• Anonym (orka?)

Orka med bonus?

Hej alla bonusföräldrar. Hur gör ni för att orka med era bonusbarn? Kan ni tänka er en framtid med er partner och bonusbarn? Hur planerar ni att livet ska se ut? Hur känner ni att ni ska härda ut med bonuslivet? Hur orkar man? Tacksam för svar från osäker, ung bonusförälder.

• Svar på tråden Orka med bonus?
  • Anonym (orka?)
    illy skrev 2015-11-19 14:39:52 följande:
    Hur gör ni för att orka med era styvmorsor? Kan ni tänka er en framtid med er pappa och styvmorsa? Hur planerar ni att livet ska se ut? Hur känner ni att ni ska härda ut med styvmorslivet? Hur orkar man? Tacksam för svar från osäkert, ungt styvbarn.
    Att vara barn och vuxen är vitt skilda saker. Oavsett om barnet bor med båda sina föräldrar eller på något annat sätt så har vuxna rätt att bestämma och sätta regler. Livet blir svårare med att tvingas anpassa sig till styvbarn och allt vad det innebär. Barn bestämmer ej, styvbarn eller icke.
  • Gung Ho
    Anonym (orka?) skrev 2015-11-17 19:12:03 följande:

Hej alla bonusföräldrar. Hur gör ni för att orka med era bonusbarn? Kan ni tänka er en framtid med er partner och bonusbarn? Hur planerar ni att livet ska se ut? Hur känner ni att ni ska härda ut med bonuslivet? Hur orkar man? Tacksam för svar från osäker, ung bonusförälder.

Vad är det att orka om? Hon tillhör min familj, jag älskar min familj! Punkt!
  • Anonym (orka?)
    Gung Ho skrev 2015-11-20 10:36:59 följande:
    Tvivlar på att alla ser på det som du gör. Men kul för dig :)
  • Anonym (Mimmi)
    Gung Ho skrev 2015-11-20 10:36:59 följande:
    Jösses, tror inte de flesta inkluderar andras barn i sin egen familj.
  • K med lilla E
    Anonym (Mimmi) skrev 2015-11-20 18:46:24 följande:

Jösses, tror inte de flesta inkluderar andras barn i sin egen familj.

Men om du gifter dig med en man som har barn sen tidigare så ingår väl de i er familj? Eller hur tänker du?
  • Anonym (Mimmi)
    K med lilla E skrev 2015-11-21 08:36:59 följande:
    Men om du gifter dig med en man som har barn sen tidigare så ingår väl de i er familj? Eller hur tänker du?
    Skulle aldrig gifta mig med en man med barn. Alt är enklare som ogift då.
    Varför gifta sig när man ändå skriver bort det som är själva anledning till äktenskapet?

Och nej, någon annans barn ingår inte i min familj.
  • terfje

Varför har andra kvinnor så svårt att ta till sig en annan kvinnas barn om nu er man har barn med en annan kvinna.

Det klagas så fruktansvärt mycket på barnen och deras uppfostran och att reglerna ska anpassas efter vad barnens mamma har för regler hos sig.

Vi har våra regler hos oss och det är inte stor skillnad på reglerna hos mamman men något annorlunda.

Vi har henne på heltid och hur skulle det vara om jag inte tog mig an bonus och bara tyckte hon var jobbig.

• K med lilla E
    Anonym (Mimmi) skrev 2015-11-21 10:02:14 följande:

Skulle aldrig gifta mig med en man med barn. Alt är enklare som ogift då.

Varför gifta sig när man ändå skriver bort det som är själva anledning till äktenskapet?

Och nej, någon annans barn ingår inte i min familj.

Då är ju detta inget du behöver bekymra dig om. Men de som inte tänker som du och kan tänka sig att gifta sig med någon som redan har barn, de räknar sig nog som familj.
  • Anonym (orka?)
    K med lilla E skrev 2015-11-21 10:34:52 följande:
    Då är ju detta inget du behöver bekymra dig om. Men de som inte tänker som du och kan tänka sig att gifta sig med någon som redan har barn, de räknar sig nog som familj.
    Håller ej med dig. Min sambos barn är inte min familj. Barnet tillhör inte mig på något sätt. Skulle vi få barn skulle sambon, jag och vårt gemensamma barn vara familj. Hans barn sedan innan skulle jag inte räkna till min familj. Barnet är självklart välkommen att fortsätta bo här och ha tillgång till sin pappa, men barnet skulle inte automatiskt bli min familj för att jag skapar en egen familj.
  • Anonym (orka?)
    terfje skrev 2015-11-21 10:05:56 följande:

Varför har andra kvinnor så svårt att ta till sig en annan kvinnas barn om nu er man har barn med en annan kvinna.

Det klagas så fruktansvärt mycket på barnen och deras uppfostran och att reglerna ska anpassas efter vad barnens mamma har för regler hos sig.

Vi har våra regler hos oss och det är inte stor skillnad på reglerna hos mamman men något annorlunda.

Vi har henne på heltid och hur skulle det vara om jag inte tog mig an bonus och bara tyckte hon var jobbig.

För att ingen egentligen vill att han ska ha barn sedan innan. Dock får man vara lite realistisk och förstå att tyvärr är barnet här för att stanna. Man vill ej ha med sin partners tidigare liv (inklusive barn) att göra. Man gör en uppoffring för att man älskar mannen i fråga. Ingen tycker väl egentligen om bonusar?
Svar på tråden Orka med bonus?