• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • annieh897

Vad har ni fått för info om järn? Min bm säger att gränsen går vid 117 och när jag googlar står det 120. Jag är nu nere på 112 men läkaren jag träffade påstår att det är bra. Vet inte om det har betydelse att jag måste få injektion eller dropp (tål ej tabletter), kanske ges det inte förrän järnet är lägre?

• frucgsvensson
    Taiga skrev 2016-01-27 11:44:20 följande:

Ja det var preciiiis över gränsen här med! Skönt att de tar det på allvar ialalfall :)

Ja, verkligen. Några dagar senare då vi var hos barnmorskan så sa hon att dom är så jäkla petiga på RULen. De har maxmått på många olika organ och grejer i kroppen på bebisen som är helt obetydande EGENTLIGEN. Men bra att de kollar och är så petiga egentligen, men de sätter säkert igång en massa i vissa föräldrars huvuden också.
  • Anastacia1980

Hej! Vi väntar vår andra dotter som beräknad till 11 Juni, är så lycklig. Vi har fått beviljat snitt i början av Juni. Ska bli roligt att följa alla här inne :)

• Gweny
    Anastacia1980 skrev 2016-01-27 15:18:46 följande:

Hej! Vi väntar vår andra dotter som beräknad till 11 Juni, är så lycklig. Vi har fått beviljat snitt i början av Juni. Ska bli roligt att följa alla här inne :)

Välkommen!

Är också beräknad till 11/6. Varförblir det planerat snitt?
  • vindruvan
    annieh897 skrev 2016-01-27 12:12:33 följande:

Vad har ni fått för info om järn? Min bm säger att gränsen går vid 117 och när jag googlar står det 120. Jag är nu nere på 112 men läkaren jag träffade påstår att det är bra. Vet inte om det har betydelse att jag måste få injektion eller dropp (tål ej tabletter), kanske ges det inte förrän järnet är lägre?

Min BM säger att "gränsen" går vid 120 när det gäller järnet.
  • Liinaa91