AnneSophia skrev 2018-06-22 02:10:49 följande:
Och detta gäller dig också. Du fintar bort varenda källhänvisning, fråga eller påstående. Det är ingen diskussion man har med dig utan ett ständigt matande på ditt ständiga ifrågasättande. Men belägg för dina egna påståenden det existerar inte.
AnneSophia skrev 2018-06-22 02:14:49 följande:
Padirac: det där är fel, visa belägg!
Annan användare: *visar källa*
.... i all oändlighet.
Blir du bortfintad?
De källor man visar ska naturligtvis visa det man påstår - inte vara någon anekdotisk bevisföring och komma från en trovärdig källa som inte vinklar och skriver halvsanningar. Det är det minsta man kan begära i en seriös diskussion.
Du har tidigare skrivit att det är lika bra med tyckande eftersom källor motsäger varandra - jag menar att det går att dekonstruera lösa påståenden för att se vad de bygger på - i förhoppningen att det ska vara något annat än propaganda, fake news och fördomar.
Vill du hellre syssla med tyckande så får du gärna göra det - jag kommer att syna påståenden som jag finner intressanta för att se vad de handlar om egentligen. Debatt och diskussion får vara svårt, får kräva att uppfattningar ifrågasätts, får avkrävas belägg.
Vill du hellre att debatten ska vara en tennismatch i plattityder så är det naturligtvis skitjobbigt med mina ifrågasättanden.