• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • arh

Gud vad mysigt att få känna sparkar och grejer! Idag är det vecka 12 för mig.

Igår vart en sjukhusvistelse med dropp och prover efter en hemsk napp med noll sömn och kräkningar hela natten. (Jag har aldrig varit gravidillamående). Det visade sig vara matförgiftning som tur var, vill inte börja gravidkräkas nu. Fick även göra ett vul. En liten rackare i magen med ett tickande hjärta, vilken lättnad och vilken upplevelse! Längtar verkligen till rul då den lilla har vuxit på sig :)

• Emmissara

Va på inskrivning igår, är så glad att jag verkligen älskar min bm :D 
    Iaf har fått tid för ultraljud imorgon på en privat klinik. Hoppas att allt ser bra ut då jag har haft smärtor i magen till och från sedan i söndags. Är nervös men tror ändå att allt är okej, känns dock ändå skönt att kolla upp det. Var på ultraljud för 3 veckor sedan och har tid för KUB om 4 veckor och kände att jag inte ville vänta 4 veckor för att veta att allt ser bra ut. Även fast allt såg bra ut på ultraljudet för 3 veckor sedan. 

• Lilla Luna
    Emmissara skrev 2016-04-12 11:37:33 följande:

Va på inskrivning igår, är så glad att jag verkligen älskar min bm :D 

Iaf har fått tid för ultraljud imorgon på en privat klinik. Hoppas att allt ser bra ut då jag har haft smärtor i magen till och från sedan i söndags. Är nervös men tror ändå att allt är okej, känns dock ändå skönt att kolla upp det. Var på ultraljud för 3 veckor sedan och har tid för KUB om 4 veckor och kände att jag inte ville vänta 4 veckor för att veta att allt ser bra ut. Även fast allt såg bra ut på ultraljudet för 3 veckor sedan. 

Hade också inskrivning igår. :) vill också göra uö men får snällt vänta på rul 1/6..
  • Emmissara
    Lilla Luna skrev 2016-04-12 20:47:30 följande:
    Hade också inskrivning igår. :) vill också göra uö men får snällt vänta på rul 1/6..
    Gjorde ju som sagt ett ultraljud idag på en privat klinik och de kostade bara 200kr. 
    Allt såg bra ut så känns skönt att jag gjorde de ultraljudet och kan släppa oron att något är fel (iaf nu, får vänta 4 veckor kvar till kub, innan ja får se lilla krabaten)
  • Lilla Luna
    Emmissara skrev 2016-04-13 20:48:31 följande:

Gjorde ju som sagt ett ultraljud idag på en privat klinik och de kostade bara 200kr. 

Allt såg bra ut så känns skönt att jag gjorde de ultraljudet och kan släppa oron att något är fel (iaf nu, får vänta 4 veckor kvar till kub, innan ja får se lilla krabaten)

Vi har en privat klinik här men det tog inte emot bokningar längre. Så får åka 20mil enkel resa annars... 200kr är det ju lätt värt!
  • Emmissara
    Lilla Luna skrev 2016-04-13 22:05:42 följande:
    Vi har en privat klinik här men det tog inte emot bokningar längre. Så får åka 20mil enkel resa annars... 200kr är det ju lätt värt!
    aah segt :/ jag åkte 7 mil enkel resa till den privat kliniken :)
  • Önskan94
    Jennymariaa skrev 2016-04-15 06:11:41 följande:

Igår var vi på rul. Blir en liten pojke som såg ut att må hur bra som helst! <3

Åh va kul! :)
  • Emmissara

åå va härligt :D 
  • jennalu00

Åh va kul! Var med i september gruppen på facebook men fick tyvärr missfall. 

Är nu gravid igen med bf 15/12. Kommer nog dock bli bakflyttad ca en vecka då vi undvek dagarna då ägglossning skulle ha skett för att undvika decemberbarn.. Nu blir vi förmodligen beräknade till julafton, haha! (hoppas dock på att den väljer någon annan dag att komma på). Hoppas så att liten vill stanna kvar hos oss den här gången =) 

Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar