• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Moneal

Usch, har så fruktansvärt ont i huvudet!! :(

en sådan huvudvärk som inte hjälper med vila eller värktabletter.

Jobbigt!!!

Kl 13 är första besöket hos bm, info och provtagning, jag som HATAR sprutor......lär ju få ta massor av prover hela denna graviditet oxå precis som de senaste 2.....

• Inheaven
    Wielkip skrev 2015-10-06 11:01:10 följande:

Tycker också RUL känns så sent! Kommer också boka privat om vi inte får gratis via Mvc, funderar på 3D denna gången, har inte testat det ännu trots två tidigare graviditeter, vore häftigt att se!

Någon som kan tipsa om 3D-klinik kring skövde? Gärna i Gbgområdet :)

Jag gjorde 3d/4d ul men sonen i göterborg.
  • frkenstrm

Hej!

Har precis fått veta att vi väntar bebis nr 3, har jag räknat rätt är bf 9/6.

Är alltså i v 5 (4+4).

Vi är nog i chock, både jag och sambon, klarar man av tre barn?

De andra två fick vi tätt, och vi hade tänkt en paus på två-tre år iaf, men så blev det alltså inte, den yngsta är 17 mån. Försöker intala mig själv att det här blir nog hur bra som helst ????

Ska bli kul att följa er iaf!

• Schmanvändarschnamn

Jag hakar på!

BF 5 Juni 2016
    28 år, Östergötland, första barnet.

Har också svårt att känna att det verkligen är på riktigt. Få symptom, mest smärtor vid äggstockarna (skall vara ligamenten som töjs, tydligen) och en överväldigande trötthet. Sover halva dagarna i soffan, hahah.
    Har ett par missfall i bagaget och har svårt att känna att det är på riktigt nu eftersom det inte har gått vägen tidigare, men tänker att hänga med här kan vara ett litet sätt att göra det verkligare. Hej!

• Moneal

Var hos bm i dag på första besök.

Lika kul som alltid :)

Fick remiss till sjukgymnasten för fogarna och ska få hem en tid för tidigt ul.

Hade sådan tur att de ska börja med kub här frammåt I tiden och de behövde en "försökskanin" och självklart ställer man ju upp.

Så i vecka 12-13 blir det ul :)

Annars såg allt bra ut, blodtryck på 115/60 och puls på 75. ?

• Moneal
    frkenstrm skrev 2015-10-06 12:38:22 följande:

Hej!

Har precis fått veta att vi väntar bebis nr 3, har jag räknat rätt är bf 9/6.

Är alltså i v 5 (4+4).

Vi är nog i chock, både jag och sambon, klarar man av tre barn?

De andra två fick vi tätt, och vi hade tänkt en paus på två-tre år iaf, men så blev det alltså inte, den yngsta är 17 mån. Försöker intala mig själv att det här blir nog hur bra som helst ????

Ska bli kul att följa er iaf!

Det kommer gå jätte bra :)

Själv väntar jag nr 4, lite svårt att få in det i huvudet ;)
  • Moneal
    Schmanvändarschnamn skrev 2015-10-06 13:04:24 följande:

Jag hakar på!

BF 5 Juni 2016

28 år, Östergötland, första barnet.

Har också svårt att känna att det verkligen är på riktigt. Få symptom, mest smärtor vid äggstockarna (skall vara ligamenten som töjs, tydligen) och en överväldigande trötthet. Sover halva dagarna i soffan, hahah.

Har ett par missfall i bagaget och har svårt att känna att det är på riktigt nu eftersom det inte har gått vägen tidigare, men tänker att hänga med här kan vara ett litet sätt att göra det verkligare. Hej!

Välkommen och grattis :)
  • 20110303

Hej hej! Vågar mig in här... går in i v 5 imorgon. förra graviditeter slutade i mf i v 13 var chockartat att få det så "sent" när man slappnat av. Men nu är det ny graviditet och nya förutsättningar:)

Blir nr 3 här, har tvillingar innan. Bf har jag fått olika men 14/6 håller jag mig till tillsvidare!

• 20110303

Vad roligt att vara "igång", känns mer verkligt när man varit hos bm.

Har du haft foglossning tidigare graviditeter eftersom det kommit så tidigt? Något som gjorde att jag misstänkte graviditet var att jag kände av fogarna minst en vecka innan bim. Hade jobbig foglossning sist o blev sjukskriven men hoppas ja klarar mig bättre denna gång.

Moneal skrev 2015-10-06 15:11:27 följande:

Var hos bm i dag på första besök.

Lika kul som alltid :)

Fick remiss till sjukgymnasten för fogarna och ska få hem en tid för tidigt ul.

Hade sådan tur att de ska börja med kub här frammåt I tiden och de behövde en "försökskanin" och självklart ställer man ju upp.

Så i vecka 12-13 blir det ul :)

Annars såg allt bra ut, blodtryck på 115/60 och puls på 75. ?

• Ramiz

Hej tjejer!

Var hos bm idag.. Fick lite information och några datum, det första datumet är 30 nov då jag ska ta prover.. Känns lite väl låååångt dit... Å ett ul blir det i januari... Det e ju såååå lång tid tills dess ju...

Vet ni någon bra privatklinik runt Sthlm/Gävleborg?

Svar på tråden Junibebisar 2016