• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • jennalu00

Fy vad drygt att det satt i så länge för er.. Hoppas verkligen att mitt släpper tidigare, min stackars sambo får göra allt här hemma medan jag knappt tar mig upp ur sängen (har väldigt dåligt psyke för att må illa :/). Men i slutändan kommer allt att vara så värt det <3 

• Mia95
    jennalu00 skrev 2016-05-05 10:26:03 följande:

Ni som hade illamående, vilken vecka var värst och när började det släppa? Jag går in i vecka 9 i morgon och mår illa konstant. Står knappt ut och behöver se ljuset i tunneln haha.. 

Med dottern (2012) började jag må illa i vecka 3 ungefär och mådde illa tills hon föddes i v. 40+3...spydde cirka 10-15 gånger per dag, varje dag...

Med bebisen som jag väntar nu, började jag må illa och kräkas på morgonen runt vecka 7, är i vecka 15 nu och kräks en gång på morgonen om jag inte är tillräckligt snabb med frukosten men det är inte varje dag jag mår illa och kräks utan det kommer och går från dag till dag. 

:) 

• Lilla Luna

Höll handen på magen och kände något pyttelitet. Kanske var en spark eller så. Alltså sjukt smått. Sambon kände det också när han la handen där. Som att någon petade inifrån. Mamma tror absolut att det är bebisen. Så sjukt fantastisk känsla. V. 15 (14+5).

• Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-05-05 21:28:35 följande:

Höll handen på magen och kände något pyttelitet. Kanske var en spark eller så. Alltså sjukt smått. Sambon kände det också när han la handen där. Som att någon petade inifrån. Mamma tror absolut att det är bebisen. Så sjukt fantastisk känsla. V. 15 (14+5).

Det sägs att sparkarna i den veckan inte är så starka att man kan känna av dom. Tippar nog på en rörelse ist. Men mysigt är det!! <3
  • Lilla Luna
    Jennymariaa skrev 2016-05-05 21:32:28 följande:

Det sägs att sparkarna i den veckan inte är så starka att man kan känna av dom. Tippar nog på en rörelse ist. Men mysigt är det!! <3

Ja, var nog mer en rörelse jag var inne på, men just att man kände det utifrån som ett litet petande från insidan flera gånger. Typ på samma ställe varje gång. :) supermysigt. Nu kommer jag ju inte kunna låta bli att hålla händerna på magen.
  • jennalu00

Var på vul igår och fick se hjärtat slå, allt såg jättefint ut. Så lycklig att lillen mår bra just nu iaf! =) BF stämde överens med senaste mens, så var längre gången än jag trodde - 8+3 idag. 

• Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-05-10 09:19:27 följande:

Var på vul igår och fick se hjärtat slå, allt såg jättefint ut. Så lycklig att lillen mår bra just nu iaf! =) BF stämde överens med senaste mens, så var längre gången än jag trodde - 8+3 idag. 

Så glad för er skull!!! <3 najs att vara längre gången :D
  • jess06
    jennalu00 skrev 2016-05-10 09:19:27 följande:

Åh, den där första titten är magisk!
  • jennalu00
    Jennymariaa skrev 2016-05-10 09:28:59 följande:
    Så glad för er skull!!! <3 najs att vara längre gången :D
    Tack snälla!! <3 Ja verkligen, lite av en chock dock. Trodde inte spermier kunde överleva så pass länge, haha! Men tydligen =) 
  • jennalu00
    jess06 skrev 2016-05-10 16:16:41 följande:
    Åh, den där första titten är magisk!
    Ja verkligen! =) 
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar