• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • tessan120

Mitt illamående har äntligen blivit bättre. Men det har däremot bytts mot rapningar och kräkningar. Eftersom jag inte mår så illa längre kommer kräkningarna utan förvarning. Otroligt jobbigt.

Kvällspromenaden med man och hund slutade med att jag stod och kräktes i en buske.

• stins

Åh! Grattis! Jag plussade i lördags och är överlycklig! Är också enligt gravidappen i v5 och BF är snabbt uträknat till 22 juni. Hur mår du? Jag känner av de vanligaste symptomen; snabba vändningar i humöret, ömma bröst och järnsmak i munnen från och till. Jag har plussat på två stickor av clearblue plus men kan ändå inte fatta att det är sant! Har du kontaktat mvc och fått tid?

• stins

Åh! Grattis! Jag plussade i lördags och är överlycklig! Är också enligt gravidappen i v5 och BF är snabbt uträknat till 22 juni. Hur mår du? Jag känner av de vanligaste symptomen; snabba vändningar i humöret, ömma bröst och järnsmak i munnen från och till. Jag har plussat på två stickor av clearblue plus men kan ändå inte fatta att det är sant! Har du kontaktat mvc och fått tid?

Är för övrigt ny på denna sida så jag har inte riktigt lärt mig att svara på vissa inlägg osv :)

fotbollsmorsan skrev 2015-10-19 20:04:27 följande:

Hej tjejer! En lycklig tjej på 24 år som plussade igår och är enligt appen i v5. Hade varit så roligt att få följas åt med någon då jag inte har någon annan än min sambo att dela mina mamma tankar och känslor med ;) Kram på er

• fotbollsmorsan
    stins skrev 2015-10-19 22:07:31 följande:

Är för övrigt ny på denna sida så jag har inte riktigt lärt mig att svara på vissa inlägg osv :)

Grattis till dig med! Jag mår bra, trodde inte jag var gravid då jag inte känt något alls, mått bra och inte haft några känningar alls så när jag testade med clearblue digital så blev jag så lycklig men också jätte chockad. Trodde verkligen jag skulle känna på mig att jag var gravid. Fick ta 3 test! Väldigt svårt fortfarande att smälta det riktigt :)
  • Mai90

Första gången jag fick vara hemma från jobbet idag :( Kräktes upp ALLT jag åt igår och har börjat tappa i vikt. Har gått ner över ett kilo sedan torsd förra veckan vilket inte är så bra med tanke på att jag inte är så stor från början. Fick en telefontid hos bmm i eftermiddag, hoppas de kan hjälpa mig med något... känns som jag redan provat det mesta:( *Gnäll, gnäll*, jag vet! Men börjar ta väldigt mycket energi :(

Bf 2016-06-09
  • marrypost

Hej.

Plussade för någon vecka sedan. Är i vecka 6 :)

Bf den 16 juni. Trött konstant men illamåendet är som bortblåst sen vecka 4 ????

• lisafisa22

Hej, Jag skulle också gärna gå med i denna grupp.
    Jag är 23år från Norrköping och är gravid med första barnet som är beräknat till den 1:e Juni (min egen födelsedag)

Det är så spännande att vara gravid. Jag ska nu på min forsta "hälsokontroll" i vecka 7+5 Och det ska bli så kul!

Grattis till er alla! <3

• Erla

Var idag på första besöket hos bm. Inskrivning och hälsosamtal. Kommer bli ytterligare ett samtal i nov. Fick till min förvåning reda på att vi har en gynmottagning bara 30 minuter bort som gör ul ifall det skulle behövas :) behöver inte ens remiss. Fick det lugnande beskedet att det bara ska vara att ringa dit om ytterligare en blödning sker. Enligt bm skulle eventuella symptom försvinna ganska fort om det skulle vara något som inte stod rätt till. Då kan jag och mina ömma tuttar leva vidare på det hoppet :P

• Cilla93

Vi var idag på inskrivning och hälsosamtal, ska tillbaka dit om ungefär en månad. BF 20 juni.

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016