Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
[quote=75952699][quote-nick]Ramiz skrev 2015-11-02 21:47:17 följande:[/quote-nick]
Hahaha så bra :) Hoppas din karl hittade nått å äta åt dig :)
Piggelin e alldeles lagom med smak tycker jag :)
[/
Ha ha det blev Crossianter till middag, så nyttigt så. Min tanke att äta nyttigt sprack direkt.
Hur behandlar man bakteriell vaginos om man tar crinone vaggisar samtidigt? Jag vet inte om jag har BV men det luktar så sablans illa och jag gar fått BV av crinone förr och har nu läst att bv kan orsaka mf så måste ringa och prata med mvc och gyn imorgon och få hjälp och ta reda på hur det är.
Mitt illamående kom igång på riktigt i vecka 7 och dessförinnan märkte jag bara att jag var sablans trött och kissnödig. Idag är jag 9+1. Mina bästa tips mot illamåendet är att äta lite och ofta, sova middag (om man har möjlighet). Värst blir det för mig om jag är trött, hungrig eller har ätit för mycket.
Att tugga tuggummi med typ tandkrämssmak hjälper faktiskt också lite.
Seaband har jag inte testat denna gång. Förra graviditeten hjälpte de inte mig.
[quote=75952865][quote-nick]Äppeljuicen skrev 2015-11-02 22:20:48 följande:[/quote-nick]
Låter som en bra idé att kontakta bm. :)
För min del verkar jag haft bv i flera år utan speciella symtom, eller ja... jag luktade inte rutten fisk som vanligaste symtomet är, och det var antagligen pga bv som jag inte blev gravid. Fick behandling för det i juli. Jag tycker personligen det varit för lite info angående bv och hur det kan påverka en, med tanke på hur vanligt det är också.
[/
Kommer kontakta mvc imorgon bitti.
Hur behandlar man bakteriell vaginos om man tar crinone vaggisar samtidigt? Jag vet inte om jag har BV men det luktar så sablans illa och jag gar fått BV av crinone förr och har nu läst att bv kan orsaka mf så måste ringa och prata med mvc och gyn imorgon och få hjälp och ta reda på hur det är.
Molande mensvärk, kom rött på pappret runt 16.30, nu kommer det bara brunt. Inget i bindan än bara på pappret.
God morgon alla blivande mammor!
Hoppas verkligen få bukt med misstänkt svamp eller BV idag, mvc öppnar 8.30 och här sitter jag klarvaken 5.40 sen 1 timme och kan inte sova. Är så rädd att det är BV och att det kan orsaka mf. Har googlat men kan kan inte någon bra info om hur detta behandlas under graviditet eftersom Dalacin och Flagyl inte verkar får användas under 1:a trimestern och hittar inget info om man kan kombinera medicin mot svamp eller BV med Crinone progesteron. Hoppas verkligen mvc kan detta när nätinfo inte verkar finns ens.
Jag! ![]()
Någon som är beräknad till 3/6? :)