• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • DLR
    Rosen5824 skrev 2015-11-20 12:02:21 följande:

Asså, nu är jag så nojig! Det är ju mitt första grav så har inget att jämföra med! Men nu börjar jag ändå bli orolig. Jag har inget illamående eller nått sånt, och nu har magontet gått längre ner i magen och känns mer vid bena... Ska jag vara orolig eller bara vara iskall? Pratade med min mamma och försökte närma mig ämnet MF och MA utan att vara för uppenbar och ingen familjehistorik finns ibland oss, bara en faster. Suck ska ringa BM men ville bara få prata av mig. Längtar så tills den 18 då vi ska på UL!

Vilken vecka är du i?
  • MammaMuu

fick veta idag :D   BF 25 Juli !

Blir barn nummer två för mig och första för min man ;D 

När ska ni ha och vilket nummer i ordningen hehe??

• Y o L o

nej fy va jobbigt att du redan känner av. Du kanske inte hade återhämtat dig helt från förra gången. Jag känner inget nu, tyckte jag kände av precis när jag plussade men inget nu. Vill verkligen inte ha foglossning igen. Inte ens kunna gå med kryckor, inte kul.

ebe91 skrev 2015-11-20 08:26:36 följande:

Jag tänker exakt som er, fast tvärt om ;) har ju en son redan och önskar även att det här är en pojke, fast jag har känt på mig sen jag plusade att det är en flicka! Vi ska tjuvkika på RUL om det går, med sonen gick det inte då han vägrade ligga still.

Hade också problem med en del foglossning med sonen, sjukskriven 50% från v 21 och sen gravpenning från v 32. Känner redan av foglossningen, kan inte sitta så länge (svanskotan) och igår när jag skulle söva sonen i vagnen ilade det i ljumskarna. Känner även av i ländryggen rätt ofta... Känns jobbigt eftersom jag har sonen på 8 månader som ska bäras överallt.

• Ajvar
    Rosen5824 skrev 2015-11-20 12:02:21 följande:

Asså, nu är jag så nojig! Det är ju mitt första grav så har inget att jämföra med! Men nu börjar jag ändå bli orolig. Jag har inget illamående eller nått sånt, och nu har magontet gått längre ner i magen och känns mer vid bena... Ska jag vara orolig eller bara vara iskall? Pratade med min mamma och försökte närma mig ämnet MF och MA utan att vara för uppenbar och ingen familjehistorik finns ibland oss, bara en faster. Suck ska ringa BM men ville bara få prata av mig. Längtar så tills den 18 då vi ska på UL!

Jag kände precis som du - inga symptom, inget illamående, mår prima men så sjuuuukt rädd att något var fel - tills igår då vi fick se räkan i 8+4 som sprattlade runt med sina små paddlar. Man kan vara gravid utan symptom, jag tror fan på kroppen nu! Jag och kanske inte känt exakt samma strålande känsla som du beskriver men den kanske är ett gott tecken istället? Det kanske växer som bara den där inne?
    Om du är orolig - boka UL! Jag svävade därifrån!
  • ebe91
    Y o L o skrev 2015-11-20 13:05:23 följande:

nej fy va jobbigt att du redan känner av. Du kanske inte hade återhämtat dig helt från förra gången. Jag känner inget nu, tyckte jag kände av precis när jag plussade men inget nu. Vill verkligen inte ha foglossning igen. Inte ens kunna gå med kryckor, inte kul.

Ne, jag tror helt klart att kroppen inte återhämtat sig! Kroppen hann vara utan extra hormoner i typ 1 månad (slutade amma sonen i mitten av sept och plusade i mitten av oktober) så kroppen har ju inte fått vila nå sen förra graviditeten!
  • En del av oss

[quote=76025818][quote-nick]MammaMuu skrev 2015-11-20 12:31:43 följande:[/quote-nick]

fick veta idag :D   BF 25 Juli !

Blir barn nummer två för mig och första för min man ;D 

När ska ni ha och vilket nummer i ordningen hehe??

[/

Grattis jag är i v.8 (7+6) och har BF i juni men blir igångsatt runt midsommar. Blir mitt och sambons första barn. Vi har bestämt oss för att det bara blir ett barn dels pga åldern och jag vågar inte efter detta.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

[quote=76025701][quote-nick]Rosen5824 skrev 2015-11-20 12:02:21 följande:[/quote-nick]

[/

Jag hade inga symtom alls ibörjan av denna graviditet, det onda i brösten försvann tyckte jag och jag mådde helt enkelt för bra för att kunna vara gravid. Var livrädd då jag haft så många missfall och MA både tidiga och ett sent. Först förra veckan började jag känna av det som illamående och helt galen trötthet.

Dom gånger jag varit gravid då det inte gått bra så har det varit helt olika men oftast så har det börjat med avsaknad av symtom en känsla och sedan blödningar och fruktansvärt ont i ryggen oftast på mig. Men några gånger har jag känt mig gravid och ändå förlorat det.

Jag tycker du ska boka in ett tidigt VUL eller UL så du får bekräftat att allt är somdet ska. Oftast så oroar man sig i onödan och jag gör det själv allt som oftast. Så länge du inte blöder brukar det inte vara någon fara.

• Rosen5824
    Ajvar skrev 2015-11-20 13:40:05 följande:
    Jag kände precis som du - inga symptom, inget illamående, mår prima men så sjuuuukt rädd att något var fel - tills igår då vi fick se räkan i 8+4 som sprattlade runt med sina små paddlar. Man kan vara gravid utan symptom, jag tror fan på kroppen nu! Jag och kanske inte känt exakt samma strålande känsla som du beskriver men den kanske är ett gott tecken istället? Det kanske växer som bara den där inne?
    Om du är orolig - boka UL! Jag svävade därifrån!
    En del av oss skrev 2015-11-20 15:24:05 följande:

[quote=76025701][quote-nick]Rosen5824 skrev 2015-11-20 12:02:21 följande:[/quote-nick]

[/

Jag hade inga symtom alls ibörjan av denna graviditet, det onda i brösten försvann tyckte jag och jag mådde helt enkelt för bra för att kunna vara gravid. Var livrädd då jag haft så många missfall och MA både tidiga och ett sent. Först förra veckan började jag känna av det som illamående och helt galen trötthet.

Dom gånger jag varit gravid då det inte gått bra så har det varit helt olika men oftast så har det börjat med avsaknad av symtom en känsla och sedan blödningar och fruktansvärt ont i ryggen oftast på mig. Men några gånger har jag känt mig gravid och ändå förlorat det.

Jag tycker du ska boka in ett tidigt VUL eller UL så du får bekräftat att allt är somdet ska. Oftast så oroar man sig i onödan och jag gör det själv allt som oftast. Så länge du inte blöder brukar det inte vara någon fara.

Jag ringde till BM och de sa att jag inte kan göra nått. Det visste jag ju, och de sa som ni att man måste inte ha symptomer. Så jag får lita på att kroppen gör det den ska och att babyn mår bra. 
    Tror inte jag kan få ett tidigt UL, då jag inte haft några blödningar eller stark smärta. Får bara vänta, men det känns som en evighet innan UL den 18. 
  • En del av oss

Jo du kan boka ett privat hos en gynekolog. Var bor du någonstans?

Svar på tråden BF juni/juli