• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Lutetzia
    Jasmin Karlsson skrev 2016-03-09 12:04:59 följande:

Var visst väldigt längesen jag skrev här.
    Jag är i v 30 nu. Förra veckan var jag på tillväxtultraljud för kontroll hur tvillingarna växte. Det visade sig att den ena tvillingen dött. Och det hade hänt ca i v 20. Blev väldigt chockad och ledsen! Det börjar kännas bättre nu, men jag sörjer fortfarande... Den andra bebisen var perfekt storlek, och den sparkar och har sig hela dagarna! Nu är jag sjukskriven, är mest hemma och vilar. Börjar se ljuset i tunneln litegrann och har vågat mig på att förbereda lite för bebisen som ska komma. Men är orolig att nåt ska hända henne också...

Åh nej, beklagar verkligen! Vilken hemsk chock det måste ha varit för er. Skönt att höra att den andra bebisen mår bra i alla fall. <3
  • Junilängtan

Här går tiden läskigt fort, går in i vecka 29 på fredag. Börjar känna av graviditeten i kroppen rejält nu med mycket ryggvärk och sömnlösa nätter. Stressen på jobbet gör det inte bättre direkt.

Vad hemskt att höra Jasmin Karlsson! Beklagar verkligen <3

• frucgsvensson
    Lutetzia skrev 2016-03-09 15:00:45 följande:

Åh nej, beklagar verkligen! Vilken hemsk chock det måste ha varit för er. Skönt att höra att den andra bebisen mår bra i alla fall. <3

Men nej! Vad fruktansvärt!!
  • frucgsvensson

Vecka 28 och är helt jäkla slut i kroppen. Efter ett arbetspass på 6 timmar (jobbar 75%) så har jag SÅ ont i fötter, rygg, mage och överallt! Jag vaggar som en pingvin då jag går, vill bara sova hela tiden.

Phu!!

• Frutopia
    Jasmin Karlsson skrev 2016-03-09 12:04:59 följande:

Var visst väldigt längesen jag skrev här.
    Jag är i v 30 nu. Förra veckan var jag på tillväxtultraljud för kontroll hur tvillingarna växte. Det visade sig att den ena tvillingen dött. Och det hade hänt ca i v 20. Blev väldigt chockad och ledsen! Det börjar kännas bättre nu, men jag sörjer fortfarande... Den andra bebisen var perfekt storlek, och den sparkar och har sig hela dagarna! Nu är jag sjukskriven, är mest hemma och vilar. Börjar se ljuset i tunneln litegrann och har vågat mig på att förbereda lite för bebisen som ska komma. Men är orolig att nåt ska hända henne också...

Nej så tragiskt, jag kan inte föreställa mig mig <3
  • Frutopia
    Junilängtan skrev 2016-03-09 17:46:12 följande:

Här går tiden läskigt fort, går in i vecka 29 på fredag. Börjar känna av graviditeten i kroppen rejält nu med mycket ryggvärk och sömnlösa nätter. Stressen på jobbet gör det inte bättre direkt.

Vad hemskt att höra Jasmin Karlsson! Beklagar verkligen <3

Haha vad märkligt att läsa v29, har det gått så fort :) idag är vi på Huddinge för föreläsning om förlossningen. Känns väldigt bra att vi valde Huddinge.
  • Gweny

Idag är det 3 mån kvar för mig! Känns helt otroligt.!

I April väntas föreläsning om förlossningen, föräldrakurs (sambon ville gärna gå) och shoppingresa till Ullared.

• Hey.orange

Hej! Nu har jag med kommit ner till tvåsiffrigt, 99 dagar kvar idag :)
    Gweny>> jag var på ullared i fredags! Handlade hem en del bra saker bebisen behövde :) det var skönt att klara av några saker till på listan!

Eftersom jag är förstföderska så har jag lite förlossningsskräck - att det ska göra så jävla ont (som det såklart gör)... Har hög smärtgräns men är nog mer rädd för att inte kunna ha kontroll på smärtan. Jag har babygruppens app där det finns ett par avslappningsövningar som är bra och gör att man ser på förlossningen ur en annan synvinkel... Någon här som har tips om bra appar eller liknande som man kanske kan lyssna på?!
    Trevlig kväll!

• Sälma Riit
    Hey.orange skrev 2016-03-13 18:31:36 följande:

Hej! Nu har jag med kommit ner till tvåsiffrigt, 99 dagar kvar idag :)
    Gweny>> jag var på ullared i fredags! Handlade hem en del bra saker bebisen behövde :) det var skönt att klara av några saker till på listan!

Eftersom jag är förstföderska så har jag lite förlossningsskräck - att det ska göra så jävla ont (som det såklart gör)... Har hög smärtgräns men är nog mer rädd för att inte kunna ha kontroll på smärtan. Jag har babygruppens app där det finns ett par avslappningsövningar som är bra och gör att man ser på förlossningen ur en annan synvinkel... Någon här som har tips om bra appar eller liknande som man kanske kan lyssna på?!
    Trevlig kväll!

Jag har inga tips om det mer än profylax funkade bra för mig.

Ett annat tips, som gäller alla, är att inte glömma att göra sin snippgympa! Eller bäckenbottenövningar som sjukvården säger. Det kommer vi ha nytta av under och efter förlossningen!
  • Hey.orange
    Sälma Riit skrev 2016-03-13 20:57:39 följande:
    Jag har inga tips om det mer än profylax funkade bra för mig.

Ett annat tips, som gäller alla, är att inte glömma att göra sin snippgympa! Eller bäckenbottenövningar som sjukvården säger. Det kommer vi ha nytta av under och efter förlossningen!
    Ok, profylax ska jag nog gå, men via en app ellerbabygruppen där också...
    Ja knipövningar är bra! Jag har knipkulor som jag försöker använda så mycket som möjligt!
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15