• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-04 08:52:46 följande:
    Hur många "svenskar" reste till al-Q 2007-2013 vs IS 2013-2019?

Hur är man funtad om man skriver "Och andra terrororganisationer såsom al qaida har du inga problem med?"
    Reste? har du återigen gått tillbaka till frågan om terrorresor (det blir rörigt när du plötsligt byter samtalsämne från samröre med terrororganisationer till terrorresor utan att upplysa om detta)?

Den rödgröna regeringen presenterade lagförslaget som förbjöd terrorresor i slutet av 2015 (ca 1 år efter den tillträtt) och lagen trädde i kraft 2016. Det är mycket besynnerligt att du kritiserar den sittande regeringen för ha agerat mot terrorresor för åren 2017, 2018 och 2019 då lagen som förbjöd terrorresor trädde i kraft redan 2016.

Det vi började diskreditera var inte terrorresor utan att regeringen vill förbjuda samröre med terrororganisationer. Sverige hade problem med individer som hade samröre med olika typer av terrororganisationer redan innan 2013 (t.ex. al Qaida) och i rimlighetens namn borde alliansen kritiseras för att den inte agerade  mot detta.  Det jag är nyfiken på är alltså varför du inte är kritisk till att alliansen var passiv under åren 2007-2012 då al Qaida var den dominerande terrororganisationen.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2019-03-04 10:46:07 följande:
    Reste? har du återigen gått tillbaka till frågan om terrorresor (det blir rörigt när du plötsligt byter samtalsämne från samröre med terrororganisationer till terrorresor utan att upplysa om detta)?

Den rödgröna regeringen presenterade lagförslaget som förbjöd terrorresor i slutet av 2015 (ca 1 år efter den tillträtt) och lagen trädde i kraft 2016. Det är mycket besynnerligt att du kritiserar den sittande regeringen för ha agerat mot terrorresor för åren 2017, 2018 och 2019 då lagen som förbjöd terrorresor trädde i kraft redan 2016.

Det vi började diskreditera var inte terrorresor utan att regeringen vill förbjuda samröre med terrororganisationer. Sverige hade problem med individer som hade samröre med olika typer av terrororganisationer redan innan 2013 (t.ex. al Qaida) och i rimlighetens namn borde alliansen kritiseras för att den inte agerade  mot detta.  Det jag är nyfiken på är alltså varför du inte är kritisk till att alliansen var passiv under åren 2007-2012 då al Qaida var den dominerande terrororganisationen.

"Att alliansregeringarna inte utförde sitt arbete ursäktar fan inte att dina socialdemokrater och miljöpartister satt på sina feta rövar under förra mandatperioden"

Vad i de sex första orden i citatet är det du inte förstår?

Svara på frågan:

Hur är man funtad om man skriver "Och andra terrororganisationer såsom al qaida har du inga problem med?"
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-04 10:50:32 följande:

"Att alliansregeringarna inte utförde sitt arbete ursäktar fan inte att dina socialdemokrater och miljöpartister satt på sina feta rövar under förra mandatperioden"

Vad i de sex första orden i citatet är det du inte förstår?

Svara på frågan:

Jag har svarat dig på din fråga i # 3016. Du har däremot inte svarat på varför Alliansen ska ta ansvar för åren 2013 och 2014 men inte ta ansvar för åren 2007, 2008, 2009, 2010, 2011 och 2012.  Jag vill förtydliga att frågan är kopplad till förslaget att kriminalisera samröre med terrororganisation och inte till terrorresor (som är förbjudna sedan flera år tillbaka).
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2019-03-04 11:06:15 följande:
    Jag har svarat dig på din fråga i # 3016. Du har däremot inte svarat på varför Alliansen ska ta ansvar för åren 2013 och 2014 men inte ta ansvar för åren 2007, 2008, 2009, 2010, 2011 och 2012.  Jag vill förtydliga att frågan är kopplad till förslaget att kriminalisera samröre med terrororganisation och inte till terrorresor (som är förbjudna sedan flera år tillbaka).
    Kallar du det svar?
    Du vill alltså ha det till att jag inte har något emot al-Q och andra terrororganisationer pga vad du insinuerar i ditt inlägg.

Fy fan.

I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Kacka inte i eget bo
    KillBill skrev 2019-03-04 11:06:15 följande:
    När ska S ta ansvar för 1970?
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2019-03-04 09:06:47 följande:
    Vänta bara tills brunsmetandet börjar. Då vet du att du verkligen klätt av forumsåssarna.
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-04 09:49:35 följande:
    När jag fått ett meddelenade i inboxen vet jag också att jag är på rätt spår.
    Kacka inte i eget bo skrev 2019-03-04 22:50:29 följande:
    Hm, det tycks ligga i vurmarens natur att ständigt vara helt omedveten om hur andra kan uppfatta de egna piruetterna

Jag gissar att de flesta som skriver på den politiska avdelningen får inlägg borttagna lite då och då - men det tycks bara vara koketterihögern som har martyrskapet i blodetSkrattande

• K Markatta

www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/manga-tjejer-vill-lara-sig-sjalvforsvar

Allt fler tjejer vill lära sig självförsvar

Allt fler vill lära sig självförsvar. Det märks av ute hos självförsvarsutbildarna i Uppsala. Och en orsak är att många unga kvinnor känner sig otrygga i utemiljö på kvällar och nätter.

"Tack för att ni har kommit, fan va tråkigt att ni är här". Så inleder Daniel Heinrici sin självförsvarskurs i Uppsala där antalet deltagare har ökat lavinartat det senaste året. Från 20 till 70 personer, och alla är tjejer.

Med sig har han Frida Byström som också är instruktör. Hon berättar varför så många tjejer väljer att gå en självförsvarskurs idag.

- Som tjej ska man egentligen inte behöva lära sig självförvar men många känner sig otrygga. Speciellt nu efter det som har hänt den senaste tiden i Uppsala. Då är det ju situationer där faktiskt kvinnor blir överfallna och inte män. Därför behöver vi lära ut självförsvar till tjejer, säger hon.

• felix le chat
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-04 08:58:45 följande:
    Att alliansregeringarna inte utförde sitt arbete ursäktar fan inte att dina socialdemokrater och miljöpartister satt på sina feta rövar under förra mandatperioden. Du gör allt för att förslkjuta fokus från din odugliga justitieminister.
    Det fans en tid då jag var övertygad att Beatrice Ask var det sämsta justitsieminister landet skådat i modern tid.

Ack så fel man kan ha.
  • felix le chat
    FDFMGA skrev 2019-03-05 18:40:13 följande:
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-04 09:49:35 följande:
    När jag fått ett meddelenade i inboxen vet jag också att jag är på rätt spår.
    Hm, det tycks ligga i vurmarens natur att ständigt vara helt omedveten om hur andra kan uppfatta de egna piruetterna

Jag gissar att de flesta som skriver på den politiska avdelningen får inlägg borttagna lite då och då - men det tycks bara vara koketterihögern som har martyrskapet i blodetSkrattande

Är koketterihögern det nya skrikhögern ?
  • felix le chat
    Kacka inte i eget bo skrev 2019-03-04 22:50:29 följande:
    glöm aldrig Baltutlämningen
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna