• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Sälma Riit
    Hey.orange skrev 2016-03-13 21:12:17 följande:
    Ok, profylax ska jag nog gå, men via en app ellerbabygruppen där också...
    Ja knipövningar är bra! Jag har knipkulor som jag försöker använda så mycket som möjligt!
    Det har jag ju också kom jag på. Köpta i en porrbutik av vänner när jag fyllde 20. Men det är samma kulor ;)
  • Hey.orange
    Sälma Riit skrev 2016-03-13 21:25:50 följande:
    Det har jag ju också kom jag på. Köpta i en porrbutik av vänner när jag fyllde 20. Men det är samma kulor ;)
    Ungefär så här också :) men de är bra att ha nu!
  • Gweny
    Hey.orange skrev 2016-03-13 18:31:36 följande:

Hej! Nu har jag med kommit ner till tvåsiffrigt, 99 dagar kvar idag :)

Gweny>> jag var på ullared i fredags! Handlade hem en del bra saker bebisen behövde :) det var skönt att klara av några saker till på listan!

Eftersom jag är förstföderska så har jag lite förlossningsskräck - att det ska göra så jävla ont (som det såklart gör)... Har hög smärtgräns men är nog mer rädd för att inte kunna ha kontroll på smärtan. Jag har babygruppens app där det finns ett par avslappningsövningar som är bra och gör att man ser på förlossningen ur en annan synvinkel... Någon här som har tips om bra appar eller liknande som man kanske kan lyssna på?!

Trevlig kväll!

Var öppen för olika förslag och smärtlindring från BM. Bra vara uppe och röra på sig mycket. (om det går)

Blir sällan som man tänkt.
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2016-03-09 19:26:02 följande:

Haha vad märkligt att läsa v29, har det gått så fort :) idag är vi på Huddinge för föreläsning om förlossningen. Känns väldigt bra att vi valde Huddinge.

Ja, tiden bara flyger iväg! Bara 11 veckor kvar nu, känns både skrämmande och så himla fantastiskt! :) Vi har också valt huddinge, så vi kanske ses där då ;)
  • Junilängtan
    frucgsvensson skrev 2016-03-14 17:41:56 följande:

Vad har ni köpt till bebisen från Apoteket? Hur mycket olika saker behöver man och vad?

Jag har inte hunnit köpa något där än, men tänker typ... Näsdroppar, nässug, febertermometer och någon salva mot röd stjärt känns som det viktigaste? :) tror att apoteket ska ha något paket för hemkomsten både för bebisen och för dig :)
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-03-14 17:41:56 följande:

Vad har ni köpt till bebisen från Apoteket? Hur mycket olika saker behöver man och vad?

Kanske inte just allt från apotek men Salvor(även till dig, såriga bröstvårtor är inte skönt), näsdroppar, termometer, badolja(bra till skav på bebisens huvud med), tvättlappar. Nappar(om h*n nu vill ha)

Nagelsax,finns små till bebisar/småbarn, växer fort.

Bomullstossar och tops, bra göra rent vid naveln, stumpen lossar efter några dgr.

Typ lite sånt.

Glöm inte massa amningsskydd till bhn och bindor till dig med! Läcker massa upptill och avslaget håller in sig några veckor.
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-03-14 19:14:49 följande:

Kanske inte just allt från apotek men Salvor(även till dig, såriga bröstvårtor är inte skönt), näsdroppar, termometer, badolja(bra till skav på bebisens huvud med), tvättlappar. Nappar(om h*n nu vill ha)

Nagelsax,finns små till bebisar/småbarn, växer fort.

Bomullstossar och tops, bra göra rent vid naveln, stumpen lossar efter några dgr.

Typ lite sånt.

Glöm inte massa amningsskydd till bhn och bindor till dig med! Läcker massa upptill och avslaget håller in sig några veckor.

Okej! Vad för salvor rekommenderar ni? Jobbar ju inom vården, kan man använda sånna salvor och sånt vi använder där? Typ inotyol (i vissa enstaka fall, gillar inte den riktigt), puder, bepanthen?

Vill gärna höra vad som fungerar för er, inte så mkt teorier från apotekspersonalen.

Bindor då, vilka? Har inte använt en binda i hela mitt liv!
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-03-14 22:36:11 följande:
    Okej! Vad för salvor rekommenderar ni? Jobbar ju inom vården, kan man använda sånna salvor och sånt vi använder där? Typ inotyol (i vissa enstaka fall, gillar inte den riktigt), puder, bepanthen?

Vill gärna höra vad som fungerar för er, inte så mkt teorier från apotekspersonalen.

Bindor då, vilka? Har inte använt en binda i hela mitt liv!
    säkert olika vad folk tycker, men Bepanthen tyckte jag var väldigt bra till mig själv, tvättade bara av innan amning igen. Inotyol är bra till röda rumpor på bebben och dryg.

gällande bindor, så i början är ju stora bindor bra tycker jag. typ natt-bindor, man är ganska öm, så tampong är inte att föredra.
  • Hey.orange
    Junilängtan skrev 2016-03-14 18:05:15 följande:
    Ja, tiden bara flyger iväg! Bara 11 veckor kvar nu, känns både skrämmande och så himla fantastiskt! :) Vi har också valt huddinge, så vi kanske ses där då ;)
    Huddinge här med! Är i v27
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15