• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • jtarnan
    Grus grus skrev 2015-10-06 06:42:14 följande:

Min man var galen på mig inatt för att jag snarkade så otroligt mycket. Är det ett symtom?? Jag var helt slut igår kväll.

Jag vet att jag började snarka och väcka mig själv sista 4 v vid förra graviditeten. Så kanske? Haha. Snarkar aldrig annars. ;)
  • Steph80

Blir galen, är hungrig hela tiden! Kan typ bara tänka på mat! Planerar och typ dagdrömmer om vad jag ska äta. Är bara i 4+0 idag. Aldrig varit med om det vid de tidigare graviditeterna! Har också grymt ont i brösten sedan 1 v. Inte heller något jag haft de andra gångerna!

Någon som känner igen sig?

• Maräng87

Någon mer som drömmer mycket? Jag drömmer suuupermycket vilket är jobbigt då det känns som jag inte sovit mycket alls...

• tessan120

Jag hoppar gärna in här också. Jag gick in i vecka 6 (5+0) idag och väntar första barnet. 

Jag känner inte av speciellt mycket än, jag har molvärk som känns lite som mensvärk, smått ömma bröst men inte så mycket mer. Däremot märker jag av att jag blir hungrigare snabbare och oftare. Lite smått humörsvängningar har jag också (enligt min man). 

Jag drömmer också sjukt mkt just nu och verkligen skumma drömmar. Somnade igår redan vid 21, brukar aldrig somna innan 23 i vanliga fall. 

På torsdag ska vi på hälsosamtal hos barnmorskan och det ska bli så skönt att få ställa alla sina frågor. 

Jag är inte speciellt orolig för missfall däremot är jag lite orolig att allt bara är inbillning och att magen är tom. Kommer vara så mycket skönare sen längre in i graviditeten när man kan känna bebisen sparka. 

• Grus grus
    Maräng87 skrev 2015-10-06 07:53:19 följande:

Någon mer som drömmer mycket? Jag drömmer suuupermycket vilket är jobbigt då det känns som jag inte sovit mycket alls...

Ja jag drömmer mycket, och konstiga drömmar. Så konstiga att de är på gränsen till mardrömmar. Riktigt obehagligt.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Wielkip
    Maräng87 skrev 2015-10-06 07:53:19 följande:

Jag drömmer VARJE natt hela graviditeterna igenom, oftast helt flippade drömmar också!

Idag byter vi vecka här hemma, så VÄLKOMMEN vecka 6, tusan vad långsamt tiden går, känns som att jag borde vara i v.25 allra minst :>
  • grodan999

Hoppar in här, plussade igår!! Bf 12 juni, andra barnet och vi har försökt sen juni :) Såå glad men samtidigt så orolig!

• Ellaria

Hej alla :) Bokade tid till privat UL 30/11... Är kanske lite galen men det känns sjukt att behöva vänta till v 18 om något är fel... Vill ju veta det innan man får mage så att inte ALLA behöver veta att det gick åt helvete.

You know nothing, Jon Snow
  • Wielkip
    Ellaria skrev 2015-10-06 10:33:05 följande:

Hej alla :) Bokade tid till privat UL 30/11... Är kanske lite galen men det känns sjukt att behöva vänta till v 18 om något är fel... Vill ju veta det innan man får mage så att inte ALLA behöver veta att det gick åt helvete.

You know nothing, Jon Snow
    Tycker också RUL känns så sent! Kommer också boka privat om vi inte får gratis via Mvc, funderar på 3D denna gången, har inte testat det ännu trots två tidigare graviditeter, vore häftigt att se!

Någon som kan tipsa om 3D-klinik kring skövde? Gärna i Gbgområdet :)
  • Grus grus

Pratat med läkaren idag och får vul den 22/10 och sen om två veckor igen efter det. Allt på grund av min oro. Känns skönt!

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
Svar på tråden Junibebisar 2016