• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Önskan94
    Jennymariaa skrev 2016-05-16 13:04:06 följande:

Skönt att du mår bra!!! Bara att njuta nu :))

Hoppas att du också får njuta av din graviditet!! :)
  • Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-05-16 15:59:48 följande:
    Nått mitt första delmål nu, tvåsiffrigt =) Börjar må mindre och mindre illa, dock lika äcklad av mat än.. Och såååå trött, hade kunnat sova dygnets alla timmar om jag fått haha! Hur går det för dig? =)
    Haha känner igen mig med tröttheten. Sov igen alla veckor i början.. Jag mår faktiskt bra! Det enda som stör mig är att det trycker på vänster revben & gör det lite svårt att andas. Tydligen väldigt vanligt så är inget jag oroar mig för, mer att det gör ont :p
  • jess06
    Jennymariaa skrev 2016-05-18 07:01:10 följande:

Haha känner igen mig med tröttheten. Sov igen alla veckor i början.. Jag mår faktiskt bra! Det enda som stör mig är att det trycker på vänster revben & gör det lite svårt att andas. Tydligen väldigt vanligt så är inget jag oroar mig för, mer att det gör ont :p

Känner igen det där med andningen, speciellt när jag sitter. Får även ont långt ner i magen när jag böjer mig framåt och till exempel ska ta på mig skorna. Det känns som ju längre man kommer i graviditeten desto fler konstiga smärtor får man :))
  • Lilla Luna
    Jennymariaa skrev 2016-05-16 13:03:22 följande:

Åh det är ju inte lång tid kvar tills dess! Ska ni ta reda på kön? :)

Tiden går fort. Är i Paris nu och då jag kommer hem är det typ en vecka kvar till RUL. Vi tänkte inte kolla kön. Så får bli en överraskning. :)
  • Jennymariaa
    jess06 skrev 2016-05-18 11:29:17 följande:
    Känner igen det där med andningen, speciellt när jag sitter. Får även ont långt ner i magen när jag böjer mig framåt och till exempel ska ta på mig skorna. Det känns som ju längre man kommer i graviditeten desto fler konstiga smärtor får man :))
    Exakt så!! Magen börjar bli lite ivägen också haha
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-05-18 19:29:43 följande:
    Tiden går fort. Är i Paris nu och då jag kommer hem är det typ en vecka kvar till RUL. Vi tänkte inte kolla kön. Så får bli en överraskning. :)
    Spännande!! Har du någon känsla om det är flicka eller pojke?? :)
  • jess06
    Jennymariaa skrev 2016-05-18 21:48:52 följande:

Exakt så!! Magen börjar bli lite ivägen också haha

Ja! Nu börjar man verkligen känna sig otymplig
  • Lilla Luna
    Jennymariaa skrev 2016-05-18 21:49:42 följande:

Spännande!! Har du någon känsla om det är flicka eller pojke?? :)

De flesta tror pojke. Jag också i början men nu är jag osäker. Mamma tror stenhårt på en rödhårig pojke som kommer födas 24 oktober. :)
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-05-19 17:58:51 följande:
    De flesta tror pojke. Jag också i början men nu är jag osäker. Mamma tror stenhårt på en rödhårig pojke som kommer födas 24 oktober. :)
    Då får vi se om hon har rätt haha:) när är ditt bf datum??
  • Lilla Luna
    Jennymariaa skrev 2016-05-20 14:05:32 följande:

Då får vi se om hon har rätt haha:) när är ditt bf datum??

28/10 men tror jag blir flyttad in i november efter rul. Misstänker äl kring alla hjärtans dag helgen. Testade svagt positivt 11 dagar efter det. Vi får se. Hoppas på att få stanna i oktober.
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar