• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-03-29 11:12:38 följande:

Hur mycket rör sig era små i magen nu i de högre veckorna? Går in i vecka 31 idag och tycker sedan några dagar tillbaka att rörelserna är annorlunda på något vis. Lite mindre utspritt under dagen och mest på kvällen, fast ändå inte som förut.

Här är det party hela natten lång, men inte så mycket sparkar utan mest hicka och tillfälliga kullerbyttor eller vad det är. Hen är egentligen bara still när jag promenerar eller tränar. V 33 för mig.
  • Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-03-29 14:10:11 följande:

Här är det party hela natten lång, men inte så mycket sparkar utan mest hicka och tillfälliga kullerbyttor eller vad det är. Hen är egentligen bara still när jag promenerar eller tränar. V 33 för mig.

Haha det där med kullerbyttor känner jag igen! Är mer sådana rörelser, inga regelrätta sparkar här :)

Hicka kände jag av för första gången för cirka två veckor sen, kändes bra märkligt :D
  • Hoppsan2016
    Sälma Riit skrev 2016-03-29 14:08:11 följande:
    Ang mjölkstockning så tror jag att man jan få det om man har del storlek. Majoriteten an alla kvinnor lär ju ha för små bh så det är väl därför man varnas. Jag är ganska säker på att min storlek är rätt och jag hade dom sagt med bygel förra gången utan problem! Dessutom är byglarna i changes amningsmodeller lite mjukare än i de vanliga.
    Jag har haft mjölkstockningar med alla 3 barn. Hade rätt strl på bh, men och utan bygel och inget hjälpte iaf....Tyvärr, lär få den nu igen....Men nu vet jag iaf hur man ska hantera den 
  • Hoppsan2016
    frucgsvensson skrev 2016-03-29 11:12:38 följande:

Hur mycket rör sig era små i magen nu i de högre veckorna? Går in i vecka 31 idag och tycker sedan några dagar tillbaka att rörelserna är annorlunda på något vis. Lite mindre utspritt under dagen och mest på kvällen, fast ändå inte som förut.

Går in i v 30 imorgon och hon rör på sig fortfarande rätt så mycket. Men mest på kvällar. Var på BM kontroll i torsdags och hon tokvägrade att vakna för att få lyssna på hennes hjärta. BM såg att den var ok men kunde inte höra. Vi försökte att väcka henne i ca 10 min men hon vägrade hahaha. Sen när vi gick därifrån vaknade hon till haha
  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2016-03-29 15:08:04 följande:
    Jag har haft mjölkstockningar med alla 3 barn. Hade rätt strl på bh, men och utan bygel och inget hjälpte iaf....Tyvärr, lär få den nu igen....Men nu vet jag iaf hur man ska hantera den 
    Det är just det att det är en massa andra orsaker som ger mjölkstockning och kanske inte främst för liten bh eller bada kallt som jag också hört. Och gjort och fått panik för men inget har hänt.
  • Hoppsan2016

Precis. Håller med

Sälma Riit skrev 2016-03-29 16:54:18 följande:

Det är just det att det är en massa andra orsaker som ger mjölkstockning och kanske inte främst för liten bh eller bada kallt som jag också hört. Och gjort och fått panik för men inget har hänt.

• frucgsvensson

Åh, nu har två av min mans syskon fått sina pojkar. Bara vi kvar nu med vår pojke. Längtar nu!

Jobbar dessutom sista dagen idag och går på gravledigt. Så skönt! Bara 2 1/2 timme kvar av arbetsdagen.

• Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-03-31 11:09:51 följande:

Åh, nu har två av min mans syskon fått sina pojkar. Bara vi kvar nu med vår pojke. Längtar nu!

Jobbar dessutom sista dagen idag och går på gravledigt. Så skönt! Bara 2 1/2 timme kvar av arbetsdagen.

Underbart! Min bror och svåger har också fått barn. Bara vi kvar :)
  • Sälma Riit

Tillväxtultraljud idag och allt var typ bra. Liten är lite stor bara men det var sonen också. Men det pekar ju åt diabeteshållet igen så en liten oro finns det där. Jag har inga problem med att helt ge upp sötsaker i två månader men vit pasta, ris, potatis och couscous är jag helt beroende av! Håll tummarna för mig att jag slipper det.

• Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-03-31 11:30:35 följande:

Tillväxtultraljud idag och allt var typ bra. Liten är lite stor bara men det var sonen också. Men det pekar ju åt diabeteshållet igen så en liten oro finns det där. Jag har inga problem med att helt ge upp sötsaker i två månader men vit pasta, ris, potatis och couscous är jag helt beroende av! Håll tummarna för mig att jag slipper det.

Jag håller mina tummar! Tittade du förresten på blodsockret hos din mor över påsk?

Det kommer säkert inte vara någon fara, men ska du på fler ul för att följa upp? :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15