• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Lutetzia

Jag har varit orolig till och från, men ändå haft en rätt positiv känsla. Nu efter RUL så känns det som att man kan andas ut mer. Vi har inte köpt något annat än lite kläder, passade på nu när det är rea. De större grejerna kommer vi nog att vänta med tills våren.

• Gweny
    vindruvan skrev 2016-01-30 14:31:27 följande:

Skönt att fler har många år mellan syskonen.

Vi gjorde kub i december så egentligen borde jag inte vara så orolig men blir ju tyvärr det ändå.

Ja! Blir ju lite annat med sladdis så.

Hade ingey kvar, men börjat få saker från andra och kul köpa nytt.
  • vindruvan
    Gweny skrev 2016-01-30 19:10:46 följande:

Ja! Blir ju lite annat med sladdis så.

Hade ingey kvar, men börjat få saker från andra och kul köpa nytt.

Ja och jag ser det som både positivt och ibland lite negativt med så stor åldersskillnad. Storasyster ser mycket fram emot det här och kommer även kunna hjälpa till lite, känns ju ok att tex gå och duscha när bebis sover och lämna lite koll till henne osv.

Jag har kvar spjälsängen så då saknas det bara madrass och tillbehör och så har jag en del kläder kvar som ännu är i jättefint skick.
  • Kristalii
    Tiana skrev 2016-01-30 16:39:44 följande:

Har en stark misstanke om att jag börjat boa. Var ute i rabatten en stund sen och drog upp några växter som jag inte vill ha till sommaren. Jag menar, januari är inte slut än...

Haha!

Jag känner oxå ett behov att boa. Vill fixa och byta rum och sy önskar jag verkligen att jag hade tid till. Fastän jag inte är så bra på att sy.
  • Velveteen

Hej, är i vecka 23 nu. Känner ett par sparkar varje dag men absolut inte ofta under dagen, ibland dröjer det ända till kvällen. Blir jag orolig lyssnar jag med ett stetoskop som jag har hemma, då hör jag det lilla hjärtat picka på för fullt!

• Gweny
    Velveteen skrev 2016-01-31 12:37:22 följande:

Hej, är i vecka 23 nu. Känner ett par sparkar varje dag men absolut inte ofta under dagen, ibland dröjer det ända till kvällen. Blir jag orolig lyssnar jag med ett stetoskop som jag har hemma, då hör jag det lilla hjärtat picka på för fullt!

Jag har gått in i v22 nu. Känner mest på morgon & kväll.

Gjort med mina förra med. På dagen är man ofta igång och vaggar dem till sömns.
  • annieh897

Nån som köpt babynest och kan tipsa om var man kan beställa? Gärna såna som går att ändra storlek på när bebis växer.

• bryrmiginte
    Velveteen skrev 2016-01-31 12:37:22 följande:

Jag är i v 22 och kännes typ bara på kvällen, igår kände jag fyra sparkar på rad med handen, sen syndes en utanpå magen också , :D
  • odie
    annieh897 skrev 2016-01-31 13:42:30 följande:

Nån som köpt babynest och kan tipsa om var man kan beställa? Gärna såna som går att ändra storlek på när bebis växer.

Min man sydde ett som jag fick i julklapp, han har aldrig sytt och det blev verkligen jättefint! Han hittade mönster och instruktioner på någon blogg!
  • rpl

Hej, är i v 21 (20+2) och har sedan några dagar haft FRUKTANSVÄRT ont i magens nederdel, främst på vänstersidan. Känns som håll fast mer knivhuggssmärtor. Det håller i sig i upp emot någon timme åt gången och jag kan knappt gå. I fredags fick jag kryp upp för trappan för det gjord så ont. Det är inga sammandragningar för magen är inte alls hård. Någon som känner igen det? Det är mitt andra barn och känner inte alls igen det från sist. Ska ringa mvc i morgon men undrar om någon av er har det likadant. Svårt att leka med en tvååring när man knappt kan ta sig fram.

Undrar även hur mkt ni gått upp i vikt. Får PANIK på vågen som bara rusar iväg. Är redan upp på +9 kg och då äter jag inte ett dugg mer än innan jag blev gravid. Med min först gick jag upp 17 kg allt som allt vilket är mycket när man är 157 cm. Då var jag bara + 4 kg i v 20. Orolig för vad detta ska sluta. Jag gick inte ner ett gram gratis sist utan fick slita som ett djur och låg då ändå + 3 kg nu när jag blev gravid. Jag vet att alla går upp olika men jag tycker det är knäckande att känna mig som en elefant. Underlättar inte att jag inte kan gå ut och ge heller.

Usch förlåt att jag gnäller. Är bara trött på att vara gravid och då är det nästan 5 månader kvar.

Svar på tråden Junibebisar 2016