Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Gyn har hört av sig, erbjuden VUL nästa måndag är i v.6+0 då och jag är kluven. Finns en stir risk att inget syns.
Blir inte klok. Vet till 100% att min ÄL var den 9 oktober och att befruktning sker samma dag. Läser i Lennart Nillsons bok Ett barn blir till att färden ner till livmodern och kläckning och fästning tar 8 dagar då är vi på 17 oktober och sedan börjar hjärtat slå 22-23 dagar senare och då är det 8 eller 9 november så ska jag chansa och tacka ja eller vänta till den 19 november?
Har gjort VUL förr i v.6+3 och då såg man ett embryo men inget hjärta som slog. Och då var jag 22 dagar efter implantation.
Hur mår alla ni som har haft blödningar, men inte missfall? Vi är ju ett par stycken :/ Jag har inte haft någon mer blödning efter vulet, hoppas det betyder att Mini-me lever gott där inne, och att vi går in i v10 (9+0) imorgon <3
Nu är det min tur att blöda. Jäkla skit det som kändes som enda chansen till en bebis till och allt har känts så rätt denna gång. Har haft "mensvärk" sen jag vaknade och nu på eftermiddagen kom blödningen. :(
[quote=75951537][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-02 17:51:27 följande:[/quote-nick]
Jag blev bara orolig idag kan jag säga. Är helt säker på ÄL enl temp och stickor etc och för mig stämde det inte alls. Så vänta en vecka extra skulle jag säga... Lättare sagt än gjort kanske men mitt råd :)
[/
Jag gjorde ju tom vul för att datera ÄL och det finns inga tvivel att ÄL skulle skett senare.
Det är antingen nästa måndag eler vänta 10 dagar till. Min sambo sa vi kan ju chansa gå dit på måndag och sen tillbaks den 19 nov igen då vi har tid men det är just att jag inte vet om detta bara kommer skapa mer oro och gå med i 10 dagar till.
Har iaf bestämt mig för att skjuta upp inskrivningen tills jag varit på VUL för jag vill inte gå om jag inte sett hjärtat slå innan.
Ankissen fy blöder du rött och har smärtor? Förstår oron
Jag fick dessutom tid till vanligt ultraljud den 25e november då jag haft MF. Trodde det var VUL men nix ett vanligt ska de göra (kan göras i v10). Man känner efter hela tiden efter symptom, så ville ha ett ultraljud som kan lugna mig lite förhoppningsvis.
Anknissen - håller tummarna för dej!
Jennyyyyy - är det vid tio fulla veckor du ska på UL? Eller 9+några dagar? Jag ska nämligen på ultraljud i 9+3 och började ju fundera på nu om det kanske kan bli vanligt UL redan då?
Ankissen fy blöder du rött och har smärtor? Förstår oron