• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • frucgsvensson
    Ajvar skrev 2016-01-29 09:44:34 följande:

Tjohoo, RUL igår med en galen liten grabb som inte var blyg att visa snorren för fem öre. Blev framflyttade en hel vecka så vips var man i 19+3 :). Har också moderkakan i framvägg men tycker mig kunna urskilja rörelser lite varje dag faktiskt. Inatt låg jag vaken i timmar med en steeeenhård klump på magen, under naveln typ. kan det varit någon sammandragning? Nån som vet?

Grattis till pojken! :)

Ja, det var garanterat en sammandragning du hade. Får sånna flera gånger om dagen nu :)
  • UK Jennie
    Ajvar skrev 2016-01-29 09:44:34 följande:

Tjohoo, RUL igår med en galen liten grabb som inte var blyg att visa snorren för fem öre. Blev framflyttade en hel vecka så vips var man i 19+3 :). Har också moderkakan i framvägg men tycker mig kunna urskilja rörelser lite varje dag faktiskt. Inatt låg jag vaken i timmar med en steeeenhård klump på magen, under naveln typ. kan det varit någon sammandragning? Nån som vet?

Grattis!

Ja det later som en sammandragning. Vissa far dem tidigt, bara det inte hander for ofta eller gor ont ska det inte vara nagon fara. Jag far dem ocksa da och da, kanns lite konstigt men inte orolig.
  • Lutetzia

Vi har gjort RUL i dag. Var sååå nervös men allt såg helt normalt ut med bebisen. Vi frågade om kön och hon trodde att det var en pojke men lät inte helt säker. Direkt efteråt gick jag och köpte de första små bebiskläderna. :)

• emmroh

Vi hade RUL idag och det var en frisk liten skitonge som knappt ville visa sig alls ???? den låg bara med ryggen emot hela tiden! Men väldigt skönt med en frisk bebis och allt som hör därtill, det var väldigt nervöst innan men nu är allt borta och vi kan börja gå ut med graviditeten på riktigt ????????

• Liinaa91

Nu har även jag varit på ul :) beräknad den 29 juni och kommer få en pojke :) ska bli spännande och roligt att ha båda könen.

• zofies21

Själv har jag RUL på måndag!! Sett bebisen på VUL i vecka 10, hört hjärtat med doppler nåra gånger och även känt h*n buffa, men ändå är jag livrädd att det inte kommer gå bra på rul, att dom säger att nåt är fel eller nåt... Andra barnet... Varför denna oro?! Längtar till måndagen har passerat... Nån mer än jag som kände denna oro framtill rul ??

• bryrmiginte

Har ni köpt några grejer till bebisen? Jag Har köpt massor av kläder, spjälsäng, bärsele, babygym och vagn, haha känns så tidigt?! Men kan ju inte låta bli

• odie
    zofies21 skrev 2016-01-29 20:01:30 följande:

Själv har jag RUL på måndag!! Sett bebisen på VUL i vecka 10, hört hjärtat med doppler nåra gånger och även känt h*n buffa, men ändå är jag livrädd att det inte kommer gå bra på rul, att dom säger att nåt är fel eller nåt... Andra barnet... Varför denna oro?! Längtar till måndagen har passerat... Nån mer än jag som kände denna oro framtill rul ??

Har rul på tisdag och är också orolig trots att jag sett lill*n flera gånger på ultraljud.. Är väl så vi kommer nog aldrig slutar oroa oss för våra barn! Lycka till på måndag!
  • Liinaa91
    bryrmiginte skrev 2016-01-29 20:42:17 följande:

Har ni köpt några grejer till bebisen? Jag Har köpt massor av kläder, spjälsäng, bärsele, babygym och vagn, haha känns så tidigt?! Men kan ju inte låta bli

Haha aldrig lätt. Jag köpte ett par kläder till bebisen idag direkt efter ul haha kunde inte låta bli. Vagga har vi från dottern och nu ska vi köpa en syskonvagn . Men stackaren kommet till världen där hans syster har okuperat allt i rosa :)
Svar på tråden Junibebisar 2016