• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • gr0
    Kawinna skrev 2016-01-24 23:01:30 följande:

Tänkte också att det berodde på något sånt men kanske inte flera nätter i rad. Känner du på dagen också?

Det känns som att det är lite problem med händerna överlag. Om jag har dem i samma ställning för mycket eller så. Men det är värst på nätter och på morgonen. Det finns väl inte så mycket man kan göra mer än att skaka igång dem? I värsta fall operation om det blir riktigt illa har jag hört.
  • lillmysan

RUL imorse och det såg lovande ut!! Det blir en lillebror så snart två söner hemma :D
  • Kawinna
    gr0 skrev 2016-01-25 16:31:11 följande:
    Det känns som att det är lite problem med händerna överlag. Om jag har dem i samma ställning för mycket eller så. Men det är värst på nätter och på morgonen. Det finns väl inte så mycket man kan göra mer än att skaka igång dem? I värsta fall operation om det blir riktigt illa har jag hört.
    Okej, då låter det verkligen som karpal... Men det brukar ju gå över, alltså att man bara har det tillfälligt vid graviditet så op blir det nog bara om du har besvär efteråt :) Finns ju skenor man kan få om det blir riktigt illa.

var hos bm idag och hon tipsade om att man kan massera vid hanleden, på undersidan så drar man liksom uppåt hand med tummarna och utåt sidorna (någon annan måste göra detta på en). Sedan kan man också trycka på "tumloven".
  • frucgsvensson
    Kawinna skrev 2016-01-25 19:08:04 följande:

Okej, då låter det verkligen som karpal... Men det brukar ju gå över, alltså att man bara har det tillfälligt vid graviditet så op blir det nog bara om du har besvär efteråt :) Finns ju skenor man kan få om det blir riktigt illa.

var hos bm idag och hon tipsade om att man kan massera vid hanleden, på undersidan så drar man liksom uppåt hand med tummarna och utåt sidorna (någon annan måste göra detta på en). Sedan kan man också trycka på "tumloven".

Har också blivit rekommenderad att börja med skenor om mina händer blir värre (är fruktansvärt svullen, ingen bortdomnande ännu tack och lov, men det kan ju komma så jag tog upp det med BM sist), men bara på natten uppfattade jag det som, just för att man sover ofta med handlederna "ihopkrupen".
  • rpl

Också RUL idag. Lycklig över att det var ett välmående litet liv där inne, men fast man inte får säga sådant högt blev jag lite ledsen över att det var en till kille (även om jag visste det innan). Missförstå mig rätt, är överlycklig att jag ens lyckats bli gravid igen och väntar ett till barn, men sen min mamma dog för 3 år sedan har jag velat ha en flicka som jag kan ha samma mor/dotter relation med som jag hade med min mamma. Nu får jag istället två prinsar som kommer förgylla mitt liv. Annars såg allt väldigt bra ut och han såg så söt ut och vinkade snällt till storebror. BF 16 juni så ingen ändring.

• vindruvan

Tipsar om att köpa skydd med skenor redan nu på Apoteket och ha dom även när du sover. Jag har haft problem med handlederna efter min förra grav (10 år sen) med inte tillräckligt för operation.
  • gr0

Tack för tips! Kommer nog ändå få gå till sjukgymnast pga foglossning och ryggont så kan höra vad de har för tips med. Det finns så många märkliga gravidkrämpor alltså!
  • Kawinna
    vindruvan skrev 2016-01-25 20:58:04 följande:

Tipsar om att köpa skydd med skenor redan nu på Apoteket och ha dom även när du sover. Jag har haft problem med handlederna efter min förra grav (10 år sen) med inte tillräckligt för operation.

Okej, ska kolla upp det! Provar med massage först men hjälper inte det ska jag absolut köpa skenor. Vill ju inte att det ska bli värre, eller på dagtid.
  • annieh897

V 22 imorgon och nu har jag äntligen börjat känna lite fladder och några små buffar i magen!

• Elenius

Är i 18+1 idag och har känt några små svaga buffar för några dagar sedan, är det normalt att det går några dagar emellan gångerna och att det inträde varje dag? :)

Svar på tråden Junibebisar 2016