• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • frucgsvensson

Imorgon är det dags för vårat RUL! Inte förrän kl 15 så det blir en låång dag innan man får åka.

Vi ska ta reda på könet om det går som sagt. Men hur har ni gjort om ni haft t.ex föräldrar som inte velat veta om könet? Mina föräldrar vill inte veta, men samtidigt vill jag ju inte undvika att säga termer som han/hon då jag är i deras närhet. På något vis tycker jag att dom inte har någon rätt i att välja att få veta eller inte. Är det dumt tankesätt tycker ni? Tänker att varför ska JAG undvika att säga han/hon/pojke/flicka då det är MITT barn?

• Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-01-13 16:47:36 följande:

Imorgon är det dags för vårat RUL! Inte förrän kl 15 så det blir en låång dag innan man får åka.

Vi ska ta reda på könet om det går som sagt. Men hur har ni gjort om ni haft t.ex föräldrar som inte velat veta om könet? Mina föräldrar vill inte veta, men samtidigt vill jag ju inte undvika att säga termer som han/hon då jag är i deras närhet. På något vis tycker jag att dom inte har någon rätt i att välja att få veta eller inte. Är det dumt tankesätt tycker ni? Tänker att varför ska JAG undvika att säga han/hon/pojke/flicka då det är MITT barn?

Kul med rul! Har mitt måndag em, åker direkt efter jobbet.

Jag kan dock förstå dem vill vänta och se vad det blir..men om ni råkar säga hon/han är det väl inte hela världen, måste dem ju förstå att det är lätt för er att "råka" säga.
  • hatten
    frucgsvensson skrev 2016-01-13 16:47:36 följande:

Så spännande med RUL!
    Jag tycker som du, det är ändå Ert barn. Jag skulle inte bry mig om någon annan inte skulle vilja veta..
  • Hoppsan2016

Håller med. Bara ni som kan ställa sånt "krav"

hatten skrev 2016-01-13 17:44:26 följande:

Så spännande med RUL!

Jag tycker som du, det är ändå Ert barn. Jag skulle inte bry mig om någon annan inte skulle vilja veta..

• frucgsvensson
    Hoppsan2016 skrev 2016-01-13 18:24:36 följande:

Håller med. Bara ni som kan ställa sånt "krav"

Så spännande med RUL!

Åh, lättnad. Kände nästan som att jag tänkte lite för "hårt och egoistiskt". Men det ÄR ju en personlig sak och absolut en av de största händelserna i livet! Det är ju ändå något som möblerar vår framtida familj. Imorgon kommer vi kanske få se hur den ska se ut. Stort! :)
  • Hey.orange
    frucgsvensson skrev 2016-01-13 20:37:34 följande:

Så spännande med RUL!

Åh, lättnad. Kände nästan som att jag tänkte lite för "hårt och egoistiskt". Men det ÄR ju en personlig sak och absolut en av de största händelserna i livet! Det är ju ändå något som möblerar vår framtida familj. Imorgon kommer vi kanske få se hur den ska se ut. Stort! :)
    Jag håller också med, det är min bebis och min ensak, så hade jag resonerat. Tycker inte alls att det är egoistiskt.
    Spännande imorgon!!!
  • hatten
    frucgsvensson skrev 2016-01-13 20:37:34 följande:

Jaa! :) vi får se nästa vecka, dagarna går långsamt då man väntar på något... ;)
  • frucgsvensson
    hatten skrev 2016-01-13 21:56:13 följande:

Jaa! :) vi får se nästa vecka, dagarna går långsamt då man väntar på något... ;)

I knooow! Jag tycker dessutom att vårat är så sent, är i vecka 20 nu. Känns som de flesta fått RUL:ET i vecka 18 typ. Men jag lovar dig, sista veckan går fort! Sen är man skitnervös dagen innan.
  • hatten
    frucgsvensson skrev 2016-01-14 08:47:58 följande:
    I knooow! Jag tycker dessutom att vårat är så sent, är i vecka 20 nu. Känns som de flesta fått RUL:ET i vecka 18 typ. Men jag lovar dig, sista veckan går fort! Sen är man skitnervös dagen innan.
    Jag kommer att vara i v 20+1 , det är ju sent.. men men :)
  • frucgsvensson
    hatten skrev 2016-01-14 08:53:28 följande:

Jag kommer att vara i v 20+1 , det är ju sent.. men men :)

Ja, fast huvudsaken man får se att allt är bra :)

Ska ni kika kön? Vi ska, om det går! :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15