Anonym (orka?) skrev 2015-11-17 19:21:40 följande:
Jag har inga egna barn och tänker också att det skulle vara annorlunda om båda har barn sedan innan. Jag tror att jag som barnlös har svårt att sätta mig in och förstå. Det känns så ledsamt, jag vill förstå vad det innebär att vara förälder men det går ju inte då jag inte har egna barn. Tror absolut det skulle vara lättare att förstå både barnet och min partner och allt runtomkring om det gick att förstå vad det faktiskt innebär. Det är någon spärr, liksom.
Fast även om båda har barn sen innan är det inte säkert det funkar. Vi har båda barn sen innan och jag har väldigt svårt för sambons barn. Dels har han en helt annan syn på uppfostran jämfört med mig. Dels är det 7 år mellan min yngsta och hans barn. Mina barn har flyttat hemifrån och hans har nyss kommit in i tonåren. Och mitt intresse för att bråka med tonåringar är noll, har gjort det klart nu.
Har sagt ifrån allt som har med ansvar för hans barn att göra. Vill sambon ha en låtsasmamma till sitt barn får han hitta någon annan än mig.