• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Gweny
    hatten skrev 2016-01-14 08:53:28 följande:

Jag kommer att vara i v 20+1 , det är ju sent.. men men :)

Jag kommer också vara i v.20+1. Känns så sent. Men nu är det snart dags. Otroligt det är halvtid i graviditen snart.
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-01-14 10:42:16 följande:

Jag kommer också vara i v.20+1. Känns så sent. Men nu är det snart dags. Otroligt det är halvtid i graviditen snart.

Ja, det är helt galet! Jag känner mig inte så värst gravid längre heller. Jag inser nog bättre efter vårt RUL nu i eftermiddag. Har nog hänt endel på 11 veckor må jag tro!

Är supernervös nu. Min man kommer och hämtar upp mig om en timme ungefär. Pirrigt!
  • hatten
    Gweny skrev 2016-01-14 10:42:16 följande:

Ja tänk! Bara hälften kvar.. Vi beställde barnvagn igår, kunde inte vänta mera :D
  • hatten
    frucgsvensson skrev 2016-01-14 10:25:12 följande:

Ja, fast huvudsaken man får se att allt är bra :)

Ska ni kika kön? Vi ska, om det går! :)

Jo vi ska nog ta reda på :)
  • Gweny
    hatten skrev 2016-01-14 13:10:18 följande:

Ja tänk! Bara hälften kvar.. Vi beställde barnvagn igår, kunde inte vänta mera :D

Åh kul. Vad blev det för någon och färg?

Kollar runt, men svårt bestämma sig.
  • hatten
    Gweny skrev 2016-01-14 15:18:10 följande:

Åh kul. Vad blev det för någon och färg?

Kollar runt, men svårt bestämma sig.

Det blev en brun brio happy med silver chassi. Hade svårt att välja men känner mig riktigt nöjd med valet nu. Vilka tittar du på?
  • Frutopia

Idag fick vi ett bakslag. Var på möte inne i stan gick på toaletten och fick massa blod och klumpar på pappret. Blev livrädd såklart och åkte till akuten. Efter lång väntan så kunde han inte se något fel, utan en sprallig liten tjej och allt såg bra ut. Han misstänkte ett blodkärl som spruckit. Var livrädd där ett tag, men skönt att tösen mådde bra.

• CarMa
    Frutopia skrev 2016-01-14 16:31:01 följande:

Idag fick vi ett bakslag. Var på möte inne i stan gick på toaletten och fick massa blod och klumpar på pappret. Blev livrädd såklart och åkte till akuten. Efter lång väntan så kunde han inte se något fel, utan en sprallig liten tjej och allt såg bra ut. Han misstänkte ett blodkärl som spruckit. Var livrädd där ett tag, men skönt att tösen mådde bra.

Vilken vecka är ni i ?
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2016-01-14 16:31:01 följande:

Usch och fy, skönt att allt såg bra ut! Kunde han se vart blodet kom ifrån?

Vi åkte också in till gyn efter en blödning för några veckor sen, det var tydligen blod från livmodertappen och det var väldigt vanligt enligt henne.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15