• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Önskan94

Var på RUL idag och fick veta att vi väntar en liten flicka och att allt såg bra ut! Hon är envis och gjorde det inte lätt för barnmorskan ;)

• jess06
    Önskan94 skrev 2016-04-05 13:00:03 följande:

Var på RUL idag och fick veta att vi väntar en liten flicka och att allt såg bra ut! Hon är envis och gjorde det inte lätt för barnmorskan ;)

Jag ska på RUL om två dagar, klev in i v. 20 idag. Börjar bli nervös inför Torsdag nu. Tror jag också har en liten flicka i magen, men mannen tror på en pojke så det blir spännande!

Har någon i gruppen funderat på ett extra ultraljud mellan rul och förlossningen? Jag funderar på gå privat mellan v. 25-30. Eventuellt ett 3D ultraljud. Vi har gått privat både i v. 8 och 12 på Emma ultraljud i Malmö och vi är verkligen super nöjda!
  • Önskan94
    jess06 skrev 2016-04-05 13:19:54 följande:

Jag ska på RUL om två dagar, klev in i v. 20 idag. Börjar bli nervös inför Torsdag nu. Tror jag också har en liten flicka i magen, men mannen tror på en pojke så det blir spännande!

Har någon i gruppen funderat på ett extra ultraljud mellan rul och förlossningen? Jag funderar på gå privat mellan v. 25-30. Eventuellt ett 3D ultraljud. Vi har gått privat både i v. 8 och 12 på Emma ultraljud i Malmö och vi är verkligen super nöjda!

Åh va spännande! Det kommer att gå bra! Jag kommer att få extra ul om typ 2v för att kolla hjärtat på prinsessan, ett i v 26 och sen i v32 då jag tar mediciner som gör att de vill se så att hon växer som hon ska och att medicinerna inte påverkar hennes hjärta.
  • Bebissugen123

Hur sent plussade alla här?
    Är på bim + 3 och fick neg på ett test igår eftermiddag så jag borde väl egentligen inte hoppas då vi inte riktigt har försökt än heller, skall börja försöka på Äl i maj

• jess06
    Önskan94 skrev 2016-04-05 13:27:16 följande:

Åh va spännande! Det kommer att gå bra! Jag kommer att få extra ul om typ 2v för att kolla hjärtat på prinsessan, ett i v 26 och sen i v32 då jag tar mediciner som gör att de vill se så att hon växer som hon ska och att medicinerna inte påverkar hennes hjärta.

Bra att de har koll! Måste vara mysigt med extra ultraljud, men förstår att det finns nervositet inför dem med.
    Bebissugen123 skrev 2016-04-05 13:48:39 följande:

Hur sent plussade alla här?

Är på bim + 3 och fick neg på ett test igår eftermiddag så jag borde väl egentligen inte hoppas då vi inte riktigt har försökt än heller, skall börja försöka på Äl i maj

Plussade väldigt tidigt, på bim-5
  • Lilla Luna

Hur tidigt började ni känna av rörelser?

Är i vecka 11 nu, 10+4 och längtar tills på måndag då jag har inskrivning och vi ska kolla datum för rul.

Av de som vet om min graviditet (jag, sambon och två vänner) så tror alla på en pojke. Vi kommer dock inte kolla kön. :)

• jess06
    Lilla Luna skrev 2016-04-06 12:16:59 följande:

Är i vecka 11 nu, 10+4 och längtar tills på måndag då jag har inskrivning och vi ska kolla datum för rul.

Av de som vet om min graviditet (jag, sambon och två vänner) så tror alla på en pojke. Vi kommer dock inte kolla kön. :)

Jag var inte säker på att det verkligen var sparkar förrän i veckan 18. Jag misstänkte i v.17 men var inte säker. :)
  • Villhaenliten

Förlåt för äcklig bild!! Men kan detta vara nidblödning? Har tre dagar kvar till mens och min mens är ALLTID klarröd och verkligen rinnande.

• Jennymariaa
    Önskan94 skrev 2016-04-05 13:00:03 följande:

Åh vad kul!! Grattis :D
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-04-06 12:16:59 följande:

V.17 & nu i v.18 känner jag varje dag:)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar