Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Panik!! RUL idag... Håll alla tummar o tår för mig...!! SÅ Nervööös
Jag har extra ul imorgon, vår (förmodligen) pojk låg som en ostkrok på första RuL, och ville inte räta sig. Såg dock när bebis rörde armar och ben. Hjärtat såg vi också.
Längtar och hoppas den lilla akrobaten där inne är lite lugnare och ligger på rätt håll imorgon. :)
Påtal om vikt, jag har inte någon våg hemma så jag har inte vägt mig sedan besöket i vecka 11/12 på BVC. Vägde då 66 kg. (oförändrat sedan innan graviditeten) jag tycker ni inte ska oroa er om era vikter. Ni är bra hur ni än är!
Jag har ätit som vanligt, kanske något mindre sötsaker än tidigare eftersom jag inte direkt haft något sötsug. Jaghar inte gått upp något, men det är bara positivt för min del eftersom jag är lite överviktig och inte ska gå upp lika mycket som en normalviktig. Min BM har dock inte sagt något alls om vikten, vilket jag tycker är rätt skönt. :)
Hej, är i v 21 (20+2) och har sedan några dagar haft FRUKTANSVÄRT ont i magens nederdel, främst på vänstersidan. Känns som håll fast mer knivhuggssmärtor. Det håller i sig i upp emot någon timme åt gången och jag kan knappt gå. I fredags fick jag kryp upp för trappan för det gjord så ont. Det är inga sammandragningar för magen är inte alls hård. Någon som känner igen det? Det är mitt andra barn och känner inte alls igen det från sist. Ska ringa mvc i morgon men undrar om någon av er har det likadant. Svårt att leka med en tvååring när man knappt kan ta sig fram.
Undrar även hur mkt ni gått upp i vikt. Får PANIK på vågen som bara rusar iväg. Är redan upp på +9 kg och då äter jag inte ett dugg mer än innan jag blev gravid. Med min först gick jag upp 17 kg allt som allt vilket är mycket när man är 157 cm. Då var jag bara + 4 kg i v 20. Orolig för vad detta ska sluta. Jag gick inte ner ett gram gratis sist utan fick slita som ett djur och låg då ändå + 3 kg nu när jag blev gravid. Jag vet att alla går upp olika men jag tycker det är knäckande att känna mig som en elefant. Underlättar inte att jag inte kan gå ut och ge heller.
Usch förlåt att jag gnäller. Är bara trött på att vara gravid och då är det nästan 5 månader kvar.
Jag väger nu exakt samma som när jag blev gravid. Gick ner några kilo i början eftersom jag kräktes i tio veckor. Oroar mig för att det är för lite, men tänker att jag ju ändå äter ordentligt (men skulle kunna vara nyttigare) så bebis borde få det hon behöver.
På torsdag ska jag i alla fall få träffa läkare och diskutera järnvärdet eftersom jag inte kan äta järntabletter. Hoppas verkligen att de ger mig järnnjektion/dropp för jag är så trött att jag går på knäna trots att jag bara jobbar halvtid.
Hoppas du har fått nåt svar ang smärtan. Jag har också haft ont på sidorna och misstänker ligamenten. Det blir bättre av att ta det lugnt. I början av grav hade jag ofta ont på vänstersidan och jag tror det hade med tarmarna/förstoppning att göra.
Vad gäller vikten är jag rejält överviktig sen innan och har bara gått upp 3 kg (är i v 23). Jag har haft så mycket magproblem att jag inte kunnat äta i samma mängd som tidigare och inte heller haft nåt sötsug. Trots att jag börjar närma mej 100 kg så gillar jag verkligen gravidkroppen, så otroligt häftigt att se hur kroppen ändrar sej. Var lite rädd att jag inte skulle kunna känna/se sparkar pga magfluff men det verkar inte vara nåt hinder. Är mest rädd för graviddiabetes eller andra komplikationer pga min tjockhet.
Med tanke på graviditetsdiabetes, har du fått gjort någon glukosbelastning än? Annars kanske det är dags för det snart :) hur har du legat i socker tidigare?
Jag har nämligen fått det redan. Hade det första graviditeten också så det var nästan första tecknet denna gång :p
Ny gravidkrämpa? Vaknade inatt av att det gör så fruktansvärt ont i armarna. Molvärk från skulderbladen och ut i fingrarna. Nu när jag är uppe och rör på mig värker det i handleder, armbågar och axlar. Nån som vet?? Får bara fram karpaltunnel när jag googlar men tycker inte att det stämmer.
Hittills har det inte varit så farligt att vara gravid, har ju haft mindre krämpor men det har varit ok. Den senaste veckan har dock en fruktansvärd trötthet slagit in. v 21 nu och jag funderar på allvar om jag orkar jobba hela vägen de 4 månader som är planerade nu.
Hittills har det inte varit så farligt att vara gravid, har ju haft mindre krämpor men det har varit ok. Den senaste veckan har dock en fruktansvärd trötthet slagit in. v 21 nu och jag funderar på allvar om jag orkar jobba hela vägen de 4 månader som är planerade nu.