och några med BRA stöd, har ni några tips? Jag har rätt stor byst så stödet är viktigt för mig.

• Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-03-27 14:12:19 följande:
    Å jag som älskar frukt och grönt nu. Helt galen i apelsiner och iskalla hårda körsbärstomater. Mmm! Tänk vad olika det kan vara :)
    Vad avis jag är!!! Jag är så sugen på frukt men vet att priset är för högt.
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-03-27 14:14:13 följande:

När kan man köpa AmningsBHar? Har hört att man ska vänta så länge som möjligt och t.om till efter mjölken runnit till? Men jag vill gärna ha något innan så att man har också. Vill gärna ha några mjukare och några med BRA stöd, har ni några tips? Jag har rätt stor byst så stödet är viktigt för mig.

Jag har redan köpt då mina bröst blivit större och jag inte kan ha flera av mina gamla. Jag har köpt med bygel, vilket är svårt att hitta. Change har en superbra modell! Jag har storlek 85f i vanliga fall och 85g nu. Köper inte att man inte ska ha bygel. Det funkade hur bra som helst förra gången.
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-03-27 14:47:49 följande:

Jag har redan köpt då mina bröst blivit större och jag inte kan ha flera av mina gamla. Jag har köpt med bygel, vilket är svårt att hitta. Change har en superbra modell! Jag har storlek 85f i vanliga fall och 85g nu. Köper inte att man inte ska ha bygel. Det funkade hur bra som helst förra gången.

Jag köpte dumt nog två vanliga bh-ar från någon billigare kedja då de växte som mest. Nu har dock ena gått sönder i bygeln så tänkte köpa något nytt nu igen, amningsvänliga.

Ja, jag har läst att man kan få mjölkstockning av bygeln, men stämmer det? Tänkte mig ha några mjuka hemma och med bygel kanske då man ska ut bland folk ;) får gå in och prova på change, de har alltså amningsBHar där?
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-03-28 18:09:57 följande:
    Jag köpte dumt nog två vanliga bh-ar från någon billigare kedja då de växte som mest. Nu har dock ena gått sönder i bygeln så tänkte köpa något nytt nu igen, amningsvänliga.

Ja, jag har läst att man kan få mjölkstockning av bygeln, men stämmer det? Tänkte mig ha några mjuka hemma och med bygel kanske då man ska ut bland folk ;) får gå in och prova på change, de har alltså amningsBHar där?
    Finns spec. ställen med bra amningsbhar, som även ska ha med bygel som ska funka.

vet tidigare så har jag köpt billigare från tex lindex, men var aldrig bra. till slut köpte jag på sånt ställe, var värt lite dyrare. Har dock inte provat några med bygel, fast jag har större byst.
  • Junilängtan

Jag har köpt några stycken på lindex och är nöjd med dem, känns väldigt bekväma! Men det är nog helt och hållet en smaksak, det bästa är nog att prova sig fram :)

• frucgsvensson
    Junilängtan skrev 2016-03-28 18:41:58 följande:

Jag har köpt några stycken på lindex och är nöjd med dem, känns väldigt bekväma! Men det är nog helt och hållet en smaksak, det bästa är nog att prova sig fram :)

Ja, får göra det :)
  • frucgsvensson

Hur mycket rör sig era små i magen nu i de högre veckorna? Går in i vecka 31 idag och tycker sedan några dagar tillbaka att rörelserna är annorlunda på något vis. Lite mindre utspritt under dagen och mest på kvällen, fast ändå inte som förut.

• Junilängtan
    frucgsvensson skrev 2016-03-29 11:12:38 följande:

Hur mycket rör sig era små i magen nu i de högre veckorna? Går in i vecka 31 idag och tycker sedan några dagar tillbaka att rörelserna är annorlunda på något vis. Lite mindre utspritt under dagen och mest på kvällen, fast ändå inte som förut.

Han rör sig mest på kvällen här med, så känner jag ofta av honom mitt på dagen ibland. Men nästan bara när jag ligger ner, så han är ju inte någon kickboxare eller fotbollsspelare direkt, haha!
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-03-28 18:09:57 följande:

Ang mjölkstockning så tror jag att man jan få det om man har del storlek. Majoriteten an alla kvinnor lär ju ha för små bh så det är väl därför man varnas. Jag är ganska säker på att min storlek är rätt och jag hade dom sagt med bygel förra gången utan problem! Dessutom är byglarna i changes amningsmodeller lite mjukare än i de vanliga.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15