• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • En del av oss

[quote=75952699][quote-nick]Ramiz skrev 2015-11-02 21:47:17 följande:[/quote-nick]

Hahaha så bra :) Hoppas din karl hittade nått å äta åt dig :)

Piggelin e alldeles lagom med smak tycker jag :)

[/

Ha ha det blev Crossianter till middag, så nyttigt så. Min tanke att äta nyttigt sprack direkt.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Äppeljuicen
    En del av oss skrev 2015-11-02 21:48:14 följande:

Hur behandlar man bakteriell vaginos om man tar crinone vaggisar samtidigt? Jag vet inte om jag har BV men det luktar så sablans illa och jag gar fått BV av crinone förr och har nu läst att bv kan orsaka mf så måste ringa och prata med mvc och gyn imorgon och få hjälp och ta reda på hur det är.

Låter som en bra idé att kontakta bm. :)

För min del verkar jag haft bv i flera år utan speciella symtom, eller ja... jag luktade inte rutten fisk som vanligaste symtomet är, och det var antagligen pga bv som jag inte blev gravid. Fick behandling för det i juli. Jag tycker personligen det varit för lite info angående bv och hur det kan påverka en, med tanke på hur vanligt det är också.
  • EmManny

Mitt illamående kom igång på riktigt i vecka 7 och dessförinnan märkte jag bara att jag var sablans trött och kissnödig. Idag är jag 9+1. Mina bästa tips mot illamåendet är att äta lite och ofta, sova middag (om man har möjlighet). Värst blir det för mig om jag är trött, hungrig eller har ätit för mycket.

Att tugga tuggummi med typ tandkrämssmak hjälper faktiskt också lite.

Seaband har jag inte testat denna gång. Förra graviditeten hjälpte de inte mig.

• En del av oss

[quote=75952865][quote-nick]Äppeljuicen skrev 2015-11-02 22:20:48 följande:[/quote-nick]

Låter som en bra idé att kontakta bm. :)

För min del verkar jag haft bv i flera år utan speciella symtom, eller ja... jag luktade inte rutten fisk som vanligaste symtomet är, och det var antagligen pga bv som jag inte blev gravid. Fick behandling för det i juli. Jag tycker personligen det varit för lite info angående bv och hur det kan påverka en, med tanke på hur vanligt det är också.

[/

Kommer kontakta mvc imorgon bitti.

• UK Jennie
    Wielkip skrev 2015-11-02 17:31:06 följande:
    Vi föder varken i influensa eller rstider så vaccinera sig för att barnet ska få lite försvar är ganska onödigt.

Vart finns bekräftad forskning på att foster skulle ta skada av influensa? Har aldrig hört och tycker det låter konstigt, influensa är väl hög feber och ibland kräkningar typ, och det kan man ju få oavsett, och det är ju inte skadligt för fostret på något vis..
    Jag hade tankt vaccinera mig - aven om det inte ar influensatider nar vi foder sa ar det ju det nu nar vi ar gravida, och fostret kan ju ta skada av viruset. Det basta ar att vaccinera sig innan viruset borjar bli alltfor vanligt, dvs snarast - inte att vanta till en sarskild vecka.
    Har i England har vi en websida som heter NHS Choice med sjukvardsupplysning. Dar star:
    "If you have flu while you're pregnant, it could mean your baby is born prematurely or has a low birthweight, and may even lead to stillbirth or death in the first week of life."
    Sa radet har ar att vaccinera alla gravida mot influensa. Vi erbjuds aven vaccin mot kikhosta, for att skydda det nyfodda barnet (alltsa inte fostret utan efter att det fotts), och skall darfor ges efter v.28. Ges detta vaccin i Sverige?
  • UK Jennie
    En del av oss skrev 2015-11-02 21:48:14 följande:

Hur behandlar man bakteriell vaginos om man tar crinone vaggisar samtidigt? Jag vet inte om jag har BV men det luktar så sablans illa och jag gar fått BV av crinone förr och har nu läst att bv kan orsaka mf så måste ringa och prata med mvc och gyn imorgon och få hjälp och ta reda på hur det är.

Du kanske kan fa antibiotika i tablettform istallet for vagitorier? Eller alternera mellan vagitorier, dvs en pa morgonen, en pa kvallen? Om det nu ar BV alltsa.
  • UK Jennie
    Tiana skrev 2015-11-02 19:29:14 följande:
    Bara en tanke, men man kan faktiskt få blödningar av svamp med. 
    Haller med - Ankissen, forsok att behandla svampinfektionen! Du kan fraga pa Apoteket vilken behandling som ar saker i att anvanda i graviditet. Sedan ar det jattebra for underlivet att smorja med vegetabilisk olja (rapsolja, solrosolja etc), later helt sjukt men jag brukade jobba pa gynmottagning och jattemanga tjejer blev hjalpta av det radet!
  • EmManny
    Ankissen skrev 2015-11-02 18:54:59 följande:

Molande mensvärk, kom rött på pappret runt 16.30, nu kommer det bara brunt. Inget i bindan än bara på pappret.

Håller tummarna för dig! Finns så många olika anledningar till varför man blöder i graviditeten. I min förra fullgångna graviditet småblödde jag fram tom v 20. Fick aldrig någon förklaring, bara att jag hade känsliga slemhinnor. Om man har uvi, bv eller svamp ska man behandla det direkt. Uvi kan ju förresten kännas som molvärk om det är illa.

Sov gott nu alla gravida och hoppas ni slipper vakna av kissnödighet, drömmar eller annat knas.
  • En del av oss

God morgon alla blivande mammor!

Hoppas verkligen få bukt med misstänkt svamp eller BV idag, mvc öppnar 8.30 och här sitter jag klarvaken 5.40 sen 1 timme och kan inte sova. Är så rädd att det är BV och att det kan orsaka mf. Har googlat men kan kan inte någon bra info om hur detta behandlas under graviditet eftersom Dalacin och Flagyl inte verkar får användas under 1:a trimestern och hittar inget info om man kan kombinera medicin mot svamp eller BV med Crinone progesteron. Hoppas verkligen mvc kan detta när nätinfo inte verkar finns ens.

• Cleo1

Jag!

tiinytoes skrev 2015-11-02 17:45:06 följande:

Någon som är beräknad till 3/6? :)

Svar på tråden Junibebisar 2016