Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Här händer ingenting. Studerar toapappret noga efter spår av slempropp varenda gång jag kissar, haha!
Har redan gjort allt det o inget. Hade likadant med sonen. Den känns slö idag. Jag har även puttat hårt på magen men inget . Har aldrig känt 10 rörelser på 3 timmar varken med denna eller sonen men den brukar vara mer aktiv än såhär.
Ååh grattis till er som fått era små! Här sitter man själv i värmen på BF-4 och känner noll och inget. Har ju haft lite förvärkar under några veckor och mycket sammandragningar senaste dagarna men händer ingenting. Fick till och med sova hela natten utan att behöva gå upp och kissa! Är i och försig skönt att ha sovit 8h i streck. :) min lille i magen är också lugnare sedan igår så tror han sparar på krafterna inför förlossningen. Känner fortfarande rörelser i stort sätt hela tiden men de är inte samma gymnastikpass som han kört tidigare :P ska till Bm i eftermiddag så får vi se vad som sägs där. Hoppas på att han är fixerad då det knapp var "ruckbart" för två veckor sedan.
Lycka till alla ni som känner något och tror det är på G! Håller tummarna att ni snart har era små hos er!
Det blir ibland mindre rörelser när man närmar sig fl då vissa barn samlar krafter till fl. Men ring in och hör med fl om du inte får lugna ned dig.
[quote=76671276][quote-nick]Oscarsmamma84 skrev 2016-05-30 11:00:04 följande:[/quote-nick]Har redan gjort allt det o inget. Hade likadant med sonen. Den känns slö idag. Jag har även puttat hårt på magen men inget . Har aldrig känt 10 rörelser på 3 timmar varken med denna eller sonen men den brukar vara mer aktiv än såhär.[/
Jag upplever samma
Jag brukar ha en vilding i magen och det brukar göra ont när hon bökar för hon är så stark.
De senaste dagarna så är rörelsemönstret helt annorlunda. Hon rör sig mer sällan och rör sig lixom sakta och lugnt.
Kan säkert få ihop tio rörelser på två timmar men som sagt mjukt och sakta inte som förr
Är i v 37
Tror ni det är ok?
Har nu varit inne o uppkopplad på ctg o då upptäcktes det att bebisen har dubbelslag. Så en läkare såg på hjärtat på ul o den har oregelbundna dubbelslag så ska dit igen på fredag. Bebisen rörde sig på ul o de sa att den rörde sig normalt . Känner mindre då jag har moderkakan i framvägg men de tyckte det var bra vi kom in.
Har nu varit inne o uppkopplad på ctg o då upptäcktes det att bebisen har dubbelslag. Så en läkare såg på hjärtat på ul o den har oregelbundna dubbelslag så ska dit igen på fredag. Bebisen rörde sig på ul o de sa att den rörde sig normalt . Känner mindre då jag har moderkakan i framvägg men de tyckte det var bra vi kom in.
Hej tjejer!
Igår blev vi stolta föräldrar till en liten tjej!
Vägde 3114g & 48 cm lång. V.37+6
Jag blev igångsatt...först hände inget på timmar, sen la vi oss och sov på förlossningen, vaknade efter en timme med täta värkar, var 3 cm öppen. Efter 1,5 intensiv tid utan pauser, så kom hon.
Grattis Gweny! Aven var junibebis blev en majbebis, hon kom idag efter ett langdraget varkarbete som sluta de i snabb forlossning med enbart lustgas. Kanslan att fa henne pa brostet efter en hard kamp. .. obeskrivlig. Lycka till nu alla!