Anonym (orka?) skrev 2015-11-21 12:49:46 följande:
Usch vad hemskt. Ledsen att säga det, men du beskriver min mardröm. Skulle vårt liv te sig så att jag och mannen får barn tillsammans,
så inbillar jag mig att jag kommer finna en sån lycka i mina barn att jag kan acceptera och härda ut hans barn på köpet. Usch det låter fruktansvärt hemskt när jag säger det, men det är verkligen sant.
Precis så trodde jag också men det blev tvärtom. Plötsligt skulle hans dotter kompenseras för att hon bara träffade pappa varannan vecka när våra gemensamma fick bo med båda sina föräldrar.
Det blev väldigt ojämt mellan barnen och både maken och hans föräldrar slog knut på sig för att hans dotter skulle ha det bra och få allt hon ville. Våra gemensamma barn hamnade helt i skymundan och räknades knappt.
Och där stod jag och skulle försöka få någon slags jämvikt på det hela men fick då höra att jag inte accepterade hans dotter och att jag var avundsjuk på ett barn när allt jag ville var att våra gemensamma skulle ha samma värde för sin pappa som hans äldsta barn.
När mina barn blev lite äldre såg de ju själva skillnaden även om jag gjorde mitt bästa för att dölja den. Till sist ville de knappt att deras syster skulle komma hit för de upplevde att pappa blev sur och elak mot dem när hon var här.
Så jag kan tyvärr inte rekomendera den lösningen heller utan upprepa mitt råd: Lämna innan du äts upp av förhållandet och skaffa absolut inte barn, då blir det bara fler som lider.