• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Sälma Riit
    Gweny skrev 2016-03-14 23:40:41 följande:
    säkert olika vad folk tycker, men Bepanthen tyckte jag var väldigt bra till mig själv, tvättade bara av innan amning igen. Inotyol är bra till röda rumpor på bebben och dryg.

gällande bindor, så i början är ju stora bindor bra tycker jag. typ natt-bindor, man är ganska öm, så tampong är inte att föredra.
    Just det, de bindor man får på BB är fruktansvärda så bra nattbindor kan vara bra att ha med sig också. Om det nu finns sådana som inte "luktar gott" (stör mig på detta fenomen nåt enormt).
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-03-15 06:50:38 följande:

Just det, de bindor man får på BB är fruktansvärda så bra nattbindor kan vara bra att ha med sig också. Om det nu finns sådana som inte "luktar gott" (stör mig på detta fenomen nåt enormt).

Håller med...

"Lukta gott" hur bra är det att ha där nere liksom med.
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-03-14 23:40:41 följande:

säkert olika vad folk tycker, men Bepanthen tyckte jag var väldigt bra till mig själv, tvättade bara av innan amning igen. Inotyol är bra till röda rumpor på bebben och dryg.

gällande bindor, så i början är ju stora bindor bra tycker jag. typ natt-bindor, man är ganska öm, så tampong är inte att föredra.

Okej! ja, inotyol är hyfsad, bara det att det är ett jäkla gnuggande för att få bort det. Olja funkar ju iofs.

Okej. Nej, jag hade inte tänkt sätta i en tampong, haha. Tror att man inte ens får det pga infektionsrisken?
  • Junilängtan
    Hey.orange skrev 2016-03-15 06:41:11 följande:

Huddinge här med! Är i v27

Åh, spännande :) Då är vi kanske tre som är där samtidigt då :)
  • Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-03-15 06:50:38 följande:

Ja fy vad de petar in parfymer i allt nu för tiden. Är det inte parfym så är det märkliga kemikalier :( Jag använder inte själv bindor i vanliga fall, men finns det inte något ekologiskt alternativ?
  • Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-03-15 15:32:52 följande:
    Ja fy vad de petar in parfymer i allt nu för tiden. Är det inte parfym så är det märkliga kemikalier :( Jag använder inte själv bindor i vanliga fall, men finns det inte något ekologiskt alternativ?
    Det jag har testat är för dåligt. Inget annat håller samma klass som Always nattbindor. Jag använder bara nattbindor i vanliga fall för att komplettera menskoppen. En kompis såg dock att de nu börjat göra parfymfria bindor för att konsumenterna klagat. Och det är ju bra.

Undrar varför plåster inte har parfym i sig. Om nu blod är så äckligt och luktar så illa, menar jag ;)
  • Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-03-15 22:46:42 följande:

Det jag har testat är för dåligt. Inget annat håller samma klass som Always nattbindor. Jag använder bara nattbindor i vanliga fall för att komplettera menskoppen. En kompis såg dock att de nu börjat göra parfymfria bindor för att konsumenterna klagat. Och det är ju bra.

Undrar varför plåster inte har parfym i sig. Om nu blod är så äckligt och luktar så illa, menar jag ;)

Kör också på menskopp i vanliga fall, men känns kanske inte superlämpligt efter förlossningen ;) Jag ska testa några olika, duger de inte får det väl bli något från de större märkena :)
  • Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-03-16 12:38:34 följande:
    Kör också på menskopp i vanliga fall, men känns kanske inte superlämpligt efter förlossningen ;) Jag ska testa några olika, duger de inte får det väl bli något från de större märkena :)
    Hint, libresse är kanske lite tjockare men luktar inte :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15