Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Åh jag måste stänga av autocorrect....
Väntar mitt andra den 27/6.
Kul! Min första är också en kille ![]()
Jag är 30 och har en son precis fyllda 3 och väntar min 2a 27/6 :)
Gud vad tjafs i den här tråden. Jag får på riktigt huvudvärk :( jag lämnar nu er men önskar er alla lycka till. Vi kanske ses! :) kram!
[quote=75941210][quote-nick]UK Jennie skrev 2015-10-30 21:52:57 följande:[/quote-nick]
Ar minst sagt forvanad over diskussionen kring artikeln som nagon lade ut - en av poangerna med ett forum ar val att dela relevant (dvs i det har fallet: relaterat till graviditet) information? Om jag laste och blev orolig skulle jag 1. Kolla upp artikeln - ar den grundad pa vetenskapligt robust forskning? (kallkritik, mina vanner!)2. Vad finns det for annan forskning/information inom amnet?Att lagga sig ner och grata hjalper ju ingen - visst ar vi hormonstinna och darmed kansliga - och alla har vi var historia/personliga erfarenheter - men kom igen, vi ar val aven intelligenta varelser som kan anvanda vara hjarnor?Information ar bra! Mer sant.
[/
Snälla, diskussionen är avslutad för flera sidor sedan och tack för att du är så otroligt förstående mot en som har genomgått upprepade mg/ ma och dessutom grät jag inte över artikeln sluta påstå saker du inte har belägg för.
Sedan är det helt okej med Brie som är pastöriserad.
Blir så less på att diskussioner som var aktuellt för flera sidor sedan ska dras upp på nytt och man ska bli omnämd som någon som gråter för minsta lilla. Det var absolut inte artikeln som jag grät över utan något helt annat och det borde väl du ha uppmärksammat och läst eftersom du verkar ha backat långt bak i tråden.
[quote=75941460][quote-nick]fillidutt skrev 2015-10-30 22:45:34 följande:[/quote-nick]
Gud vad tjafs i den här tråden. Jag får på riktigt huvudvärk :( jag lämnar nu er men önskar er alla lycka till. Vi kanske ses! :) kram!
[/
Tjafs om vad? Varför kommentera det om det stör dig? Blir det bättre stämning av att skriva det?
[quote=75940915][quote-nick]Ellaria skrev 2015-10-30 20:40:06 följande:[/quote-nick]
Vill poängtera att så länge man inte har ont eller så är det absolut ingen fara att lyfta. Känns ibland som vi gravida borde låsas in i skyddsrum... Jag lyfte 45kg marklyft igår. Det är inte ett dugg farligt eftersom jag gjorde lika och mer innan jag blev gravid.
[/
Hur mycket kan man ta i vikt på gymet egentligen? Bara 5 kg?? Jag tar betydligt mycket mer än så.
Haha "flera sidor sedan" var ju fortfarande idag! Sa om man inte har tid att sitta och lasa forum under dagen (jobbar heltid) sa far man inte vara med i diskussionen?
Se link fran Familjeliv:
www.familjeliv.se/start/1.999300
" Livsmedelsverkets rekommendationer är dock tydliga: undvik alla typer av mögelost och kittost även om de är gjorda av pastöriserad mjölk."
Absolut upp till dig att ignorera, men lagg inte ut felaktiga rad till andra.