• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Gweny

Mycket som händer i tråden nu! Hoppas det kommer igång riktigt för er som känner av!

• frucgsvensson
    annieh897 skrev 2016-05-26 18:32:38 följande:

Har känt lite "mensvärk" inatt och under dagen. Inte så starkt men känner i alla fall nånting till skillnad från förut. Min kropp är tyngre än nånsin och foglossningen är jättebesvärlig, så kroppsligt är jag sååå redo att föda. Men mentalt, jag vet inte... Längtar efter bebisen, samtidigt känns det så läskigt! Både förlossning men mest att bli mamma. Herregud, är jag redo? Lite jobbig känsla, jag har trots allt längtat efter barn i många år. Nån mer som känner så?

Känner exakt samma! Galet redo fysiskt, men inte riktigt mentalt. Är du också förstföderska? Kan vara det kanske, man har ju ingen aning om hur det är att ha ett barn. Alla rutiner och allting ändras ju och det blir nya som ska anpassas till.
  • annieh897
    frucgsvensson skrev 2016-05-26 19:24:04 följande:

Känner exakt samma! Galet redo fysiskt, men inte riktigt mentalt. Är du också förstföderska? Kan vara det kanske, man har ju ingen aning om hur det är att ha ett barn. Alla rutiner och allting ändras ju och det blir nya som ska anpassas till.

Är också förstföderska. Så kan det säkert vara. Allt är så nytt och det går inte att föreställa sig hur det kommer bli.
  • ostpaj

Så gulligt i väntrummet hos bm idag. Sätt en kvinna där med en 2-månaders i en bilbarnstol. Min 3-åring ville gå fram och titta och jag sa visst, gör det. Hon var så snäll, så försiktig. Stod på avstånd och fnittrade lite "hon är ganska söt". Alla i väntrummet skrattade. Sen satte hon sig på huk och killade försiktigt på den lilla, lilla foten och kände försiktigt på hennes lilla hand och hjälpte till att gunga stolen (hade mest en hand på) kvinnan tittade på henne och sa "du kommer bli en bra storasyster". Åååh, mitt mammahjärta svämmar över av lycka! Min lilla, lilla tjej. Alltid så go och innerligt snäll :))) Hon satt där på golvet närmare femton minuter och bara log och tittade på den där lilla. Så söt.

• valpis85

16 dagar kvar och vill bara att bebisen ska ut :( se om den kommer ut som sin bror. Vattnet gick I ve kan 37+6 och föddes i vecka 38+0. Är I vecka 37+4 nu...

• ostpaj

Justja,skulle fråga er tjejor här inne, känner alla av sammandragningar? Läser överallt att det är vanligt, men ofarligt. Att magen drar ihop sig och blir hård ca 30 sekunder och sen släpper det? För jag har aldrig känt av ngt liknande...

• Bibi84
    Cherryay skrev 2016-05-26 17:23:33 följande:

Idag kl. 11.28 fick vi en son på 3840g och 52cm, föddes i v. 39+0 :) allt har gått bra o nu myser vi! Lycka till alla ni andra :)

Stort grattis!
  • Bibi84
    ostpaj skrev 2016-05-26 22:44:44 följande:

Justja,skulle fråga er tjejor här inne, känner alla av sammandragningar? Läser överallt att det är vanligt, men ofarligt. Att magen drar ihop sig och blir hård ca 30 sekunder och sen släpper det? För jag har aldrig känt av ngt liknande...

Med första kände jag ingenting för samma dag som jag födde. Så nej, du behöver inte känna av något alls. :)
  • frucgsvensson
    ostpaj skrev 2016-05-26 22:44:44 följande:

Jag känner hela tiden. Har känt sedan v.20 tror jag, om inte tidigare. Nu på slutet är det ofta! Är förstföderska.
  • Susanna86

Hej!

Ny i tråden, jag väntar mitt 3:e barn den 17/6. Har sedan tidigare 2 pojkar födda 2007 och 2010.
    Jag har en väldigt lätt retlig livmoder och får lätt sammandragningar och har fått sen v.10.
    Tisdagen den 10/5 var jag på en kontroll pga jobbiga sammandragningar, fick då veta att tappen var 4,5 cm lång. Sen lördagen den 14/5 fick jag värkar, satt o klockade dem i 6,5 timme sen somnade jag ifrån dem.
    Innan de startade så hade jag o maken haft sex.

Sen förra fredagen den 20/5, satte det igång värkar med ca 2 minuter emellan vid 19:30 på kvällen vid 22 tiden pratade jag med förlossningen o de ville att jag skulle komma på koll.

Hade inte börjat öppna mig,eller i endast i den "yttre modersmunnen" som de sa, men in till bebis var det stängt, men tappen var endast ca 2 cm, så är hade det ju hänt endel. Jag blev inlagd , fick bricanylspruta o sen fick jag åka hem morgonen efter.

Nu sitter jag här igen, vi hade sex i går kväll, värkarna började ca 20 minuter efter och har sen dess kommit med 1,5-3,5 minut emellan, mestadels 1,5min Har klockat dem sen 23:20. Men jag tänker banne mig sitta hela natten om de inte ger sig eller blir hemska.

Har ont långt ner i magen, bak i ryggen, ut i höfterna och ner i benen.

Jag hoppas så att någon händer trots att jag bara är  i .37(36+6). Men törs inte hoppas.

Vad tror ni är det bara "falskalarm" eller händer det något?

Båda mina tidigare förlossningar har startat efter sex men då i v.39+2 och v.41+6... MEn då jag får stora barn så får denna mer än gärna komma nu!!

Svar på tråden Junibebisar 2016