Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Jag vet inte nu men för någon vecka sen hade jag gått upp 7kg, låg då +1,5 kg sen förra graviditeten. Med sonen gick jag upp 16 kg, räknar med att gå upp några kilo mer denna gång men jag bryr mig inte speciellt i det. Jag äter det jag vill i den mängd jag vill. Just nu befinner vi oss i thailand och jag äter minst en glass varje dag, och inte har jag ångest för det heller :)
Jag ska tillbaka o jobba i 8 veckor efter semestern, är ju fortfarande föräldraledig med sonen (snart 11 månader). Sen går jag på gravpenning från 25 april tror jag det blir.
Jag kommer att söka hel graviditetspenning och sen får jag se om det används eller inte, bättre att söka i god tid och sen använda det ifall det behövs beroende på hur jag mår.
Sist blev jag beviljad men det var ju 10 år sen.
Ska också söka grav.peng, borde inte bli några problem, då jag är inom vården. Men hört dem blivit hårdare att bevilja, sån lite nervös. Så bökigt fylla i papperna med. Så det blir tillräckligt för dem.
Hittills har det inte varit så farligt att vara gravid, har ju haft mindre krämpor men det har varit ok. Den senaste veckan har dock en fruktansvärd trötthet slagit in. v 21 nu och jag funderar på allvar om jag orkar jobba hela vägen de 4 månader som är planerade nu.
Hittills har det inte varit så farligt att vara gravid, har ju haft mindre krämpor men det har varit ok. Den senaste veckan har dock en fruktansvärd trötthet slagit in. v 21 nu och jag funderar på allvar om jag orkar jobba hela vägen de 4 månader som är planerade nu.
Ska också söka grav.peng, borde inte bli några problem, då jag är inom vården. Men hört dem blivit hårdare att bevilja, sån lite nervös. Så bökigt fylla i papperna med. Så det blir tillräckligt för dem.
Tror tyvärr inte jag har någon chans där. Sitter på kontor hela dagarna och lättare jobb finns knappt enligt fk...
Jag tror inte att vi inom vården blir nekad. Har en kollega som fick sitt barn i december och hon blev beviljad. Även en timvikarie blev beviljad.
Håller med, skitbökigt att fylla i papperen tycker jag!