• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Gweny
    Tiana skrev 2016-05-24 15:37:29 följande:

Oj, här händer det nåt nu. Upptäckte precis blodblandade flytningar. 36+0 idag. Tur vi ska på studiebesök på förlossningen ikväll så kan jag passa på att fråga dem.

Se hur detta utvecklas för dig!
  • vindruvan

Oj, här händer det nåt nu. Upptäckte precis blodblandade flytningar. 36+0 idag. Tur vi ska på studiebesök på förlossningen ikväll så kan jag passa på att fråga dem.

Ja nu var det ju samma dag så ok men till mig som träffar förlossningsläkare rätt mkt så har dom noga påpekat att alltid söka direkt vid blod eller vattenavgång. Även om det bara är lite.

Hoppas ni får ett bra studiebesök och att ni kollar upp dig.
  • Familjen N
    Gweny skrev 2016-05-24 13:34:25 följande:
    Oj nu är det nära! Känner du av något?
    Har lite lätta förvärkar emellanåt och är tungt "nedåt". Men inget som skvallrar om det snart är på gång eller inte.
  • Familjen N

Blödningar sent i graviditet ska alltid kollas upp så det inte är moderkakan som är på väg att lossna. Mest troligt är det väl ett blodkärl som brustit och blöder lite men bättre att kolla en gång för mycket! Hoppas du får komma in och göra en undersökning efter rundvandringen på förlossningen :)
  • Bibi84

Mannen hemma idag och klart....så blev det en snabbis, förvärk av och till men inget direkt. Så vi provar en gång till senare ikväll..... hahahaha.....jag sa att det nu ska bli två gånger varje dag. DESPERAT att ting börjar hända mer.

• Tiana

Det blev ingen kontroll, men vi pratade ett tag och den lilla mängd blödning plus att jag inte haft mer sedan dess trodde de inte var någon fara. Antagligen börjar bra tappen bli lite påverkad nu. Jag har Tul inbokat på fredag så då blir det ju en kontroll i alla fall. Händer det igen kontaktar jag dem på nytt.

• Tiana
    vindruvan skrev 2016-05-24 16:45:32 följande:

Ja nu var det ju samma dag så ok men till mig som träffar förlossningsläkare rätt mkt så har dom noga påpekat att alltid söka direkt vid blod eller vattenavgång. Även om det bara är lite.

Hoppas ni får ett bra studiebesök och att ni kollar upp dig.

Ja, bara tre timmar emellan så jag tyckte det var ok. Annars hade jag nog slängt mig på luren direkt!
  • Bibi84
    Tiana skrev 2016-05-24 20:45:15 följande:

Det blev ingen kontroll, men vi pratade ett tag och den lilla mängd blödning plus att jag inte haft mer sedan dess trodde de inte var någon fara. Antagligen börjar bra tappen bli lite påverkad nu. Jag har Tul inbokat på fredag så då blir det ju en kontroll i alla fall. Händer det igen kontaktar jag dem på nytt.

Ok, har själv inte haft någon blödning på någon av mina graviditeter så vet inte helt vad man brukar göra. Men skönt med tul på fredag. Jag har tul imorgon 14;30, så får se vad han säger då, helt säkert. "Det här ser hur bra ut som helst!" :) Men ska höra om han kan kolla tappens längd osv. :)

fortfarande förvärkar av och till, men klart att det kan ju vara så här i flera veckor innan, men så HIMLA skönt att mannen är hemma igen. :)
  • ostpaj

27 dagar kvar idag och v. 37! Roligt när babyappen peppar en med att den i princip kan komma närsomhelst :D hihihiiiiii, så kul! Följer "bf i maj"-tråden också, bara för så kul när de skriver en efter en när det börjar sätta igång.

• Gweny
    ostpaj skrev 2016-05-25 09:15:59 följande:

27 dagar kvar idag och v. 37! Roligt när babyappen peppar en med att den i princip kan komma närsomhelst :D hihihiiiiii, så kul! Följer "bf i maj"-tråden också, bara för så kul när de skriver en efter en när det börjar sätta igång.

Närmar sig!

Jag följer också Maj-tråden, kul att se hur det börjar för andra.
Svar på tråden Junibebisar 2016