Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Är så avslappnad och nöjd idag!
Berättade under dagen för en av mina arbetsledare att jag var gravid. Berättade också att jag mått väldigt illa, och måste småäta lite mellan rasterna (vi får inte äta vid skrivborden), och gå på toaletten ett par gånger extra. Vi måste hålla en viss procent effektiv arbetstid, vilket sjunker snabbt när man ränner fram och tillbaka..
Han sa att allt va lugnt, jag får äta på plats och gå på toaletten så mycket jag behöver. Sen blev han även väldigt glad, och frågade massor om hur långt jag gått osv. Behövde bara få dela med mig lite av lyckan!
Hur många av er andra har berättat på jobbet?
:)
[quote=76009762][quote-nick]Mamma Lotta skrev 2015-11-16 12:49:55 följande:[/quote-nick]
Gumman, se dig inte som en besvärlig patient tycker det var smart gjort att maila, även om du inte vill lämna ut dig för mycket så hoppas jag att du skrev lite om hur din historik ser ut och att du sedan trycker extra på att du verkligen behöver någon som är lyhörd och som vill lyssna till vad du har att säga! Informera gärna de om att du har gjort allvarliga övervägelser när det kommer till fostervattenprov och att du är väl medveten om risker och annat. Sen behöver det inte vara av ondo att diskutera det hela med en läkare för att om möjligt få ännu mer info och vinklingar, det kan ju vara så att läkaren kan tillföra något!?
Testa seaband mot illamåendet de tar inte bort det helt men tar udden av det, själv är jag extremt känslig mot alla lukter!
Kram på dig
[/
Tack och förlåt att jag bara försvann FL krånglade och mitt humör var inte det trevligaste och sedan fruktansvärt illamående.
Sände iväg ett mail till BM som jag fick svar på och nu känns det bättre. Eftersom jag önskar FVP måste det planeras bla bla. Ang önskemål om förlossningssjukhus är det inga problem men man listar sig först i v.20 men hon skulle föra in det i min journal. Hon är ledsen att jag känt mig ledsen och att jag inte behöver känna någon oro. Efteråt var jag helt emitionellt slut och slocknade på soffan och vaknade och mådde så illa, kissar stup i ett, bråkar med min sambo som inte förstår mig och att jag tycker allt luktar rövhål minst sagt. Han får utstå mina utbrott nu stackaren och idag skrek jag vad f* n ska jag med dig till? Jag förstår mig inte på mig själv just nu. Jäklig berg o dalbana just nu.
Hoppas verkligen seaband kan hjälpa, ingen mat smakar, allt känns motbjudande. Viss kall mat funkar fick i mig en rissifrutti hallon och en isglass. Stackars bebis, ingen vidare näring i det.
[quote=76010368][quote-nick]forsyne skrev 2015-11-16 17:54:48 följande:[/quote-nick]
Jag kan inte tänka mig att läkaren skulle tycka att du överdriver. Kan du ta med dig din sambo om du är rädd för att bli överkörd? Jag vet att du pratat om att det är lite si och så med er just nu, men om du ber honom ta fajten, så att säga, om det behövs och du känner dig för "svag" för att argumentera emot?
Det verkar vara olika i olika landsting. Jag tycker på ett sätt att det är skönt att ha den här överblicken, men när man får den i vecka 5, och man känner sig osäker på om man vågar lita på graviditeten, så är det lite överväldigande.
[/
Jomin sambo kommer följa med men han sitter tyst bredvid då han inte har någon kunskap eller åsikt om något. Så tröttsamt. Kunskapen besitter jag i vårt förhållande. Trött på att att han inte visar större enmang och intresse. Jag har radat upp alla argument i huvudet. Vill du höra? Ha ha
Ibland blir man så orolig att allt inte är bra! Jag har ju inte så mycket symtom, knappt inte mått illa alls.. Och en vecka kvar till UL! Någon som gjort VUL/UL som känner igen sig, och att allt faktiskt va bra iaf?
Det är så härligt när man får ett sånt bemötande. Betyder så mkt när ens närmsta chef förstår. Jag berättade för nån vecka sen och tur det eftersom jag nu är sjukskriven för detta vedervärdiga illamående. Vad jobbar du med?
Jomin sambo kommer följa med men han sitter tyst bredvid då han inte har någon kunskap eller åsikt om något. Så tröttsamt. Kunskapen besitter jag i vårt förhållande. Trött på att att han inte visar större enmang och intresse. Jag har radat upp alla argument i huvudet. Vill du höra? Ha ha
Jag jobbar på en liten livsmedelsbutik och tänker inte berätta förräns jag behöver mamma-arbetskläder.
Tror de blir runt v.20! ( februari nån gång)
Välkommen molvärk! Har nästan börjat undra då det varit så lugnt på den fronten den senaste veckan. Å andra sidan såg jag ju själv på VUL i onsdags att det då fanns plats att växa på där inne :) Trots det är det ändå skönt att få lite bekräftelse på att någonting händer.
Jag längtar ihjäl mig till ul på måndag vill se att Allt är bra med Lilla fisen i magen! Alla symptom har försvunnit sen två veckor tillbaka inte alls trött längre o inget illamående! Kan ju börja njuta av det först när man ser att allt är bra! Är i vecka 12 nu 11+4 sista tiden har gått fort har hela 29,3% nyss stod den på 13,14 o inget hände kändes det som!
Är så säker på att det är en kille o isåfall är det nog en liten Wilmer <3