Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Vad har ni fått för info om järn? Min bm säger att gränsen går vid 117 och när jag googlar står det 120. Jag är nu nere på 112 men läkaren jag träffade påstår att det är bra. Vet inte om det har betydelse att jag måste få injektion eller dropp (tål ej tabletter), kanske ges det inte förrän järnet är lägre?
Ja det var preciiiis över gränsen här med! Skönt att de tar det på allvar ialalfall :)
Hej! Vi väntar vår andra dotter som beräknad till 11 Juni, är så lycklig. Vi har fått beviljat snitt i början av Juni. Ska bli roligt att följa alla här inne :)
Hej! Vi väntar vår andra dotter som beräknad till 11 Juni, är så lycklig. Vi har fått beviljat snitt i början av Juni. Ska bli roligt att följa alla här inne :)
Tack!
Hade en jobbig förlossning med första så därför blir det snitt.
Vad har ni fått för info om järn? Min bm säger att gränsen går vid 117 och när jag googlar står det 120. Jag är nu nere på 112 men läkaren jag träffade påstår att det är bra. Vet inte om det har betydelse att jag måste få injektion eller dropp (tål ej tabletter), kanske ges det inte förrän järnet är lägre?
Jag är i v 22+2 nu och tycker att bebin sparkar väldigt ofta och mycket och undrar lite när den sover. Känner inte av den när jag går och står så mycket men jag har ett ganska stillasittande jobb och den verkar aktiv både dagtid och kvällstid/nattetid. Skönt att känna av hen i alla fall!
När du är igång sover bebisen för den vaggas när du går ec
Var äntligen på RuL idag! Har en livlig bebis i magen som låg som en ostkrok och ville inte flytta sig! Blir ett till ul nästa vecka. Blir nog bakflyttad från 18+0(19) till 16+5(17) men de var bara preliminärt.
Då måste de bli Bf datumet plus 8 dagar va?
Var först beräknad till 29 juni så jag hoppas jag får va kvar här ändå ;)
Tjohoo, RUL igår med en galen liten grabb som inte var blyg att visa snorren för fem öre. Blev framflyttade en hel vecka så vips var man i 19+3 :). Har också moderkakan i framvägg men tycker mig kunna urskilja rörelser lite varje dag faktiskt. Inatt låg jag vaken i timmar med en steeeenhård klump på magen, under naveln typ. kan det varit någon sammandragning? Nån som vet?