• Anonym (orka?)

Orka med bonus?

Hej alla bonusföräldrar. Hur gör ni för att orka med era bonusbarn? Kan ni tänka er en framtid med er partner och bonusbarn? Hur planerar ni att livet ska se ut? Hur känner ni att ni ska härda ut med bonuslivet? Hur orkar man? Tacksam för svar från osäker, ung bonusförälder.

• Svar på tråden Orka med bonus?
  • terfje
    Anonym (orka?) skrev 2015-11-21 13:01:59 följande:
    Åh, jag förstår att det kan bero mycket på var man själv är och vad man själv varit med om. Fullt förståeligt.
    Jag känner att livet bara börjat, jag har hela framtiden framför mig och vill ha en familj och barn. Hans barn blir hindrande i det, i mitt liv och i mina planer, anser jag. Jag vet att det låter hemskt egoistiskt. Men så är det. För jag vill ha mannen i mitt liv. Sedan om jag kan få barn, är ju en annan fråga som återstår att se. Skulle jag ha ett annat utgångsläge hade jag kanske resonerat annorlunda och varit mer glad för det jag har, typ.
    Hans barn kommer märka av att du tycker det är jobbigt med denne. Det kommer barnet säkerligen må ganska så dåligt över och som jag har förstått det så har ni barnet mer eller mindre på heltid. Så för barnets skull så får du kanske bita ihop lite mer eller lämna relationen. För vad du än gör så kommer barnet märka det på ditt omedvetna kroppsspråk.

Jag tycker det är svårast att förhålla sig till barnets mamma. Barnet i sig är inga problem. Visst hon testar mig som alla andra barn.
  • Anonym (Mimmi)

Som ung finns det ingen anledning att skaffa sig en partner med barn i bagaget.
    Det är skillnad om man är äldre, då har ju de flesta barn.

Men som ung går en "begagnad" man fetbort.

• Anonym (orka?)
    Anonym (Mimmi) skrev 2015-11-21 13:23:28 följande:

Som ung finns det ingen anledning att skaffa sig en partner med barn i bagaget.
    Det är skillnad om man är äldre, då har ju de flesta barn.

Men som ung går en "begagnad" man fetbort.

Fast är man kär så är man. I mannen alltså.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (orka?) skrev 2015-11-21 13:31:32 följande:
    Fast är man kär så är man. I mannen alltså.
    Fast det är inte värt det. Jag lovar.
  • Anonym (mimmi pigg)
    Anonym (Mimmi) skrev 2015-11-21 13:42:26 följande:
    Fast det är inte värt det. Jag lovar.
    Jag har redan varnat mina barn för att skaffa en partner med barn, det leder bara till sorg och elände.
  • K med lilla E
    Anonym (orka?) skrev 2015-11-21 12:18:52 följande:
    För att ingen egentligen vill att han ska ha barn sedan innan. Dock får man vara lite realistisk och förstå att tyvärr är barnet här för att stanna. Man vill ej ha med sin partners tidigare liv (inklusive barn) att göra. Man gör en uppoffring för att man älskar mannen i fråga. Ingen tycker väl egentligen om bonusar?
    Ursäkta men herregud vilken gräslig människa du verkar vara. Vet din man verkligen om vilka åsikter du har? Fy fan säger jag..
  • K med lilla E
    Ess skrev 2015-11-21 12:43:51 följande:
    Nej det gör man inte per automatik. Barnen tillhör mannens familj, precis som hans föräldrar och syskon osv. Sen delar man mer eller mindre tid med dem, så man får ju en relation till dem som kan va bättre eller sämre. Så inom en familj så finns det flera familjebilder, beroende på vem du pratar med. Det är inte som en kärnfamilj där alla verkligen är en familj med varann.
    Då tycker vi helt olika! Jag räknar absolut  min mans syster och hennes familj som min familj, och min man räknar mina barn och mina föräldrar som sin familj. Jättekonstigt om familjen bara skulle vara liksom min man, jag och vår dotter. Så futtigt liksom. 
  • K med lilla E
    Lilje skrev 2015-11-21 12:34:17 följande:
    Jag gör. Jag var jätteglad att han hade barn innan, det har jag med. En partner för mig måste ha fått dom barnen han vill ha, för han lär inte få några med mig, och han måste kunna förstå att mina barn kommer före honom i alla lägen. Det är svårt om man inte själv vet hur det är att ha gjort små människor man måste ta hand om.

Men ni som inte alls vill ha män med något liv bakom sig, utgår ifrån att ni alla väljer oskulder utan någon sorts familj? För inte vill ni behöva dras med hans syskon, föräldrar, vänner och sånt som fanns i hans liv innan ni kom?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (orka?) skrev 2015-11-21 13:01:59 följande:
    Åh, jag förstår att det kan bero mycket på var man själv är och vad man själv varit med om. Fullt förståeligt.
    Jag känner att livet bara börjat, jag har hela framtiden framför mig och vill ha en familj och barn. Hans barn blir hindrande i det, i mitt liv och i mina planer, anser jag. Jag vet att det låter hemskt egoistiskt. Men så är det. För jag vill ha mannen i mitt liv. Sedan om jag kan få barn, är ju en annan fråga som återstår att se. Skulle jag ha ett annat utgångsläge hade jag kanske resonerat annorlunda och varit mer glad för det jag har, typ.
    Vilken himla tur jag hade när jag träffade min man märker jag. Han var 25 år och hade inga barn och jag var en ensamstående tvåbarnsmorsa på 33. Vi har i och sig nu ett gemensamt barn också men hade han ens andats några liknande åsikter om mina barn så hade det inte blivit något långt förhållande kan jag säga.
  • Anonym (orka?)
    K med lilla E skrev 2015-11-21 14:17:50 följande:
    Ursäkta men herregud vilken gräslig människa du verkar vara. Vet din man verkligen om vilka åsikter du har? Fy fan säger jag..
    Vad är det gräsliga? Fattar ej det konstiga. Fick jag välja samma man med eller utan barn så hade jag självklart valt honom utan barn. Men nu går inte det, vilket jag fattar. Hade det inte varit gräsligt om jag försökt få bort barnet? Jag har ju accepterat faktum. Fattar ej vad som är så gräsligt med det. Vem vill ha någon annans barn?
Svar på tråden Orka med bonus?