• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Äppeljuicen
    Linda_ skrev 2015-11-18 13:16:16 följande:

Grattis :) Vad roligt med tvillingar!

2013januari skrev 2015-11-18 13:34:45 följande:

Wow! Så coolt... Andra eller tredje mamman här nu som väntar tvillingar va?

Stort grattis :)

Tack snälla :) sjukt roligt men också sjukt överraskande!
    tofslan skrev 2015-11-18 13:43:35 följande:

Tjoho! Grattis! Jag väntar ju också tvillingar :)

Vi fick veta för en vecka sen och letar nu nytt boende febrilt - i insikt om att vår nuvarande lilla trea blir väl trång när vi i ett svep går från 3 till 5 i familjen :)

PM:a gärna om du vill tvillingsnacka!

Ja det låter onekligen trångt! Vi ska bekräfta om en vecka igen att det verkligen är tvillingar men läkaren lät väldigt övertygad. Vet du om det är så att man kan plussa tidigare med tvillingar än med bara ett barn då de flyttade bak mig nästa 1.5 veckor?

Vi pratar också om nytt boende förresten :) om att vi eventuellt tar ett lån och köper någon gång under deras första år. :)
  • Tile
    Linda_ skrev 2015-11-18 13:12:57 följande:

Måste få skriva av mig lite.. Veckan som jag avskyr är här. Gick in i vecka 10 idag och sist jag var gravid så dog fostret i vecka 10 (9+3) och det upptäcktes i vecka 13. Jag drömmer att jag får missfall varje natt nu, det är hemskt. Mitt illamående har avtagit också. Trodde inte att jag skulle bli såhär orolig :( Har fått tid på tisdag för ett nytt VUL..

Känner med dig. Jag och min sambo är livrädd för ett till missfall. Det var hemsk att uppleva. Vi har haft svårt att bli med barn och har försökt länge utan att något hände. Så för ett år sedan blev jag gravid och lyckan var total. Dock blödde jag nästan varje dag. Lite sådär på pappret när jag var upp toa. Sedan i vecka 10 kom blodbad och vi fick åka in till akuten.

Denna gång blöder det inget alls så jag hoppas på bättre lycka men minnena finns kvar i kroppen. Läskiga tankar. Jag vill nästan bli sövd till vecka 13 eller 20 så jag slipper tänka på det.
  • Ninja41

Hej alla :) Plussade förra veckan, har bf 29/6 med mitt första barn! Hade ingen aning om att jag va gravid, men nu börjar det verkligen sjunka in. Är gärna med här ;)!

• tofslan
    Äppeljuicen skrev 2015-11-18 15:03:49 följande:
    2013januari skrev 2015-11-18 13:34:45 följande:

Wow! Så coolt... Andra eller tredje mamman här nu som väntar tvillingar va?

Stort grattis :)

Tack snälla :) sjukt roligt men också sjukt överraskande!Ja det låter onekligen trångt! Vi ska bekräfta om en vecka igen att det verkligen är tvillingar men läkaren lät väldigt övertygad. Vet du om det är så att man kan plussa tidigare med tvillingar än med bara ett barn då de flyttade bak mig nästa 1.5 veckor?

Vi pratar också om nytt boende förresten :) om att vi eventuellt tar ett lån och köper någon gång under deras första år. :)
    Man lär ska ha mer graviditetshormon om man väntar två så då verkar det ju inte orimligt att man kan plussa tidigt, men jag vet inte. :)
  • tofslan
    Ninja41 skrev 2015-11-18 20:40:33 följande:

Hej alla :) Plussade förra veckan, har bf 29/6 med mitt första barn! Hade ingen aning om att jag va gravid, men nu börjar det verkligen sjunka in. Är gärna med här ;)!

Grattis och välkommen!
  • 2013januari

Grattis och välkommen :)
  • Jensan911

Stort grattis och välkommen in i gänget
  • En del av oss

[quote=76018003][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-18 13:36:04 följande:[/quote-nick]

Du ser... Allt löser sig... Va det E som fixade åt dig när du skrev hur du kände?

[/

Nej verksamhetschefen på Bb.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

[quote=76018003][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-18 13:36:04 följande:[/quote-nick]

Du ser... Allt löser sig... Va det E som fixade åt dig när du skrev hur du kände?

[/

Nej verksamhetschefen på Bb.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
Svar på tråden Junibebisar 2016