terfje skrev 2015-11-21 18:39:51 följande:
jag bara menar att i trådstarten beklagar du dig över hur jobbigt hans barn är.
barn kan vara fruktansvärt jobbiga även dina egna men är det okej att beklaga sig mer då.
Jag menar inget illa men man får ta lite det onda med det goda när man träffar och blir kär i en man med barn.
Jag tycker att alla som lever med barn, oavsett om det är deras biologiska eller inte, ska ha rätt att ha samma utrymme för "klagan". Du ska inte som biologisk förälder har "rätt" att klaga men sedan tycka att din partner som inte är biologisk förälder inte ska ha samma rätt. Min sambo hävdar att han tycker att det är lika jobbigt som jag när hans barn skriker och bråkar. Jag hävdar att det inte är samma sak då han har en grundkärlek till barnet och faktiskt är dennes förälder. Jag inbillar mig att jag inte hade haft samma känslor till mina barn (samma stora irritation, och nästintill hatkänslor, när bråk och stök blir för mycket) som jag har inför när bonus är som jobbigast. Jag tänker att min grundkärlek till mina egna barn gör att jag har en annan känsla inför bråk beroende på om det kommer från mitt barn eller hans barn. Men jag kanske är naiv, kanske är det samma känslor som uppkommer hos mig och min sambo, men jag tvivlar mycket starkt på det.