• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • annieh897

Vad har ni fått för info om järn? Min bm säger att gränsen går vid 117 och när jag googlar står det 120. Jag är nu nere på 112 men läkaren jag träffade påstår att det är bra. Vet inte om det har betydelse att jag måste få injektion eller dropp (tål ej tabletter), kanske ges det inte förrän järnet är lägre?

• frucgsvensson
    Taiga skrev 2016-01-27 11:44:20 följande:

Ja det var preciiiis över gränsen här med! Skönt att de tar det på allvar ialalfall :)

Ja, verkligen. Några dagar senare då vi var hos barnmorskan så sa hon att dom är så jäkla petiga på RULen. De har maxmått på många olika organ och grejer i kroppen på bebisen som är helt obetydande EGENTLIGEN. Men bra att de kollar och är så petiga egentligen, men de sätter säkert igång en massa i vissa föräldrars huvuden också.
  • Anastacia1980

Hej! Vi väntar vår andra dotter som beräknad till 11 Juni, är så lycklig. Vi har fått beviljat snitt i början av Juni. Ska bli roligt att följa alla här inne :)

• Gweny
    Anastacia1980 skrev 2016-01-27 15:18:46 följande:

Hej! Vi väntar vår andra dotter som beräknad till 11 Juni, är så lycklig. Vi har fått beviljat snitt i början av Juni. Ska bli roligt att följa alla här inne :)

Välkommen!

Är också beräknad till 11/6. Varförblir det planerat snitt?
  • vindruvan
    annieh897 skrev 2016-01-27 12:12:33 följande:

Vad har ni fått för info om järn? Min bm säger att gränsen går vid 117 och när jag googlar står det 120. Jag är nu nere på 112 men läkaren jag träffade påstår att det är bra. Vet inte om det har betydelse att jag måste få injektion eller dropp (tål ej tabletter), kanske ges det inte förrän järnet är lägre?

Min BM säger att "gränsen" går vid 120 när det gäller järnet.
  • Liinaa91
    gr0 skrev 2016-01-27 11:41:05 följande:

Jag är i v 22+2 nu och tycker att bebin sparkar väldigt ofta och mycket och undrar lite när den sover. Känner inte av den när jag går och står så mycket men jag har ett ganska stillasittande jobb och den verkar aktiv både dagtid och kvällstid/nattetid. Skönt att känna av hen i alla fall!

När du är igång sover bebisen för den vaggas när du går ec
  • gr0
    Liinaa91 skrev 2016-01-28 07:39:00 följande:

När du är igång sover bebisen för den vaggas när du går ec

Jo det har jag förstått. Jag tycker bara lite synd om den ifall den får svårt att sova skönt när jag har ett så pass stillasittande jobb. Men nu tycker jag mej ändå kunna urskilja typ 40 minuters-intervaller då det är lugnt, läste nånstans att magbebisar intervallsover. :)
  • Micajin

Var äntligen på RuL idag! Har en livlig bebis i magen som låg som en ostkrok och ville inte flytta sig! Blir ett till ul nästa vecka. Blir nog bakflyttad från 18+0(19) till 16+5(17) men de var bara preliminärt.

Då måste de bli Bf datumet plus 8 dagar va?

Var först beräknad till 29 juni så jag hoppas jag får va kvar här ändå ;)

• Ajvar

Tjohoo, RUL igår med en galen liten grabb som inte var blyg att visa snorren för fem öre. Blev framflyttade en hel vecka så vips var man i 19+3 :). Har också moderkakan i framvägg men tycker mig kunna urskilja rörelser lite varje dag faktiskt. Inatt låg jag vaken i timmar med en steeeenhård klump på magen, under naveln typ. kan det varit någon sammandragning? Nån som vet?

Svar på tråden Junibebisar 2016