• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Önskan94
    Jennymariaa skrev 2016-03-25 08:37:56 följande:

Glad påsk tjejer! Vilken vecka är ni i nu?:)

Detsamma! Går in i v18 idag och om 1,5 v är det RUL! :)
  • arh

Glad Påsk! Jag är i vecka 9 (8+4) :)
    Än så länge inget illamående så peppar peppar att jag slipper :)
  • arh

Vilken vecka är du i förresten? :)
  • jjeessiicahh

Har inte skrivit ett inlägg här sedan jag visste att jag blev gravid! Många nya här haha, missat en hel del! :)

Är 21 för de som undrar, bf 20 juli :)

• Anonym (L)

Hej jag är i vecka 13 och är 24 år,

Tänkte kolla med er hur har ni det med det ekonomiska och sparande och allt sånt?

Tänker man har ju inte samma framförhållning som nån som e 35 o har sparat i 15-20 år..

Jag har inte heller det synsättet att man måste ha flera hundra tusen på sparkonton, en villa inköpt o allt va de e..

Hur har ni gjort? E ni stressade över den biten eller totalt laid back?

Nyfiken

• Jennymariaa
    Önskan94 skrev 2016-03-25 09:59:09 följande:
    Detsamma! Går in i v18 idag och om 1,5 v är det RUL! :)
    Åh mysigt!! Jag läääängtar till vårt :)
  • Jennymariaa
    arh skrev 2016-03-25 11:38:47 följande:
    Glad Påsk! Jag är i vecka 9 (8+4) :)
    Än så länge inget illamående så peppar peppar att jag slipper :)
    Wow redan, du var nyss i sju hihi:) var glad för det. Är i v.17 & har kräkt och mått illa sen v.5. Är inne på fjärde receptet mot illamående haha
  • Jennymariaa
    Anonym (L) skrev 2016-03-25 13:11:33 följande:

Tänkte kolla med er hur har ni det med det ekonomiska och sparande och allt sånt?

Tänker man har ju inte samma framförhållning som nån som e 35 o har sparat i 15-20 år..

Jag har inte heller det synsättet att man måste ha flera hundra tusen på sparkonton, en villa inköpt o allt va de e..

Nyfiken

Vi sparar hela tiden & kommer ha råd med alla babysaker vi vill ha utan att snåla :) det kommer finnas pengar kvar på kontot också men det är ju inga 100 tusen direkt.

vi bor i lägenhet & det stör mig inte ett dugg! Man får ta det som de kommer helt enkelt, stressa inte upp dig för något "alla säger" för det är ingen som har det så, folk ljuger om sitt privata :)
  • jjeessiicahh
    Anonym (L) skrev 2016-03-25 13:11:33 följande:

Nyfiken

Hej. Jag och min sambo är 21 respektive 26. Vi har precis köpt oss en bodstadsrätt, en 3a så att alla får plats. Vi sparade 20.000 i månaden så att vi fick ihop kontantinsatsen. Just nu sparar vi ingenting vi betalar av min syster som jag lånade lite pengar av men det är avbetalt nästa månad. När jag är mammaledig kommer vi att spara ca 5.000 i månaden för man vet aldrig vad som händer sedan i framtiden :) för mig är en bra buffert väldigt viktigt :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar