• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Pyretsmamma82
    Moneal skrev 2015-10-05 10:26:24 följande:
    vad jobbigt för dig att vara orolig.

Hur kommer det sig?

Grattis till din graviditet :)
    Min syster har PCO och jag har inte gjort någon utredning. IVF har inte fungerat för henne alls. Och jag är väl lite väl orolig för att det lilla/lille som finns där inne ska släppa och bara försvinna. 
  • Moneal
    Pyretsmamma82 skrev 2015-10-05 20:31:21 följande:

Min syster har PCO och jag har inte gjort någon utredning. IVF har inte fungerat för henne alls. Och jag är väl lite väl orolig för att det lilla/lille som finns där inne ska släppa och bara försvinna. 

okej!

ja det kan jag förstå, klart man är orolig då, det kan man ju vara av många anledningar

Men man får försöka se det som att man bär på ett barn och inte ett missfall och att om allt är friskt och som det ska är det väldigt svårt att tappa något som satt sig fast ordentligt!

Hoppas att din oro kan lätta och att du snart kan njuta fullt ut av att vara gravid. <3
  • Pyretsmamma82
    Moneal skrev 2015-10-05 20:35:25 följande:

okej!

ja det kan jag förstå, klart man är orolig då, det kan man ju vara av många anledningar

Men man får försöka se det som att man bär på ett barn och inte ett missfall och att om allt är friskt och som det ska är det väldigt svårt att tappa något som satt sig fast ordentligt!

Hoppas att din oro kan lätta och att du snart kan njuta fullt ut av att vara gravid. <3

Tack för dina ord! Det hjälper faktiskt mer än du tror. Jag är egentligen överlycklig och vill inget annat än att glädjas och skrika ut till världen att jag är gravid! :)
  • Moneal
    Pyretsmamma82 skrev 2015-10-05 20:49:38 följande:

Tack för dina ord! Det hjälper faktiskt mer än du tror. Jag är egentligen överlycklig och vill inget annat än att glädjas och skrika ut till världen att jag är gravid! :)

Ja men visst vill man :)

Denna gången tänkte vi dock försöka vänta tills efter rul :)
  • Sparven16
    Moneal skrev 2015-10-05 20:30:39 följande:
    Ingen tvekan om det va :)
    nej verkligen inte..
  • Ankissen

Jag kommer att bli erbjuden ett Kubb test eftersom jag är 36 år. Det är definitivt något jag vill göra men jag är både förväntansfull för att det ingår ett UL och skräckslagen för att något ska vara fel!

Ska vi älta lite symptom? Jag går in i v5 idag och har molvärk i mage och rygg, kissnödig jämt, huvudvärk och illamående. Tarmarna verkar också ha lagt om produktionen. Tuttarna visar tendenser till att biffa till sig och börjar göra ont.

• Wielkip
    Sparven16 skrev 2015-10-05 19:32:10 följande:
    Bra tänkt och bra gjort av dig att sluta helt! =) Skrattande
    Tack! Det är en hel del humörsvängningar sambon får stå ut med kan jag tala om, gravid OCH rökstopp liksom :}
  • Inheaven
    Steph80 skrev 2015-10-05 22:14:53 följande:

Halloj!

Ny här idag! Plussat med fjärde barnet!

Beräknat 14/6-16

Kul. Då är vi beräknade samma datum.
  • littlemissE

Bara en fråga.. känner ni er gravida eller får ni typ piminna er själva om att ni är det?

Jag har samma symptom som när jag ska ha eller precis i början av mens så det hela känns fortfarande väldigt overkligt. :)

Svar på tråden Junibebisar 2016