Anonym (orka?) skrev 2015-11-21 13:01:59 följande:
Åh, jag förstår att det kan bero mycket på var man själv är och vad man själv varit med om. Fullt förståeligt.
Jag känner att livet bara börjat, jag har hela framtiden framför mig och vill ha en familj och barn. Hans barn blir hindrande i det, i mitt liv och i mina planer, anser jag. Jag vet att det låter hemskt egoistiskt. Men så är det. För jag vill ha mannen i mitt liv. Sedan om jag kan få barn, är ju en annan fråga som återstår att se. Skulle jag ha ett annat utgångsläge hade jag kanske resonerat annorlunda och varit mer glad för det jag har, typ.
Hans barn kommer märka av att du tycker det är jobbigt med denne. Det kommer barnet säkerligen må ganska så dåligt över och som jag har förstått det så har ni barnet mer eller mindre på heltid. Så för barnets skull så får du kanske bita ihop lite mer eller lämna relationen. För vad du än gör så kommer barnet märka det på ditt omedvetna kroppsspråk.
Jag tycker det är svårast att förhålla sig till barnets mamma. Barnet i sig är inga problem. Visst hon testar mig som alla andra barn.