Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Är det okej att hoppa in i denna tråd så här sent? BF 28/6. Har gått in i vecka 6
Grattis till graviditeten!
Grattis till graviditeten!
Åh jag måste stänga av autocorrect....
Grattis!!! Måste kännas fantastiskt!
Var försiktig med tunga lyft! Själv bor jag i Tyskland och här omfattas gravida av en särskild skyddslag som bla säger att gravida får lyfta max 5 kg. Vad jag har förstått finns tyvärr inte liknande lag i Sverige men jag tänker att den finns här av anledning.
Här mår jag illa av all mat! Bara tanken på att gå in i köket får mig att må illa! Så fort jag ätit en rätt så kan jag inte äta mer av det för det vänder sig i magen. Dock har jag inte spytt än men det ligger liksom och pyr hela tiden. Man känner sig verkligen som världens tråkigaste här hemma. Så fort dottern busar och det blir för mycket bus börjar jag må illa! Hoppas det går över snart! Nån som känner igen sig?!
[quote=75940694][quote-nick]Wielkip skrev 2015-10-30 19:29:09 följande:[/quote-nick]
Visste inte ens att det fanns pastöriserad, haha! Vet bara att man inte får äta opastöriserat, men det kanske är något farligt med möglet också? Har ingen aning alltså, vore gött att kunna äta lite kex och ost :
[/
Ha ha, jo då det finns både och så du kan njuta av ost och kex du. Jag gjorde det förra veckan redan
Grus grus jag återkommer senare eller imorgon. Är så trött och intagit soffläge och kommer nog somna till Idol.
[quote=75940915][quote-nick]Ellaria skrev 2015-10-30 20:40:06 följande:[/quote-nick]
Vill poängtera att så länge man inte har ont eller så är det absolut ingen fara att lyfta. Känns ibland som vi gravida borde låsas in i skyddsrum... Jag lyfte 45kg marklyft igår. Det är inte ett dugg farligt eftersom jag gjorde lika och mer innan jag blev gravid.
[/
Hur mycket kan man ta i vikt på gymet egentligen? Bara 5 kg?? Jag tar betydligt mycket mer än så.
Kanske skulle trotsa illamåendet och leta gravidbyxor imorgon. Bara hoppas att jag inte träffar någon jag känner!
Det är så svårt att hänga med här!
Finns det intresse för att också göra en hemlig facebookgrupp också?
Här mår jag illa av all mat! Bara tanken på att gå in i köket får mig att må illa! Så fort jag ätit en rätt så kan jag inte äta mer av det för det vänder sig i magen. Dock har jag inte spytt än men det ligger liksom och pyr hela tiden. Man känner sig verkligen som världens tråkigaste här hemma. Så fort dottern busar och det blir för mycket bus börjar jag må illa! Hoppas det går över snart! Nån som känner igen sig?!
Jag!! (Håller upp handen högt!)
Usch vad dåligt jag mår..
Jag invigde min V9 med att springa ner till toaletten för att spy. :(
Och detta har hällt i sig under 2 dagar nu.. Är även jättelös i magen och får inte behålla någonting. Nästan som en magsjuka, väldigt intensivt.
Sambon vill att jag ska ringa sjukvårdsrådgivningen, men jag hoppas det borde lätta snart.
Jag började äta postafen för mitt illamående i måndags, så frågan är om jag inte riktigt tål det eftersom det blev så intensivt som det blev nu under 2 dagar.
Hur som helst så är det VIDRIGT att må såhär jämt... =(
Man får tänka på vad man väntar på i slutet av allt det här <3