• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Bibi84

Ingen undersøkning æn, men vi har fått vara ute och gå promenad osv. Væntar fortfarande på svar om vi får dra hem. Vi ær så trøtta att det hade varit otroligt skønt.

Ang. Det med værkar....det ær svårt att sæga, men om alvedon x2. Inte fungerar och ett varmtbad/vetekudde så kan det vara bra att dra in. Hur har det gått før dig

UK Jennie skrev 2016-05-28 07:16:11 följande:

Idag jobbade jag sista dagen , tjoho! Sag fram emotional en v ledighet innan BF, men inatt har jag varit vaken sedan kl 2 med varkar. .. typ nara ganger i timmen, for ont for att sova men inte jatteont. Sa nu far vi se hur det går ni som har barn sedan forut (min forsta var planerat snitt sa inget varkarbete) hur lange holl varkarna pa sahar halvdant? Jag vet att det ar sa individuellt, men vore kul att hora lite berattelser

• UK Jennie
    Bibi84 skrev 2016-05-28 15:04:57 följande:

Ingen undersøkning æn, men vi har fått vara ute och gå promenad osv. Væntar fortfarande på svar om vi får dra hem. Vi ær så trøtta att det hade varit otroligt skønt.

Ang. Det med værkar....det ær svårt att sæga, men om alvedon x2. Inte fungerar och ett varmtbad/vetekudde så kan det vara bra att dra in. Hur har det gått før dig

Hoppas ni far aka hem snart! har du fortf varkar? Mina har fortsatt, Typ 4-6 ggr i timmen. Ont men varar bara ca 40 s sa vet inte hur effektiva de ar... men slemproppen har kommit ut i omgangar iallafall! Hoppas pa att fa sova inatt om inget hander innan. Spannande och Jobbigt pa samma gang!
  • Bibi84
    UK Jennie skrev 2016-05-28 15:45:19 följande:
    Hoppas ni far aka hem snart! har du fortf varkar? Mina har fortsatt, Typ 4-6 ggr i timmen. Ont men varar bara ca 40 s sa vet inte hur effektiva de ar... men slemproppen har kommit ut i omgangar iallafall! Hoppas pa att fa sova inatt om inget hander innan. Spannande och Jobbigt pa samma gang!
    äntligen hemma.... nu har jag fått duscha och ligger i sängen, ska sova nu tänkte jag. helt slutkörd efter att ha sovit riktigt dåligt.
    Nu är det mer sd, inte direkt förvärkar. Jag hade inte öppnat mig mer, men undrar om tappen inte har blivit kortare. Jag har ju själv känt efter och för några dagar sen var det riktigt svårt att nå, idag när jag kom hem så bara kollade jag för att se om jag kunde känna någon ändring och då var det lättare att nå till. 
    Spännande med dina värkar, får se vad det blir till :) håll ut eller ta en alvedon för att se. Är det värkar så fortsätter dom, det stoppar inte upp värkarbetet.
  • valpis85

Har kokat nappar och flaskor och upptäcker nu små vatten dropparna i napparna. Det hjälper inte att trycka ut ute. Vad ska jag göra?

• ostpaj

Djävulen vad det trycker på nedåt! Känns som att huvudet sitter precis bakom blygdbenet. Varje steg jag tar så hugger det till. Stod nyss och borstade tänderna när det slog mig, att den skulle kunna komma inatt. Ingenting är ju omöjligt! Är ju ändå i v 37. Man är så psykiskt inställd på ett visst datum och tror att iiiingenting kan hända före :p Fast inatt får den inte komma. Tackade ja till extrajobb i helgen och har jobbat idag och klockan ringer 7 imorgon igen :)) Ändå sjukt nära ju. Känns mer verkligt nu när det börjar hända saker. typiskt att man börjar fatta att man är gravid när det snart är slut på det hela...

• Liinaa91
    valpis85 skrev 2016-05-28 19:51:38 följande:

Har kokat nappar och flaskor och upptäcker nu små vatten dropparna i napparna. Det hjälper inte att trycka ut ute. Vad ska jag göra?

Håll nappen upp och ner och tryck ä. All vatten kommet ut oroa dig inte
  • Millemupp
    ostpaj skrev 2016-05-28 22:35:19 följande:

Djävulen vad det trycker på nedåt! Känns som att huvudet sitter precis bakom blygdbenet. Varje steg jag tar så hugger det till. Stod nyss och borstade tänderna när det slog mig, att den skulle kunna komma inatt. Ingenting är ju omöjligt! Är ju ändå i v 37. Man är så psykiskt inställd på ett visst datum och tror att iiiingenting kan hända före :p Fast inatt får den inte komma. Tackade ja till extrajobb i helgen och har jobbat idag och klockan ringer 7 imorgon igen :)) Ändå sjukt nära ju. Känns mer verkligt nu när det börjar hända saker. typiskt att man börjar fatta att man är gravid när det snart är slut på det hela...

Spännande! Känner samma tryck neråt, att bebisen ligger låååångt ner och mycket ilande. Försöker ändå ställa in mig på att t o m gå över tiden, vågar inte hoppas på annat.
  • HonanHöna

Då tar väl jag o säger hej här istället.. Hade bf igår, men ingen bebis ännu, så kommer säkert att bli en juni bebis.. Väntar min andra :)

Hatar verkligen att vara gravid, så självklart ska ja gå över tiden också.. (börjar bli riktigt bitter)

• ostpaj
    Millemupp skrev 2016-05-29 00:14:01 följande:
    Spännande! Känner samma tryck neråt, att bebisen ligger låååångt ner och mycket ilande. Försöker ändå ställa in mig på att t o m gå över tiden, vågar inte hoppas på annat.

Vet inte om det är för att jag stod upp mkt igår och sen på kvällen gick jag hem. I lugnt tempo ca 20-25 minuter. Kanske gjorde ngt. Nu är allt som vanligt igen. Jag är så inställd på att den här ska komma tidigare. Första kom på bf, men som du ser på inlägget här ovanför kan det gå hur som. Vågar inte tänka att det kan vara 6 veckor kvar! Enligt appen är det ju bara drygt 24 dagar kvar :p
  • ostpaj
    HonanHöna skrev 2016-05-29 06:14:43 följande:
    Då tar väl jag o säger hej här istället.. Hade bf igår, men ingen bebis ännu, så kommer säkert att bli en juni bebis.. Väntar min andra :) Hatar verkligen att vara gravid, så självklart ska ja gå över tiden också.. (börjar bli riktigt bitter)

Kan komma inatt. eller imorgon natt. ;) Men du är välkommen! Dina flicknamn-trådar jag följt överallt nu eftersom jag har lite samma problem. så svårt att komma på ngt bra! Fast som sagt, "vet" ju att det är en pojke ;)
Svar på tråden Junibebisar 2016