• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Grus grus

Jag är i v.5 (4+3), och för min sinnesfrids skull tog jag idag ett digitalt test. Det visade gravid 1-2 veckor. Stämmer det med min beräkning att vara i v.5?

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Wielkip
    Grus grus skrev 2015-10-05 13:14:51 följande:

Jag är i v.5 (4+3), och för min sinnesfrids skull tog jag idag ett digitalt test. Det visade gravid 1-2 veckor. Stämmer det med min beräkning att vara i v.5?

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
    Jag fick 1-2 v i v 3+6, det är ju 1-2 veckor sen befruktning som menas, och är du i v.5 dvs 4+nånting är 2 veckor sen befruktning helt rätt :)

Hur mycket kaffe dricker ni varje dag? Man bör ju inte dricka för mycket, men vad ÄR för mycket? Jag dricker 3 koppar per dag, är det "tillåtet" tro?
  • Ramiz
    Wielkip skrev 2015-10-05 13:32:08 följande:

Jag fick 1-2 v i v 3+6, det är ju 1-2 veckor sen befruktning som menas, och är du i v.5 dvs 4+nånting är 2 veckor sen befruktning helt rätt :)

Hur mycket kaffe dricker ni varje dag? Man bör ju inte dricka för mycket, men vad ÄR för mycket? Jag dricker 3 koppar per dag, är det "tillåtet" tro?

Livsmedelsverket rekommenderar ca 300milliliter koffein per dag.

Själv slutade jag helt med Cola zero. Tar nån klunk per dag bara av vanlig Cola.. Annat vågar jag inte ????????????

• EmManny

Jag har slutat med kaffe nu mest för att det inte längre smakar så gott för mig. Minns att det blev så förra graviditeten också. Tycker också att det känns lite skumt att dricka något som inte är bra för fostret så det är nästan lite tacksamt att jag tycker att det smakar illa just nu.

Har för mig att tre koppar om dagen är max när man är gravid.

• frucgsvensson

Jag har också tappat suget för kaffe. Drack en tredjedels kopp idag på jobbet, men inte mer än så.

Det är värre med läsk. Det är precis som en ny grej, vill ha bubblet och själva smaken. Ska prova med Ramlösa/Loka istället nu.

• Sparven16

Hittade till den nya med =) 

BF datum står på den 6/6 som det ser ut nu!

Kan man fråga efter tidigt ultraljud? minns med förra fick jag vänta till v. 19 men min syster är gravid nu och dom har gjort flera tidiga då de velat se att pyret är där.

Vi ska på första samtalet imorgon på MVC sambon är dö nervös!!!! Flört

• Sparven16
    frucgsvensson skrev 2015-10-05 16:08:06 följande:

Jag har också tappat suget för kaffe. Drack en tredjedels kopp idag på jobbet, men inte mer än så.

Det är värre med läsk. Det är precis som en ny grej, vill ha bubblet och själva smaken. Ska prova med Ramlösa/Loka istället nu.

Här har jag svårt att trappa ner än.. drack innan mellan 4-7koppar (1½dl stryck) innan nu är jag nere på max 4. men helst 2-3st..

drickan har jag kunnat gå från helt.. änsålänge iallafall =)
  • knaappeen

Åh sån härlig känsla att se att graviditeten går framåt å att rosa flytningarna på BIM bara var just oskyldiga rosa flytningar

4+4 idag!

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • frestelsen

Billiga test här i Estland:) va tvungen o se eftersom de är bim idag. Vist behöver man inte oroa sig för att strecket inte är lika starkt som kontroll

• Wielkip
    Sparven16 skrev 2015-10-05 18:28:54 följande:
    Här har jag svårt att trappa ner än.. drack innan mellan 4-7koppar (1½dl stryck) innan nu är jag nere på max 4. men helst 2-3st..

drickan har jag kunnat gå från helt.. änsålänge iallafall =)
    Jag är nöjd över att jag slutade röka (ett halvt till ett paket per dag) så fort jag fick plus, så 3 koppar kaffe om dagen tänker jag fan unna mig då, haha :'D
Svar på tråden Junibebisar 2016