• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Lilla Luna
    Villhaenliten skrev 2016-04-08 20:04:08 följande:

Förlåt för äcklig bild!! Men kan detta vara nidblödning? Har tre dagar kvar till mens och min mens är ALLTID klarröd och verkligen rinnande.

Hur har det gått?
  • Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-04-16 10:11:55 följande:

Åh va kul! Var med i september gruppen på facebook men fick tyvärr missfall. 

Är nu gravid igen med bf 15/12. Kommer nog dock bli bakflyttad ca en vecka då vi undvek dagarna då ägglossning skulle ha skett för att undvika decemberbarn.. Nu blir vi förmodligen beräknade till julafton, haha! (hoppas dock på att den väljer någon annan dag att komma på). Hoppas så att liten vill stanna kvar hos oss den här gången =) 

Åh grattis till er!!! Håller tummarna att bebis vill stanna <3
  • jennalu00
    Jennymariaa skrev 2016-04-16 14:28:21 följande:
    Åh grattis till er!!! Håller tummarna att bebis vill stanna <3
    Tack snälla! <3
  • Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-04-16 16:03:40 följande:
    Tack snälla! <3
    Känns det bra? & vilken vecka är du i? Blev så glad att höra det! :)
  • jennalu00
    Jennymariaa skrev 2016-04-17 08:21:08 följande:
    Känns det bra? & vilken vecka är du i? Blev så glad att höra det! :)

Har inte riktigt vågat hoppats och är mest rädd, längtar så tills de mest riskfyllda veckorna har passerat. Är mer illamående den här gången så väljer att se det som något positivt =) Enligt sista mens är jag i vecka 5+2, men jag hann bara få en mens efter missfallet så min cykel blev nog lite förändrad eftersom vi undvek dagarna för ägglossning. Så jag tror mer på att jag är i vecka 4+2. 

Vilken vecka är du i nu? Börjat känna sparkar? =) Så kul att höra från dig! 

• Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-04-17 09:32:28 följande:

Har inte riktigt vågat hoppats och är mest rädd, längtar så tills de mest riskfyllda veckorna har passerat. Är mer illamående den här gången så väljer att se det som något positivt =) Enligt sista mens är jag i vecka 5+2, men jag hann bara få en mens efter missfallet så min cykel blev nog lite förändrad eftersom vi undvek dagarna för ägglossning. Så jag tror mer på att jag är i vecka 4+2. 

Vilken vecka är du i nu? Börjat känna sparkar? =) Så kul att höra från dig! 

Åh jag förstår det!! Håller alla tummar & tår att allt går vägen!! <3 jag är i 20 (19+4) när vi var på ultraljudet nu så fick vi tillbaka det första datumet så nu är det 6 sep som gäller igen.

Ja det är en liten huligan där inne haha. Blir nog en liten Louie hihi :)

Hoppas du hänger kvar i tråden så vi får följas åt ändå <3
  • jennalu00
    Jennymariaa skrev 2016-04-17 09:52:05 följande:
    Åh jag förstår det!! Håller alla tummar & tår att allt går vägen!! <3 jag är i 20 (19+4) när vi var på ultraljudet nu så fick vi tillbaka det första datumet så nu är det 6 sep som gäller igen.

Ja det är en liten huligan där inne haha. Blir nog en liten Louie hihi :)

Hoppas du hänger kvar i tråden så vi får följas åt ändå <3

Men oj vad tiden gått fort, du är redan halvvägs ju!! =) Åh va mysigt, glad för er skull! Längtar till man själv får börja känna sparkar.. 

Ja absolut! <3 

• Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-04-17 09:59:18 följande:

Men oj vad tiden gått fort, du är redan halvvägs ju!! =) Åh va mysigt, glad för er skull! Längtar till man själv får börja känna sparkar.. 

Ja absolut! <3 

Ja det känns rätt galet faktiskt att tiden gått så fort! :) ja förstår det, det ger en liten trygghet & oron släpper lite
  • Miniflicka93

Håller med om att tiden flyger iväg! Är redan i vecka 27 och juli månad närmar sig med stormsteg. Magen växer galet mycket och har börjat få ont i ryggen när jag går för långa rundor med hunden xD

• Jennymariaa
    Miniflicka93 skrev 2016-04-23 15:57:33 följande:

Håller med om att tiden flyger iväg! Är redan i vecka 27 och juli månad närmar sig med stormsteg. Magen växer galet mycket och har börjat få ont i ryggen när jag går för långa rundor med hunden xD

När i juli är det beräknat? :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar