• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Miniflicka93
    Jennymariaa skrev 2016-04-23 16:18:22 följande:

När i juli är det beräknat? :)

Är beräknad 29 juli :) när är du beräknad?
  • Miniflicka93
    Miniflicka93 skrev 2016-04-23 22:46:57 följande:

Haha trött gravid hjärna! 6 september såg jag ju! (Hade ju redan läst de innan idag haha)
  • Jennymariaa
    Haha det är inte lätt att ha koll på alla!! ;)
  • Jennymariaa
    Har du någon känsla som säger att det kanske blir ett augustibarn??
  • Miniflicka93
    Jennymariaa skrev 2016-04-24 16:38:16 följande:

Har du någon känsla som säger att det kanske blir ett augustibarn??

Risken finns ju men hoppas hon vill komma i juli :D gärna någon vecka tidigt har inte mig i mot hahaha xD jobbigt att ha 96 dagar kvar som de e så vill gärna inte lägga på extra dagar ;) men sådan tur har jag nog inte o de e tösen i magen som bestämmer när de är dags haha.
  • Jennymariaa
    Miniflicka93 skrev 2016-04-24 16:51:13 följande:
    Risken finns ju men hoppas hon vill komma i juli :D gärna någon vecka tidigt har inte mig i mot hahaha xD jobbigt att ha 96 dagar kvar som de e så vill gärna inte lägga på extra dagar ;) men sådan tur har jag nog inte o de e tösen i magen som bestämmer när de är dags haha.
    Nä mardrömmen att gå över tiden ju!! Jag hoppas lilleman vill komma tidigare så han får gärna bli ett augustibarn haha :D
  • Miniflicka93
    Jennymariaa skrev 2016-04-25 07:00:08 följande:

Nä mardrömmen att gå över tiden ju!! Jag hoppas lilleman vill komma tidigare så han får gärna bli ett augustibarn haha :D

Haha vi får hoppas båda våra små vill komma lite tidigare :D
  • Jennymariaa
    Miniflicka93 skrev 2016-04-25 09:10:56 följande:
    Haha vi får hoppas båda våra små vill komma lite tidigare :D
    Hihi jaa!! Börjar tycka det är jobbigt att vänta & att tiden går sååå sakta :(
  • Miniflicka93
    Jennymariaa skrev 2016-04-27 09:27:03 följande:

Hihi jaa!! Börjar tycka det är jobbigt att vänta & att tiden går sååå sakta :(

Jaaaa verkligen!! :( tur att vi ska ha sommarbarn/sensommarbarn! Så får vi se till att göra massa i sommar så tiden flyger förbi :D
  • Jennymariaa
    Miniflicka93 skrev 2016-04-27 09:40:53 följande:
    Jaaaa verkligen!! :( tur att vi ska ha sommarbarn/sensommarbarn! Så får vi se till att göra massa i sommar så tiden flyger förbi :D
    Ja sjukt bra med semester innan ju :D tror de hade varit lite ångest om sista tiden varit på vintern. Mörkt & tråkigt!! :p
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar