• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • 2013januari

Ok då kanske jag ska vänta å se.. Va idag för att bestämma längd på grav och hon trodde 5 fulla veckor alltså 5+ medans jag trodde 6+... Aja det återstår att se.

Hinnsäcken va 14mm och loppan 2,5mm... Det var va man såg... Minns ni som såg några mått?

• SabaGbg
    Elenius skrev 2015-11-02 10:13:04 följande:

Fick en tid för VUL den 11/11 hos mvc, gu vad nervös jag blev plötsligt! Kommer vara i vecka 8 då.

Fortfarande knappt några symtom nu i vecka 7..

Vad kul, vi har vul samma dag! Kommer också att vara i v 8 då. Är 6+2 idag :)
  • frucgsvensson
    Ankissen skrev 2015-11-02 16:59:20 följande:

Nu är det min tur att blöda. Jäkla skit det som kändes som enda chansen till en bebis till och allt har känts så rätt denna gång. Har haft "mensvärk" sen jag vaknade och nu på eftermiddagen kom blödningen. :(

Åh nej. Vilken vecka är du i? Det kan ju vara en okej blödning ändå. Hoppas att det inte är något fel!
  • Wielkip
    En del av oss skrev 2015-11-02 15:01:59 följande:

Jag kommer vaccinera mig. Är i v.16 i januari och man kan vaccinera sig fram till 28 februari.

Stämmer det att barnet är skyddat när det föds om mamman vaccinerar sig eftersom barnet ammas sedan?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Vi föder varken i influensa eller rstider så vaccinera sig för att barnet ska få lite försvar är ganska onödigt.

Vart finns bekräftad forskning på att foster skulle ta skada av influensa? Har aldrig hört och tycker det låter konstigt, influensa är väl hög feber och ibland kräkningar typ, och det kan man ju få oavsett, och det är ju inte skadligt för fostret på något vis..
  • Ankissen
    frucgsvensson skrev 2015-11-02 17:25:21 följande:

Åh nej. Vilken vecka är du i? Det kan ju vara en okej blödning ändå. Hoppas att det inte är något fel!

Vecka 8. Jag har fått ett missfall runt denna vecka tidigare samt en fullgången graviditet. Det känns mest som ett mf. :(
  • En del av oss

Gyn har hört av sig, erbjuden VUL nästa måndag är i v.6+0 då och jag är kluven. Finns en stir risk att inget syns.

Blir inte klok. Vet till 100% att min ÄL var den 9 oktober och att befruktning sker samma dag. Läser i Lennart Nillsons bok Ett barn blir till att färden ner till livmodern och kläckning och fästning tar 8 dagar då är vi på 17 oktober och sedan börjar hjärtat slå 22-23 dagar senare och då är det 8 eller 9 november så ska jag chansa och tacka ja eller vänta till den 19 november?

Har gjort VUL förr i v.6+3 och då såg man ett embryo men inget hjärta som slog. Och då var jag 22 dagar efter implantation.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Linda_

Jag och mina drömmar.. I natt drömde jag att min sambo kom hem med två barnstolar till köket och två spjälsängar.

• Linda_
    Ankissen skrev 2015-11-02 16:59:20 följande:

Nu är det min tur att blöda. Jäkla skit det som kändes som enda chansen till en bebis till och allt har känts så rätt denna gång. Har haft "mensvärk" sen jag vaknade och nu på eftermiddagen kom blödningen. :(

Fy vad jobbigt! Hoppas att det inte är någon fara. Kram!
  • Dance dance dance
    Wielkip skrev 2015-11-02 17:31:06 följande:
    Vi föder varken i influensa eller rstider så vaccinera sig för att barnet ska få lite försvar är ganska onödigt.

Vart finns bekräftad forskning på att foster skulle ta skada av influensa? Har aldrig hört och tycker det låter konstigt, influensa är väl hög feber och ibland kräkningar typ, och det kan man ju få oavsett, och det är ju inte skadligt för fostret på något vis..
    Här kan du läsa lite mer: www.internetmedicin.se/page.aspx med bifogade referenser. Socialstyrelsen rekommenderar vaccination sedan 2013 tydligen.
    Vidare står det "Gravida som drabbades av pandemi-influensan 2009 i Norge fick nästan dubblad risk för fosterdöd. Vaccination av gravida mot pandemiinfluensan minskade risken för att få influensan med 70 %. Fosterdöd minskade också men den minskningen var inte signifikant (Håberg 2013)"
Svar på tråden Junibebisar 2016